  • 1. Data: 2012-10-23 07:27:29
    Temat: Elixir - pierwsza sesja
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    Czołem.
    Patrzę sobie i sprawdzam np tu:
    http://www.money.pl/banki/elixir/
    I tam stoi, że 1. sesja przych. w Mille jest do 9:00. Trochę mi to nie
    pasi, więc sprawdzam tu:
    http://banki.elfin.pl/pytania_i_odpowiedzi/1,2470,w-
    jaki-sposob-dziala-elixir.html
    I tam stoi (zgodnie z "wydawało mi się"), że:
    Pierwszy cykl - sesja poranna
    początek sesji o godz. 9.30,
    koniec sesji - przekazanie zbiorów do oddziałów beneficjentów po
    godz. 11.00;
    (swoją drogą: Czemu tak długo? Na kręciołkach to liczą?)
    (swoją drogą 2.: Dlaczego pierwszej sesji nie robić o 6:00, z
    przeznaczeniem na przelewy zadysponowane wcześniej na ten dzień? Z
    banków mogłyby wychodzić tuż po północy...)
    Ile-to lat jesteśmy za Afroafrykanami?
    Może ktoś świadomy mnie (nas) oświeci, bo pewno o czymś nie wiem?

    Czyli to co pisze money.pl w wierszu o Mille dotyczy zapewne ksiegowania
    3. sesji z poprzedniego dnia, bo o 16 wszystkie biurwy w Mille idą do
    domu i nie ma komu klepnąć Enter. Dobrze mi się wydaje?

    Ale pytanie moje brzmi: gdzie jeszcze są takie "myki" i czy znacie
    stronkę z tabelą Elixirów, która te myki wyraźnie wykazuje?
    Czy może mam zgadywać, że wszystko, co jest przed g. 11:00, to
    wczorajsza 3. sesja?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 2. Data: 2012-10-23 07:57:16
    Temat: Re: Elixir - pierwsza sesja [ot]
    Od: W <w...@w...pl>

    SQLwiel wystukał, co następuje:

> [...]
    > przeznaczeniem na przelewy zadysponowane wcześniej na ten dzień? Z
    > banków mogłyby wychodzić tuż po północy...)

    No paCZ jakie logiczne... a niektóre sieroty mają z tym problem:
    http://samcik.blox.pl/2012/09/Zleciles-przelew-awans
    em-Uwazaj-w-tym-banku-
    dzien.html

    > Ile-to lat jesteśmy za Afroafrykanami?
    > Może ktoś świadomy mnie (nas) oświeci, bo pewno o czymś nie wiem?

    Express Elixir lekiem na całe zło?

  • 3. Data: 2012-10-23 08:10:22
    Temat: Re: Elixir - pierwsza sesja
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2012 07:27:28 UTC+2 użytkownik SQLwiel napisał:

    > Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

    Od jutra szybciej.
    http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Unia-przyspiesza-p
    rzelewy-Powoli,wid,15023582,wiadomosc.html?ticaid=1f
    650&_ticrsn=3
    http://m.wyborcza.biz/finanse/1,106503,12699337,Zmia
    ny_w_przelewach__Trafia_do_odbiorcy_tego_samego.html

  • 4. Data: 2012-10-23 08:12:14
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-23 07:57, W pisze:
    > SQLwiel wystukał, co następuje:

    > No paCZ jakie logiczne... a niektóre sieroty mają z tym problem:
> [...]

    Tam problem był taki:
    "Zleciłam bankowi przelew składek do ZUS awansem, a potem wyjechałam na
    wakacje. Bank pieniędzy nie wysłał, bo o godz. 8.10 w dniu realizacji
    zlecenia nie było środków na koncie, a potem już wysłać nie próbował,
    choć środki nadeszły".

    - my-tutaj wiemy, że tak jest (chyba prawie) wszędzie.
    Jeśli zlecamy przelew wcześniej, to środki na koncie muszą być
    poprzedniego dnia, bo inaczej przelew będzie odrzucony "tuż po północy".
    Dotyczy to nawet przelewów wewnętrznych - np. w EB trzeba przelew z
    Rach.Oszcz. na K.On-line (czyli "główne") robić dzień wcześniej, a
    nieliczni łaskawcy, jak mB najpierw realizują zadysponowane na dany
    dzień przelewy wewn, a potem próbują realizować wychodzące.

    Tymczasem powinno być tak, że przelew jest odrzucany dopiero po trzeciej
    sesji wychodzącej, jeśli nadal brak jest środków.

    Ja tutaj dostrzegam celowe działanie właśnie w kierunku

    > Express Elixir lekiem na całe zło?

    - czyli cichcem kombinować jak koń pod górę, aby przelewy normalnym
    eliksirem nie wychodziły wg oczekiwań klienta, aby ten płacił 5zł, skoro
    mu zależy na "w danym dniu".
    Ot - jakbyś się nie obrócił, to zawsze ktoś cię od tyłu wydyma.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 5. Data: 2012-10-23 08:37:22
    Od: W <w...@w...pl>

> [...]

