  • 11. Data: 2009-01-24 17:45:59
    Temat: Re: HSBC rozważa likwidację banku w Polsce...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" glf6fa$6s6$...@s...cyf-kr.edu.pl

    >> Transferem dokąd?

    > Poza PL.

    Pytam, bo ponoć nie wolno bankom tego robić.
    Ponoć kilka miesięcy temu nasilono kontrole i banki muszą się dokładniej
    spowiadać z tego, co robią z zarabianymi pieniędzmi. Może jednak nie
    dotyczy to wszystkich banków w Polsce.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-01-24 18:52:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:glfk7a$mt0$2@inews.gazeta.pl...

    > Pytam, bo ponoć nie wolno bankom tego robić.

    Kpisz? Bimbru też nie wolno pędzić. :-)

    marekz

  • 13. Data: 2009-01-24 20:14:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" glfnn6$icp$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Kpisz? Bimbru też nie wolno pędzić. :-)

    Nie ja kpię, ale Balcerowicz. Ja mam tylko podobne imię,
    na dodatek wole imię, które sam sobie wymyśliłem. :)

    Bankom nie wolno :) zabierać stąd (z Polski) pieniędzy do siebie.

    Bankiera upilnować w tych sprawach to jak szukać dziewictwa u rasowej
    prostytutki-emerytki. ;)
    Tyle wiem, ale teoria głosi co innego. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-01-24 22:47:21
    Temat: Re: HSBC rozwaĹźalikwidacjÄ&#65533; banku w Polsce...
    Od: p...@p...onet.pl

    > A nie odwrotnie? JakiĹ&#65533; czas temu dostaĹ&#65533;em od nich pismo,
    > Ĺźa majÄ&#65533; zamiar otworzyÄ&#65533; "polski" bank

    Z tymi polskimi bankami jest identycznie jak z "polskimi obozami koncentracyjnymi".

  • 15. Data: 2009-01-25 10:05:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    p...@p...onet.pl 7...@n...onet.pl

    > Z tymi polskimi bankami jest identycznie jak z "polskimi obozami koncentracyjnymi".

    To znaczy jak? Pół na pół? Połowa Żydów i połowa Polaków? ;)

    BTW: jak to jest, że za wymordowanie milionów ludzi ,,kierownictwo'' tych
    obozów dostało tak niskie wyroki? Na dodatek sądzono tych zbrodniarzy
    długimi latami na oczach całego świata. Czyżby ogrom zbrodni podziałał
    na sędziów jak przepełnienie bufora znane z WinZgrozy? Czyżby sędziowie
    uznali, że zbrodni na tak wielką skalę mogli dokonać tylko nieludzie,
    a sądzenie nieludzi jest nie na miejscu? (czyż można sądzić drzewa? -- na przykład)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-01-25 11:52:51
    Od: p...@p...onet.pl

    > To znaczy jak? Pół na pół? Połowa Żydów i połowa Polaków? ;)

    Nie ma już polskich banków, są banki będące w Polsce. Tak też nie było polskich
    obozów koncentracyjnych, ale obozy koncentracyjne zlokalizowane w Polsce. Te
    banki są niemieckie, francuskie, angielskie, amerykańskie, portugalskie itp. Nie
    ma już polskich banków (no może poza spółdzielczymi, ale siły kapitałowej nie mają).

  • 17. Data: 2009-01-25 12:55:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > banki są niemieckie, francuskie, angielskie, amerykańskie, portugalskie itp.

    włoskie...

    > Nie ma już polskich banków (no może poza spółdzielczymi, ale siły kapitałowej nie
    mają).

    Nie mają. :)

    -=-

    Był taki jeden... Moczulski mu było na imię. :) Przestrzegał Polaków przed sprzedażą
    polskich banków -- na przykład sprzedażą PeKaO SA.
    Mówił (jako ,,kandydat'' na prezydenta RP -- wiedział, że nie będzie prezydentem,
    ale że kandydatowi przysługiwały darmowe minuty w TV, więc mówił, co myślał;
    moim zdaniem mówił mądrze) jakoś tak:

    -- sprzedanie polskich banków poskutkuje wzrostem cen mieszkań, a to wypłynięciem
    młodych ludzi z Polski
    -- wybrany prezydent wprowadzi Polskę do UE, wprowadzi Polskę do NATO, da Polakom
    nową konstytucję...

    W Open Finance ;) powiedziano mi ze dwa miesiące temu, że polskie banki to Getin i
    Noble. :)
    Reszta to zagraniczne. A jak jest? :) Trudno zgadnąć. Ponoć NBP jest jeszcze polskim
    bankiem. ;)
    Ale być może też zostanie sprywatyzowany. ;) Kolejnym krokiem na drodze do własności
    prywatnej
    i do przemian ustrojowych może być prywatyzacja polskich sądów, następnie polskiego
    parlamentu
    i polskiego rządu... ;) Ponoć wówczas będzie to państwo naprawdę prywatne. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-01-25 13:02:16
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Sty, 17:39, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Swoja droga, nie wiem po co dokladnie te banki utrzymuja tu swoje
    > filie jako spolki zalezne, zamiast oddzialow bankow z UE.
    >
    > Kiedys sie nie dalo inaczej, ale od pewnego czasu juz sie da.
    >
    > Inercja pewnie.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    Bo dzialanosc poprzez oddzial ma swoje wady. Nie trzeba tworzyc
    oddzielnej spolki ale generuje to tez pewne problemy natury prwnej,
    organizacyjnej i finansowej. Trzeba tez zwrocic uwage, ze nowy bank na
    nowym rynk generuje strate, dzialanie poprzez oddzial obciaza ta
    strata bank-matke, dzialalnosc poprzez inna spolke powoduje, ze strata
    jest na jej bilansie. Generalnie kryzys pokazuje, ze lepiej dzialac na
    zasadzie spolek zaleznych niz oddzialow, z jedna wpsolna kasa.

