  • 11. Data: 2004-07-22 12:25:41
    Temat: Re: Debet w Inteligo - czy to możliwe?
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Witaj kovalek,

    W Twoim liście datowanym 21 lipca 2004 (22:09:13) można przeczytać:

    > Ostatnio zamiast napisu "nie masz zdolności kredytowej" pojawiło się "za
    > mało aktywnie korzystasz z konta". Nie wiem co to ma do rzeczy jak korzystam
    > z konta. Przecież nie robie tak jak niektórzy ludzie (wpłynie wypłata i całą
    > wypłacają). Czy jest sens klikać w wniosek co kilka dni, czy wystarczy raz
    > na miesiąc sprawdzić czy coś im się odwidziało?

    > Może ktoś się pochwali jak udało mu się uzyskać debet na koncie (jakie miał
    > obroty)?

    3 miesiące - przez taki okres od założenia konta czekałem na możliwość
    skorzystania z debetu. Niestety nie udzielono mi go w wysokości jakiej
    chciałem, ale to chyba dlatego, że ani moje wynagrodzenie (prowadzę
    DG), ani żony nie jest przelewane na to konto. Traktuję je jako główne
    konto do rozliczeń. Wszystkie płatności idą z tego konta i najczęściej
    korzystam z ich karty. Jak drukuję sobie wyciągi, to mają zwykle ponad
    10 stron, co oznacza, że z konta korzystam dosyć aktywnie, miesięcznie
    przez konto przechodzi jakieś 5.000 zł, a i tak to nie wystarczyło.

    --
    Pozdrowienia,
    Human Being

  • 12. Data: 2004-07-22 12:47:29
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > Jak drukuję sobie wyciągi, to mają zwykle ponad
    > 10 stron, co oznacza, że z konta korzystam dosyć aktywnie, miesięcznie
    > przez konto przechodzi jakieś 5.000 zł, a i tak to nie wystarczyło.

    U mnie jest tak samo. Tez mam duzo transakcji karta. Podejrzewam, ze chodzi
    im o to ze od dluzszego sredni stan mojego konta jest mniejszy niz 100 zl.

    Lech Dubrowski

  • 13. Data: 2004-07-22 12:51:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A przy okazji - czy tam sie mozna dowiedziec, czy i w jakiej wysokosci
    debet mozna dostac, czy tez koniecznie trzeba zlozyc wniosek, a jak
    sie zlozy wniosek, to juz przepadlo, prowizje trzeba zaplacic?

    Boje sie klikac w ciemno...

    Patrzylem na ich serwis 'demo', ale tam debetu nie ma wcale.

    MJ

  • 14. Data: 2004-07-22 13:01:29
    Od: "Arek" <a...@p...com>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > debet mozna dostac, czy tez koniecznie trzeba zlozyc wniosek, a jak
    > sie zlozy wniosek, to juz przepadlo, prowizje trzeba zaplacic?

    zawsze mozesz nie zaakceptowac proponowanego debetu

  • 15. Data: 2004-07-22 13:05:22
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > A przy okazji - czy tam sie mozna dowiedziec, czy i w jakiej wysokosci
    > debet mozna dostac, czy tez koniecznie trzeba zlozyc wniosek, a jak
    > sie zlozy wniosek, to juz przepadlo, prowizje trzeba zaplacic?

    Jak splacisz debet przed uplywem 30 dni bo tyle masz jego na splacenie to
    nie placisz prowizji

    > Boje sie klikac w ciemno...
    >
    > Patrzylem na ich serwis 'demo', ale tam debetu nie ma wcale.

    Bo demo jest stare

    Lech Dubrowski

  • 16. Data: 2004-07-22 13:54:21
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

> [...]
    > debet mozna dostac, czy tez koniecznie trzeba zlozyc wniosek, a jak
    > sie zlozy wniosek, to juz przepadlo, prowizje trzeba zaplacic?

    Prowizja zchodzi dopiero, gdy potwierdzisz debet tanem. Możesz po
    prostu zrobić Anuluj w tym oknie.

    Insza inszość że to iż dzisiaj dostaniesz debetu X nie musi znaczyć że
    dostaniesz go tyle samo za miesiąc...

  • 17. Data: 2004-07-22 14:11:51
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87vfggqh9u.fsf@cauchy.softax.local...

    > Insza inszość że to iż dzisiaj dostaniesz debetu X nie musi znaczyć że
    > dostaniesz go tyle samo za miesiąc...

    ??? Mogę prosić o wyjaśnienie?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 18. Data: 2004-07-22 14:34:11
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Artek" <a...@e...one.pl> writes:

    > Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:87vfggqh9u.fsf@cauchy.softax.local...

    > ??? Mogę prosić o wyjaśnienie?

    Co tu wyjaśniać? Tak samo jak niektórzy niegdyś mieli 'brak zdolności
    kredytowej' czy 'nie używasz aktywnie rachunku' a potem przestali
    mieć, tak samo możesz dzisiaj debet dostać a za miesiąc oberwać takim
    błędem. I to nie koniecznie dlatego że przez ten miesiąc coś istotnego
    się stało. Nie znam systemu scoringowego inteligo i jak działa
    dokładnie nie wiem, ale tego typu systemy zwykle biorą jakieś średnie
    sald, ilości takich czy innych operacji i podobne statystyki za jakiś
    tam okres czasu. I może się np. okazać że to okno to jest 6 miesięcy
    (a może 3, a może 18) i gdy wypadnie Ci z niego wpłata zrobiona pół
    roku temu, debet przestanie się przyznawać. Albo wyjdzie mu trochę
    inna wysokość. Albo... Dynamiczne scoringi mają takie narowy i trzeba
    z tym żyć...

  • 19. Data: 2004-07-22 14:51:34
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87iscgqffg.fsf@cauchy.softax.local...

> [...]
    > kredytowej' czy 'nie używasz aktywnie rachunku' a potem przestali
    > mieć, tak samo możesz dzisiaj debet dostać a za miesiąc oberwać takim

    Ale przecież jak raz dostanę debet, to go mam. Mogę złożyć wniosek o
    zmniejszenie lub zwiększenie, ale sami mi nie cofną debetu.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 20. Data: 2004-07-22 15:10:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Artek" <a...@e...one.pl> writes:

    > Ale przecież jak raz dostanę debet, to go mam. Mogę złożyć wniosek o
    > zmniejszenie lub zwiększenie, ale sami mi nie cofną debetu.

    Moga ci sami zwiekszyc (bez powodu).

    Moga wypowiedziec umowe, "szczegolnie z powodu" "stwierdzenia
    zagrozenia terminowej splaty zadluzenia z powodu zlego stanu
    majatkowego Klienta" - cokolwiek by to znaczylo. Skoro "szczegolnie z
    powodu", to ogolnie bez powodu chyba tez moga...

    Ale zmniejszyc nie moga.

    MJ