  • 1. Data: 2005-08-26 06:02:27
    Temat: Fałszywa strona Visy
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Dostałem takiego maila od KB:

    UWAGA!: Bank ostrzega posiadaczy kart o e-mailach rzekomo sygnowanych
    przez Visa Corp, które mogą otrzymać w sprawie odblokowania dokonywania
    transakcji online na stronie internetowej pod autentycznie brzmiącym
    adresem

    https://usa.visa.com/personal/security/vbv/index.htm

    UWAGA! Maile te są fałszywe i służą przechwyceniu danych posiadaczy kart
    (phishing) !!! Żadna z organizacji płatniczych, ani Visa, ani MasterCard
    nigdy bezpośrednio nie kontaktuje się z posiadaczami kart i każdy
    otrzymany w przyszłości tego typu e-mail należy zlekceważyć.

    O ile to, że ktoś próbuje wyciągnąć dane innych ludzi jest zrozumiałe
    (bo to nie pierwszy raz) o tyle dziwi mnie czemu ta strona wciąż
    istnieje i nie jest zablokowana - zwykle w takich sytuacjach blokują
    natychmiast. Host jest z USA, więc nie powinno być problemów
    (http://www.ripe.net/ i IP 84.53.161.133)..

    Jakieś pomysły?

    reik.

  • 2. Data: 2005-08-26 07:17:55
    Temat: Re: Fałszywa strona Visy
    Od: nijou <n...@t...usun.go2.pl.i.tez.to>

    Remigiusz Babicz napisał(a):
> [...]
    > istnieje i nie jest zablokowana - zwykle w takich sytuacjach blokują
    > natychmiast. Host jest z USA, więc nie powinno być problemów

    Ejże... a nie chodzi tu aby o to, że w mailu phishingowym widnieje
    *prawdziwy* adres, który prowadzi jednak do *fałszywej* strony (np. za
    pomocą obrazka z URLem? Żeby zrobić fałszywą stronę w domenie visa.com
    to trzeba trochę się jednak napracować... IP, które podajesz, należy
    faktycznie do domeny visa.com.

    nijou