  • 11. Data: 2023-11-20 14:11:11
    Temat: Re: Funkcja terminalu płatniczego
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 lis 2023 o 14:07, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    Na Chmurce giną posty -- tu rozmnożył się...
    Tracę nad tym kon_trollę... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 12. Data: 2023-11-20 14:59:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl> writes:

    > W WBK miałem że dostałem SMS, że jest próba obciążenia karty, karta
    > została ze względu bezpieczeństwa zablokowana i mam dzwonić na
    > gorącąlinię, a kupowałem pełną wersję programu za EUR

    Domyślam się, że chodziło o próbę autoryzacji transakcji, zapewne
    nieudaną (zakończoną odmową).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2023-11-20 15:03:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ktos tu chyba pisal niedawno, ze karta zlikwidowana, ale jakies
    > powiązanie zostało i z rachunku znikło.

    Tak może być, przecież normalnie po likwidacji karty (niektóre banki
    "zamykają" karty "od ręki") przez dłuższy czas mogą spływać transakcje
    dokonane wcześniej. I o ile bank ma prawo zrobić chargeback (ze względu
    na opóźnione obciążenie), to nie jest to jakaś dobra praktyka.
    No i oczywiście są transakcje, które mogą spływać między likwidacją
    karty i terminem "opóźnione".

    > Nie znam szczegółów protokołu, ale jakies dziwne mi się wydaje,
    > ze można tak ot "obciążyc", a bank od razu nie "potwierdza" czy cos.

    Jasne, bank tylko księguje zgodnie z obciążeniem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2023-11-20 15:05:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jest, ale to od pewnego czasu.
    > I to juz komputery załatwiaja miedzy sobą, nie trzeba terminala do
    > kart.

    Trzeba jednak jakiś "terminal" do organizacji karcianych.
    Może być internetowy usługodawca, może tak nawet lepiej.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2023-11-20 15:08:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

    > Inflacja!!! Mleko kolejny raz poniżej 2 pln za litr UHaTego,

    Smaczne jest?
    Bo jak niedawno jakiegoś spróbowałem, to było straszne. Ale może to
    był wyjątek.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2023-11-20 18:44:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 15:03:55 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > na opóźnione obciążenie), to nie jest to jakaś dobra praktyka.
    > No i oczywiście są transakcje, które mogą spływać między likwidacją

    Tu chyba o kilka miesiecy chodziło.

    > Jasne, bank tylko księguje zgodnie z obciążeniem.

    no ale jak ksieguje, jak karta zlikwidowana?

    Powinien mu gdzies wyskoczyc bład, i powinien go sprzedawcy przekazac.

    J.

  • 17. Data: 2023-11-20 22:17:41
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 lis 2023 o 15:08, Krzysztof Halasa pisze:

    > Smaczne jest?

    Smaczne. Sporo tego piję. :) Moja matka też lubi 3.2% UHT.

    > Bo jak niedawno jakiegoś spróbowałem, to było straszne. Ale może to
    > był wyjątek.

    Mleczna Dolina -- Mlekpol z Zambrowa. (Łaciate Mlekpolu
    uchodzi za najlepsze w Polsce i pochodzi z Grajewa)

    Mleko z Mlekpolu wg opakowania ma 32 g białka w litrze;
    inni producenci zwykle deklarują 30 g białka w litrze mleka.
    Nie znam przyczyny takiego stanu rzeczy.
    (piszę tu o mleku UHaTym zawierającym 3.2% tłuszczu)

    Od jakiegoś czasu na niektórych opakowaniach mleka z Mlekovity
    też można znaleźć 3.2 g białka w 0.1 litra mleka.

    W obu wypadkach jest mowa o 600 kcal na litr mleka.
    Gorzka czekolada z migdałami -- 579 kcal na 100 g.
    Gorzka czekolada z laskowymi orzechami -- 587 kcal na 100 g.
    (dziś kupiłem 900 g za w Lidlu za 20.16 pln, czyli w cenie
    22.4 pln za 1 kg)

    Litr UHaTego mleka z Sieradza (Wart-Milk) o zawartości
    2% tłuszczu -- 490 kcal i 30 g białka.

