  • 11. Data: 2004-04-21 11:40:55
    Temat: Re: Faktura z terminem platnosci 1.05.2004
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> napisał w
    wiadomości news:c65hdp$751$1@news.onet.pl...

    > Chwila. Jesteś pewien, że to, co ma sobotni termin płatności - musi być
    > opłacone w piątek ??? Nie czasem w poniedziałek ? Dlaczego wydawało mi
    się,
    > że już od lat iluś mamy 'wolne' soboty ?

    Wolne mamy, ale soboty nie są ustawowo wolne od pracy. A tylko wtedy, gdy
    termin przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, to upływa on dnia
    następnego.

    Także, gdy np. termin przypada w piątek, który to dzień jest świętem, to
    zapłacić przelewem trzeba w czwartek, a nie w poniedziałek.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-04-21 11:43:58
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "MONTWA" <m...@h...com> napisał w wiadomości

    > A co jest niemyślącego w tej frze? Pieniądze mają być w sobotę na koncie.
    > twoja brocha żeby tam były. Powinieneś wysłac na tyle wcześnie np. 3 dni,
    > żeby tam doszły. O ile nie chcesz się spóźnić, bo jak chcesz to wyślij
    > kiedykolwiek ...

    To jest "niemyślącego", że każdy księgowy wie, że w sobotę przelewy nie
    chodzą. I jak operator jest myślący, to nie wystawia bez sensu faktur z
    terminem płatności sobota, bo mu nagle w tysiącach spraw jakieś odsetki się
    naliczą. Tylko problem z nimi potem, bo trzeba umarzać.

    BTW - ktoś wie jak takie należne, a nie egzekwowane odsetki, wyglądają z
    punktu widzenia prawa podatkowego?

  • 13. Data: 2004-04-21 11:52:41
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy z
    > Nie.
    > Wg prawa, jeśli termin przypada w _dzień_wolny_od_pracy_ to się przesuwa
    > na następny.

    Podstawa prawna?

    --
    Pete

  • 14. Data: 2004-04-21 12:13:57
    Od: "Misiek" <g...@...pl>

> [...]
    >
    > Także, gdy np. termin przypada w piątek, który to dzień jest świętem, to
    > zapłacić przelewem trzeba w czwartek, a nie w poniedziałek.

    OK. Ale w tym przypadku sobota jest ustawowo wolna od pracy (bo to 1 maja). Czy
    więc w tym jednym przypadku termin nie przenosi się na wtorek - bo i
    poniedziałek wolny?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 15. Data: 2004-04-21 12:16:46
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Misiek wrote:

    > OK. Ale w tym przypadku sobota jest ustawowo wolna od pracy (bo to 1
    > maja). Czy więc w tym jednym przypadku termin nie przenosi się na
    > wtorek - bo i poniedziałek wolny?

    W TYM przypadku tak

  • 16. Data: 2004-04-21 12:32:01
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Apr 2004 13:40:27 +0200, jureq
    <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał(a):

    >Proszę o artykuł KC w którym pisze, że termin płatności to 14 dni.

    Ty chyba masz klopty z czytaniem... ...ze nie beda dalej tego
    rozwijal. Ja NIE pisalem o KC tylko o terminie umownym, czyli takim
    jaki jest zawarty w umowie, poczytaj dokladnie umowy miedzy operatorem
    a klientem, wowczas nie bedziesz zadal ode mnie bym Ci pokazal artykul
    KC, bo moze na drugi raz zechcesz, bym Ci jeszcze jakas ksiege Hioba
    zacytowal, albo jak Cie fantazja poniesie to Bog wi co.

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}

  • 17. Data: 2004-04-21 12:44:01
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    A_Zet wrote:

> [...]
    > KC, bo moze na drugi raz zechcesz, bym Ci jeszcze jakas ksiege Hioba
    > zacytowal, albo jak Cie fantazja poniesie to Bog wi co.

    Nie napisałeś o terminie zawartym w umowie a o domyślnym terminie
    płatności. Jeśli nie dostrzegasz różnicy to twój problem.

  • 18. Data: 2004-04-21 13:10:01
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Apr 2004 14:44:01 +0200, jureq
    <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał(a):

    >Nie napisałeś o terminie zawartym w umowie a o domyślnym terminie
    >płatności. Jeśli nie dostrzegasz różnicy to twój problem.

    Ty faktycznie masz klopoty z czytaniem...

    Z a n i m napisalem to co byles uprzejmy teraz zauwazyc na krucha
    obrone polecenia szukania mi czegos w KC, napisalem:

    "Sprzedawca nie spelnil po prostu drugiego, umownego
    warunku".

    I to wszystko, skonczmy moze juz te przepychanki, bo to naprawde
    do niczego dobrego nie prowadzi.

  • 19. Data: 2004-04-21 14:50:25
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Pete wrote:
    > Podstawa prawna?

    art.115 kc

    KG

  • 20. Data: 2004-04-21 15:01:06
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Misiek" <g...@...pl> napisał w wiadomości
    > Dostałem fakturę za rozmowy tel. komórkowego z datą płatności 1.05.2004.
    Czy z

    Przeczytaj co napisane na fakturze małymi literami
    Niektórzy operatorzy (wszyscy?) piszą , ze forsa ma być na koncie w tym dniu
    inaczej liczą odsetki
    Aby nie policzyli zapłacić im trzeba 30 kwietnia