    > Tymczasem powinno być tak, że przelew jest odrzucany dopiero po trzeciej
    > sesji wychodzącej, jeśli nadal brak jest środków.

    Dlaczego powinno? Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak dla mnie podejście,
    że przelew na dany dzień idzie pierwsza sesją jest logiczne i sensowne.

> [...]
    > mu zależy na "w danym dniu".
    > Ot - jakbyś się nie obrócił, to zawsze ktoś cię od tyłu wydyma.

    Z EE imho to tylko kwestia czasu, aż też będzie darmowy/wliczony w 'gratisy'
    banku (po spełnieniu warunków...

  • 6. Data: 2012-10-23 08:40:58
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-23 08:37, W pisze:
    > SQLwiel wystukał, co następuje:

    > Dlaczego powinno? Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak dla mnie podejście,
    > że przelew na dany dzień idzie pierwsza sesją jest logiczne i sensowne.

    Oczywiście!
    Ma wyjść pierwszą sesją (koniecznie!!!) jeśli są środki. Jeśli nie ma,
    to czekamy, bo może środki nadejdą, może ktoś wpłaci gotówkę w oddziale
    (powinno być księgowane natychmiastowo), a skoro jest trzeci dzwonek (3.
    sesji) i środków nadal nie ma, to trudno - odrzucamy.

    Swoją drogą... (sd3) dlaczego ten "elixir" ma działać w trybie wsadowym,
    a nie w czasie rzeczywistym? Co stoi na przeszkodzie?
    Może po prostu nikt tej możliwości jeszcze nie dostrzegł?

    Taki np. Forex, gdzie przepływają naprawdę duże pieniądze (przy których
    budżecik takiego kraiku, jak Polska, to nawet nie pierdnięcie, tylko
    okamgnienie) działa w czasie rzeczywistym w skali globalnej i jakoś się
    dało...

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 7. Data: 2012-10-23 08:44:12
    Od: MacGregor <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2012 07:27:28 UTC+2 użytkownik SQLwiel napisał:
    > Czołem.
    ciach

    > (swoją drogą: Czemu tak długo? Na kręciołkach to liczą?)
    Nie, na komputerach: jeden komputer, dwa komputery ....
    Liczenie nie jest takim problemem. Ale najpierw trzena sprawdzic podpisy, policzyć
    kto komu ile, przesłać informację do NBP, poczekać na odpowiedź, żę wszyscy maja
    odpowiednią ilość środków, podpisać informacje wychodzącą. Dla 6 milionów komunikatów
    trochę to zajmuje.

    > (swoją drogą 2.: Dlaczego pierwszej sesji nie robić o 6:00, z
    Bo banki niechcą, NPB nie chce...

    Ciach

    > Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

    --
    Również pozdrswiam
    MacGregor

  • 8. Data: 2012-10-23 08:50:39
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> writes:

    [..]

    > Swoją drogą... (sd3) dlaczego ten "elixir" ma działać w trybie
    > wsadowym, a nie w czasie rzeczywistym? Co stoi na przeszkodzie?
    Bo tak go 10+ lat temu zaprojektowano. Przy nieco innej łączności i
    wydajności komputerów.

    > Może po prostu nikt tej możliwości jeszcze nie dostrzegł?
    Dostrzeżono. Masz przecież ExpresElixir

> [...]
    > których budżecik takiego kraiku, jak Polska, to nawet nie pierdnięcie,
    > tylko okamgnienie) działa w czasie rzeczywistym w skali globalnej i

    Ale o ile wiem forex to nie jest "jedna centralna" giełda czy centrum
    rozliczeniowe tylko raczej cała siatka. Więc ciężko porównywać.
    KJ

    C'mon! political protest! sheesh. Where's that anarchist spirit? ;-)
    -- Decklin Foster

  • 9. Data: 2012-10-23 08:52:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> writes:

    [...]
> [...]
    > oddziale (powinno być księgowane natychmiastowo), a skoro jest trzeci
    > dzwonek (3. sesji) i środków nadal nie ma, to trudno - odrzucamy.

    Załóż sobie konto w BZWBK - tam to chyba tak działa.

    Powiem Ci jeszcze straszniejszą rzecz: w niektórych bankach przelew
    przyszły się nie wykona jeśli nie masz środków na koniec POPRZEDNIEGO
    dnia.
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 10. Data: 2012-10-23 09:01:46
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-23 08:50, Kamil Jońca pisze:

    > Bo tak go 10+ lat temu zaprojektowano. Przy nieco innej łączności i
    > wydajności komputerów.

    > Dostrzeżono. Masz przecież ExpresElixir

    Zgaduję, że E-Elixir, to taki dotpay, czy inny bluecash. Czyli każdy
    bank ma swoje konto w każdym innym banku i sobie przelewa wewnętrznie.
    I chyba tak właśnie działa ten Forex. Tylko dlaczego kurna ma to
    kosztować 5zł/operację?
    Nikt nie wyskoczy z tańszą konkurencją?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.