  • 1. Data: 2004-07-24 10:49:07
    Temat: Gdzie przechowywać pieniądze?
    Od: "Trebusia" <t...@w...pl>

    Chciałabym zacząć odkładać na mieszkanie. Kupię je pewnie nie prędzej niż za
    5 lat, mam obecnie gdzie mieszkać i nie ma pośpiechu. Rocznie jestem w
    stanie odłożyć ok. 10 tys zł. Jaką formę oszczędzania pieniędzy
    polecilibyście, żeby mieć pewność, że nie stracą one na wartości? Lokaty
    ternimowe, obligacje? Kompletnie się na tym nie znam.
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2004-07-24 13:33:21
    Temat: Re: Gdzie przechowywać pieniądze?
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Trebusia" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > polecilibyście, żeby mieć pewność, że nie stracą one na wartości? Lokaty
    > ternimowe, obligacje? Kompletnie się na tym nie znam.

    Ja kiedys mialem ten sam problem. Najpierw co kwartal (przez 3 miesiace
    zbieralem na lokatach by skumulowac) kupowalem obligacje IR - roczne
    ideksowane inflacja. Potem przestawilem sie na TZ - trzyletnie indeksowane
    rentownoscia 13-tygodniowych bonow skarbowych.

    Teraz chyba takze TZetki lub DZetki (10-letnie indeksowane rentrownoscia
    bonow 52-tygosniowych) wydaja sie dobrym rozwiazaniem. Mozesz ewentualnie
    kupowac obligacje o stalej stopie procentowej. ake wydaje mi sie, ze nie
    osiagnely jeszcze swego szczytu rentownosci,.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 3. Data: 2004-07-24 16:25:44
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

> [...]
    > pieniędzy polecilibyście, żeby mieć pewność, że nie stracą one na
    > wartości? Lokaty ternimowe, obligacje? Kompletnie się na tym nie znam.

    na pewno podziel oszczędności na kilka źródeł
    np.
    1/4 na lokatę bankową w PLN (oczywiście w mBanku :) )
    1/4 na lokatę bankową w walucie (ja dałbym 50% na USD i 50 na CHF ,ale
    obecnie trudno prorokować) - chyba najlepiej w PKO
    1/4 na fundusz inwestycyjny stabilnego wzrostu
    1/8 na fundusz akcji
    1/8 na fundusz małych spółek

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2004-07-24 18:44:06
    Od: lamer <l...@U...gazeta.pl>

> [...]
    > polecilibyście, żeby mieć pewność, że nie stracą one na wartości? Lokaty
    > ternimowe, obligacje? Kompletnie się na tym nie znam.

    Ja, gdybym chcial odkladac, inwestowalbym w monety kolekcjonerskie
    emitowane przez NBP o niskim nakladzie. Na tym nigdy nie stracisz, a
    zarobisz wiecej niz na lokatach.
    Gdybys jednak chcial szybko spieniezyc swoja lokate, to bedzie problem.
    No ale eBay, Allegro - troche aukcji i po problemie ;)
    Jesli ciebie to zainteresuje, to radze jednak dokladnie poczytac o tym
    przed inwestycja.
    Pozdrawiam
    lamer

  • 5. Data: 2004-07-25 01:02:22
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    lamer <l...@U...gazeta.pl> skribis:

    >Ja, gdybym chcial odkladac, inwestowalbym w monety kolekcjonerskie

    >Jesli ciebie to zainteresuje, to radze jednak dokladnie poczytac o tym
    >przed inwestycja.

    No to albo nie straci i zarobi, albo musi dokladnie pozytac bo... ?

    I gdzie mozna o tym poczytac?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Zostales oszukany? Nie chesz dac sie oszukac?
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/ <<<

  • 6. Data: 2004-07-26 06:39:31
    Od: "PM" <p...@o...pl>

    Tylko fundusze inwestycyjne

    w długim okresie będą lepsze lub znacznie lepsze od lokat w banku a tym
    bardziej lokat w walute (inwestycje w walute to zupelnie poroniony pomysł).
    Chociazby dlatego, że fundusze emerytalne mają coraz więcej kasy i mocno ja
    pompuja w giełdę (takie mają regulacje ) a do tego w Polsce mamy wzrost
    gospodarczy. Dlatego prawdziwa hossa dopiero sie rozpoczyna ... Tak wiec
    jeśli chcesz sie cieszyć z ponadprzecietnego wzrostu w dłuższym terminie -
    fundusz. Np :

    http://www.fundusze.mbank.com.pl/

  • 7. Data: 2004-07-26 11:18:53
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > polecilibyście, żeby mieć pewność, że nie stracą one na wartości? Lokaty
    > ternimowe, obligacje? Kompletnie się na tym nie znam.

    Z tego co piszesz chcesz przede wszystkim zabezpieczyć pieniądze przed
    utratą wartości.
    Jeżeli nie akceptujesz start i ryzyka w tej chwili może to być trudne
    (porównaj dane o inflacji i zyski z lokat).

    Ja DZISIAJ na twoim miejscu podzieliłbym to na:

    - lokaty bankowe krótkoterminowe w PLN
    (np. http://www.vwbankdirect.pl Lokata Plus w VW Bank 5k, 30 dni na 4.65%)
    Nie daj się nabrać na nawet lepiej oprocentowane lokaty o długich terminach,
    nawet te o zmiennym oprocentowaniu
    Sprawdź jak często dopisywane są odsetki (porównuj oprocentowanie efektywne
    a nie nominalne)
    Zapomnij o lokatach / inwestycjach w walutach obcych.

    - fundusze inwestycyjne rynku ale tylko pieniężne
    Kupuj bez prowizji w Supermarkecie FI mBanku
    http://www.fundusze.mbank.com.pl
    lub Centrum Oszczędzania MultiBanku
    http://co.multibank.pl/fundusze/

    - obligacje skarbu państwa ale tylko te o zmiennym oprocentowaniu
    Zobacz na:
    http://www.obligacjeskarbowe.pl/
    obligacje TZ i COI, możesz je kupić przez internet.
    Raczej TZ ale możesz sprzedać je praktycznie tylko na giełdzie, więc
    traktować powinieneś to jak inwestycję na trzy lata.

    Nie będzie to wyglądało tak samo przez 5 lat, dobrze co parę miesięcy
    zainteresować się czy pieniądze są w najlepszym dla nich miejscu...

    TomekD

  • 8. Data: 2004-07-26 18:35:52
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    Użytkownik lamer <l...@U...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Ja, gdybym chcial odkladac, inwestowalbym w monety kolekcjonerskie
    > emitowane przez NBP o niskim nakladzie. Na tym nigdy nie stracisz, a
    > zarobisz wiecej niz na lokatach.

    słusznie kolega mówi :)
    biorąc pod uwagę ostatnie prostokątne monety, rzeczywiście niezła przebitka

    tyle, że w sytuacji powiedzmy kryzysu lub czegoś podobnego, może być problem
    ze zbyciem takiej lokaty

    poza tym 10 000 rocznie na monety, to chyba i skrytkę w banku trzebaby
    wynająć

    a prowizje allegro też nie są niskie

  • 9. Data: 2004-07-26 18:46:15
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    W wiadomości z 04-07-26 20:35, tako rzecze plusz:

    Ha, a popatrzcie na tę aukcję: http://allegro.pl/show_item.php?item=27976006

    Michał