  • 1. Data: 2020-05-01 17:43:56
    Temat: Fraud karciany
    Od: cef <c...@i...pl>

    Kilka dni temu mojej córze przytrafiło się coś takiego,
    że jej kartą (debetówka Inteligo) dokonano zakupu na apple.com
    Przyszło jej w aplikacji powiadomienie o autoryzacji transakcji na 97,99 PLN
    Oczywiście zadzwoniła, kartę zastrzegła, reklamacja w toku, chyba nawet
    kwota wróciła,
    tymczasowo płaci blikiem, ale skąd taka autoryzacja? Skąd wyciek danych?
    Jakieś podejrzenie fizycznie karty czy z jakiegoś wyciągu numer a CCV
    fizycznie zobaczone - jak to było możliwe, generator jakiś?

  • 2. Data: 2020-05-01 17:47:18
    Temat: Re: Fraud karciany
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 17:43, cef pisze:
> [...]
    > Jakieś podejrzenie fizycznie karty czy z jakiegoś wyciągu numer a CCV
    > fizycznie zobaczone - jak to było możliwe, generator jakiś?

    Oczywiście wirusa na telefonie wykluczam.

  • 3. Data: 2020-05-01 17:50:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-01 17:47, cef pisze:

    > Oczywiście wirusa na telefonie wykluczam.

    Może jacyś jej "znajomi" spisali dane z karty i zabawili się jej kosztem.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2020-05-01 17:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 17:43:56 +0200, cef napisał(a):
    > Kilka dni temu mojej córze przytrafiło się coś takiego,
    > że jej kartą (debetówka Inteligo) dokonano zakupu na apple.com

    Ze sklepu lub iphona nie korzystala wczesniej ?

> [...]
    > Jakieś podejrzenie fizycznie karty czy z jakiegoś wyciągu numer a CCV
    > fizycznie zobaczone - jak to było możliwe, generator jakiś?

    Najlepiej byloby bank spytac o szczegoly.
    Ale bank nie powie, bo tajemnica bankowa i RODO :-)

    Przestepstwo na policje zglosic ?

    Oni tam w ogole o CVC pytaja ?

    A co z rzekomo obowiazkowa autoryzacja 3D? Apple nie dotyczy?

    A moze samo Apple zechce odpowiedziec co to za transakcja byla ?

    J.

  • 5. Data: 2020-05-01 17:57:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.05.2020 o 17:43, cef pisze:
> [...]
    > Jakieś podejrzenie fizycznie karty czy z jakiegoś wyciągu numer a CCV
    > fizycznie zobaczone - jak to było możliwe, generator jakiś?

    Amerykanie już wiedzą, co to CVV?

    Przypuszczam, że wątpię.

    MJ

  • 6. Data: 2020-05-01 18:03:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 17:57:16 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Amerykanie już wiedzą, co to CVV?
    > Przypuszczam, że wątpię.

    A czy to nie oni wymyslili ?
    Ale dla reszty swiata :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-05-01 18:27:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 17:56, J.F. pisze:

    > Ze sklepu lub iphona nie korzystala wczesniej ?

    > Najlepiej byloby bank spytac o szczegoly.
    > Ale bank nie powie, bo tajemnica bankowa i RODO :-)

    Na potwierdzeniu jest tylko nr transakcji - nawet nie wiadomo co to.

    > A co z rzekomo obowiazkowa autoryzacja 3D? Apple nie dotyczy?

    Skoro nie było SMS to pewnie da się tak.
    Najbardziej wygląda to tak jakby ktoś zapłacił jej telefonem,
    nie płacę Inteligową kartą w sieci - nie wiem jak tam zorganizowane jest.
    W milku SMS przychodzi

    > A moze samo Apple zechce odpowiedziec co to za transakcja byla ?

    Nie będzie jej się chciało drążyć.

    Najbardziej wygląda to tak jakby ktoś zapłacił jej telefonem,

  • 8. Data: 2020-05-01 18:43:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.05.2020 o 18:03, J.F. pisze:

    > A czy to nie oni wymyslili ?
    > Ale dla reszty swiata :-)

    Whatever. Oni żyją w świecie "numer karty, podpis, dziękujemy panu" i
    nie sądzę, żeby to się zmieniło.

    MJ

  • 9. Data: 2020-05-01 18:57:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 maja 2020 18:27:48 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Najbardziej wygląda to tak jakby ktoś zapłacił jej telefonem,

    Może to ona sama, ew. przypadkiem/nieświadomie?
    Albo dała dziecku do zabawy?
    Ma ajfona?
    Karta w telefonie używana?
    I niby dlaczego wirus niemożliwy?

  • 10. Data: 2020-05-01 20:13:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Może to ona sama, ew. przypadkiem/nieświadomie?
    > Albo dała dziecku do zabawy?
    > Ma ajfona?

    Nie.
    Nie.
    Nie.

    > Karta w telefonie używana?

    Tak.

    > I niby dlaczego wirus niemożliwy?

    Takie założenie, żeby ktoś jeszcze coś innego zasugerował.
    Ale użytkownik raczej zaawansowany, więc nie klika byle czego.