    -=-

    Mleko z Mlekpolu (zwłaszcza z macierzystego Grajewa) uchodzi/uchodziło
    za najlepsze w Polsce i jedno z lepszych, bądź najlepszych na świecie,
    dlatego nie rozumiem, dlaczego miałoby być niesmaczne...
    https://mlekpol.com.pl

    W pokojowej temperaturze można otrzymać kefir (w Biedronce 1 kg
    kefiru kosztuje 3.48 pln) a na kaloryferze -- (w Biedronce 1 kg
    jogurtu kosztuje 4.22 pln) jogurt...

    Od biedy można nawet otrzymać biały ser z takiego mleka. :)
    Zapewne także masło...

    -=-

    Mleko tuczy. Kiedyś piłem dziennie od 3 l do 4 l.
    Podobnie z czekoladami -- przez kilka miesięcy 2020 r.
    jadłem tygodniowo do 2 kg czekolad z orzechami...

    Jabłka też tuczą -- rzecz jasna w nadmiarze.
    (kiedyś jadłem kilkanaście kg tygodniowo)

    Często problem otyłych ludzi bierze się z drobnych nadmiarów.
    10 g ,,zysku'' dziennie to 3.65 kg rocznie, więc w 10 lat
    tą ,,metodą'' można zyskać 36.5 kg nadmiernego tłuszczu
    zniechęcającego do ruchu...

    Następstwa: nadwaga, otyłość, cukrzyca, miażdżyca, zawał,
    angioplastyka... (kiedyś angioplastykę zastępował przedwczesny zgon)

    -=-

    Uszkodzenia kolan spowodowane szarpaniem się z pralkami dodały mi
    łącznie około 3 kg nadmiaru tłuszczu -- którego drobnej części do
    tej pory nie pozbyłem się mimo usiłowań... (warto porównywać masy
    ciała rok do roku, by wyeliminować roczne wahania...)

    Mam apkę ukazującą liczby kroków z telefonem każdego dnia i masę
    ciała... Dwa razy pojawił się kłopot z kolanami, dwakroć zmalała
    liczba kroków i pojawił się nadmiar gramów...

    Dodatkowo widzę zależność chorowania od fizycznej aktywności
    wyrażonej liczbą kroków poczynionych z telefonem... (zegarek
    ma też krokomierz, ale machanie rękami też jest liczone jako
    kroki całego ciała...)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 18. Data: 2023-11-20 22:57:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 lis 2023 o 14:07, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > za kilogram:
    >  pomidory po 2 pln
    >  ogórki i ziemniaki po 99 groszy
    >  cytryny po 4 pln

    > Dziś Lidl proponuje tanie czekolady z laskowymi orzechami i migdałami...
    > (ponoć za pół ceny)

    Jeśli komuś nie smakuje 3.2% UHT -- Lidl proponuje 1.5% UHT
    w promocyjnej cenie... Net wieszczy szybkie odbicie cen
    nabiału a kres przedwyborczego cudu nad Orlenem prognozę
    owego wzrostu zdaje się potwierdzać...

    > Nowy samochód można kupić za kilkadziesiąt kpln...
    > [gdybym dziś zarabiał 10% tego, co zarabiałem przed laty -- gdy Kościół
    > nie wspierał mnie modlitwami, chyba bym zgłupiał z nadmiaru szmalu...]

    > Nieruchomości są chyba na górce...

    Co nie znaczy, że wkrótce spadną -- może pójdą jeszcze mocniej w górę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 19. Data: 2023-11-22 15:59:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    writes:

    > Mleczna Dolina -- Mlekpol z Zambrowa.

    To samo. Widać de gustibus itd.

    Nie żeby to jakoś bardzo związane z bankami było, ale UHT w ogóle mniej
    mi smakują - wolę zwyczajnie pasteryzowane (np. Piątnica albo inne
    Łowickie, czasem Mlekovita, nie ma między nimi większej różnicy
    w smaku).
    Może to UHT (mimo że cały czas przed terminem podanym na kartonie) było
    dość stare - mleko UHT ma długie terminy. W każdym razie o ile nadawało
    się do przetworzenia, o tyle do picia - raczej nie.
    --
    Krzysztof Hałasa