  • 19. Data: 2009-01-25 13:11:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On 25 Sty, 12:52, p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > ma już polskich banków (no może poza spółdzielczymi, ale siły kapitałowej nie

    Przepraszam ludzie pitola z tym, ze nie ma polskich bankow - a
    generalnie nie jest to prawda.

    Mamy polskie, nalezace do skarbu panstwa lub poskich inwestorow banki.

    PKO BP - jesli przejmie teraz AIG - najwiekszy bank w Polsce.

    Bank Pocztowy - nalezacy do PKO BP i Poczty Polskiej - bank z ogromnym
    potencjalem [liczba placowek] i ambicjami [akcje typu lokata killer].

    BGK - sluzacy wpsiaraniu roznych inicjatyw rzadowych.

    BOS S.A.

    BPS, MBR i GBW - banki spolki akcyjne - zrzeszajace wszystkie banki
    spoldzielcze w Polsce [z wyjatkeim Krakowskiego Banku Spoldzielczego,
    ktory jako jedyny jest niezrzeszony] - razem w brew pozorom stanowia
    niezla sile, zwlaszcza, ze zachodnie banki traca teraz cholernie na
    wartosci, a kryzys zupelnie nie dotyczy bankow spoldzielczychm, kore
    nie bawily sie w amerykanskie obligacje, kredyty we frankach itp.

    W BGZ S.A. skarb panstwa ma bardzo duzy pakiet akcji, chyba ze 40 %.

    Noble Bank i Getin Bank sa pod kontrola polskiego inwestora
    Czarneckiego.

    Alior Bank jest pod kontrola rodziny polskich emigrantow Zaleskich.

    ---

    Latwo jest pitolic na lewo i prawo jak to nas wykupily banki zachodnie
    i jak teraz jestesmy zniewoleni. Jaka bieda i jaki kryzys przez to.

    A prawda jest taka, ze chociazby grupa bankow nalezacych do Panstwa -
    PKO BP, pocztowy, BOS, spoldzielcze [panstwo ma udzialy w BPS, MBR i
    GBW] t najwieksza liczba placowek w naszym kraju, absolutnie nie do
    pszescigniecia przez zachodnich konkurentow. To ogromna baza klientow.

    Tylko pytanie czemu nikt tego potencjalu do tej pory nie
    wykorzystywal? Pocztowy nie istnieje od wczoraj, a dopiero niedawno
    zaczol walczyc o klienta nowatorskimi produktami. PKO BP dopiero teraz
    pomyslalo o 'zakupach' i walczy o AIG.

    Problem nie jest w tym, ze nie ma polskich bankow. Problem w tym ze
    ogromna grupa kapittalowa bankow nalezacych do skarbu panstwa
    generalnie smacznie sobie spala i nie walczyla o rynek.

  • 20. Data: 2009-01-25 13:25:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 3...@p...goog
    legroups.com

    : Mamy polskie, nalezace do skarbu panstwa lub poskich inwestorow banki.

    : PKO BP - jesli przejmie teraz AIG - najwiekszy bank w Polsce.

    No właśnie. Kto wie, ile tego PKO BP jest w polskich rękach, i w czyich rękach?

    : Bank Pocztowy - nalezacy do PKO BP i Poczty Polskiej - bank z ogromnym
    : potencjalem [liczba placowek] i ambicjami [akcje typu lokata killer].

    Ambicje te -- to mój brak dostępu do mego konta poprzez internet. :)

[...]

    A co z Eurobankiem? (pytam, nie sugeruję)

    : Alior Bank jest pod kontrola rodziny polskich emigrantow Zaleskich.

    To dobry bank, bo co jak co, ale Alior na pewno nie upadnie. ;)

    ---

    : Latwo jest pitolic na lewo i prawo jak to nas wykupily banki zachodnie
    : i jak teraz jestesmy zniewoleni. Jaka bieda i jaki kryzys przez to.

    Kryzys i bieda nie jest następstwem wykupienia banków, ale złej polityki w ogóle. :)
    Długi polskie raczej nie maleją a export raczej nie rośnie dostatecznie szybko. :)

[...]

    Za co? ;)

    : pomyslalo o 'zakupach' i walczy o AIG.

    PKO jest rodzaju nijakiego? Myślałem, że to kobieta. ;)

[...]

    Koń_kretnie (nie koń_trojański) ile banku poslkiego w tym czymś?
    Ile klientów, ile szamlu własnego, ile szmalu pobranego od klientów, ile innych
    para_metrów?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'