  • 1. Data: 2004-07-21 20:07:42
    Temat: gdzie trzymac pieniadze?
    Od: "ross154" <r...@N...poczta.onet.pl>

    Witam
    Przegladam sobie wyniki funduszy inwestycyjnych od maja 2004 i widze ze
    przynoszą mizerne zyski jesli nie straty.
    Czy juz nie ma wrzucić oszczednosci aby przyniosly jakis zysk?

    pozdr
    ross154
    P.S.Ostatnio Euro poszło w dół może warto kupić trochę?

  • 2. Data: 2004-07-21 20:24:40
    Temat: Re: gdzie trzymac pieniadze?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    ross154 <r...@N...poczta.onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Przegladam sobie wyniki funduszy inwestycyjnych od maja 2004 i widze
    > ze przynoszą mizerne zyski jesli nie straty.
    > Czy juz nie ma wrzucić oszczednosci aby przyniosly jakis zysk?

    Patrz na dluzszy okres niz od maja, ale ja osobiscie (zalezy oczywiscie na
    jak dlugo chcesz oszczedzac) - wsadzilbym troche kasy w obligacje, a reszte
    w rozne fundusze inwestycyjne (najlepiej w SFI mBanku lub CO Multi - bo
    mozesz dostosowywac sie do trendow na rynku).
    Nawet najlepsze lokaty co najwyzej chronia teraz przed inflacja... :(
    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 3. Data: 2004-07-21 22:01:59
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Wed, 21 Jul 2004 22:24:40 +0200, na pl.biznes.banki, Michał 'Amra'
    Macierzyński w wiadomości <news:cdmjl9$gk6$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > Patrz na dluzszy okres niz od maja, ale ja osobiscie (zalezy oczywiscie na
    > jak dlugo chcesz oszczedzac) - wsadzilbym troche kasy w obligacje, a reszte
    > w rozne fundusze inwestycyjne

    Wiesz, też szukam gdzie by jakąś forsę rozsądnie wsadzić i nie bardzo
    widzę rozwiązanie. Fundusze inwestycyjne od roku przynoszą dochód na
    poziomie lokaty bankowej, a czasem i jeszcze gorzej.
    A biorąc pod uwagę, że lokaty bankowe są znacznie poniżej inflacji ...

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 4. Data: 2004-07-21 22:22:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 00:01:59 +0200, "Krzysztof K. Maj"
    <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> wklepał(-a):

> [...]
    >poziomie lokaty bankowej, a czasem i jeszcze gorzej.
    >A biorąc pod uwagę, że lokaty bankowe są znacznie poniżej inflacji ...

    Kto nie ryzykuje ten nie jedzie. :) Na coś musisz się zdecydować, bo ci
    pieniądze stopnieją.

  • 5. Data: 2004-07-22 06:00:17
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    zwrot z inwestycji jest wprost proporcjonalny do wysilku i sklonnosci do
    podejmowania ryzyka. dlatego inwestuje moja kase w siebie samego ;-)

    jacek

  • 6. Data: 2004-07-22 07:24:20
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "ross154" <r...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Przegladam sobie wyniki funduszy inwestycyjnych od maja 2004 i widze ze
    > przynoszą mizerne zyski jesli nie straty.
    > Czy juz nie ma wrzucić oszczednosci aby przyniosly jakis zysk?

    zalezy jakie pieniadze. Duze - w nieruchomosci lub w biznes. Mniejsze w
    fundusze, akcje, obligacje.

    D.

  • 7. Data: 2004-07-22 12:51:03
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 22 Jul 2004 00:22:00 +0200, na pl.biznes.banki, Sławomir Szyszło w
    wiadomości <news:cdn1b9.1e8.1@slaszysz.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Kto nie ryzykuje ten nie jedzie. :) Na coś musisz się zdecydować, bo ci
    > pieniądze stopnieją.

    A kto ryzykuje, ten często boso chodzi :)
    W zeszłym roku też przed wakacjami całą lokatę bankową zainwestowałem w
    fundusze obligacji. Gdy wróciłem po urlopie, to mało włosów z rozpaczy
    nie wyrywałem.
    Całe szczęście, że podczas jakiegoś chwilowego wzrostu kursów udało mi
    się wyjść z tego bez strat, ale uraz już pozostał.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 8. Data: 2004-07-22 13:51:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 14:51:03 +0200, "Krzysztof K. Maj"
> [...]

    >W zeszłym roku też przed wakacjami całą lokatę bankową zainwestowałem w
    >fundusze obligacji. Gdy wróciłem po urlopie, to mało włosów z rozpaczy

    No bo obligacje to nie to samo co fundusze obligacji. :-P Ja tam jestem nieufny
    do nich, jedynie SEB2 wydaje się w miarę bezpieczny. Poza tym nie mam ochoty
    zbytnio kredytować skarbu państwa...

  • 9. Data: 2004-07-22 17:04:05
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    nieufny
    > do nich, jedynie SEB2 wydaje się w miarę bezpieczny. Poza tym nie mam

    A w co pakuja pieniadze w miare bezpieczne fundusze o niskim ryzyku, wlasnie
    w bony skarbowe i obligacje skarbu panstwa, ale niestety jest tak ze
    kupowanie obligacji na wlasny rachunek jest z reguly zyskowniejsze. Szkoda,
    ze produkty walutowe sa tak slabo rozwiniete( tylko lokaty w bankach), bo
    dla mnie trzymanie jakis czesci oszczednosci w walutach wymienialnych jest
    koniecznoscia na wypadek krachu walutowego i gwaltownej przeceny pozycji w
    PLN. Nigdy nie stawia sie na jednego konia, a inwestowanie tylko w PLN
    obarczone jest duzym ryzykiem. Szkoda, ze nie ma narazie taniego dostepu do
    zachodnich funduszy inwest (obligacyjnych) lub bezposrednio obligacji
    rzadowych innych panstw. Polskie fundusze pozwalajace inwestowac w USD czy
    EUR prowadza rozrachunki przez PLN i podatek liczony jest od wartosci
    przeliczeniowej w PLN, co moze przy duzej dewaluacji PLN skutkowac, ze kwota
    wyrazona w walucie jest mniejsza niz wplacony kapital (mamy ewidentna strate
    w porownaniu do lokaty walutowej).

  • 10. Data: 2004-07-22 17:21:11
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Szkoda,
    > ze produkty walutowe sa tak slabo rozwiniete( tylko lokaty w bankach), bo

    Mozesz handlowac walutami na Spot i zarabiac na punktach SWAP. Mozesz to
    potraktowac jako czysta spekulacja (jesli bedziesz wykonywac transakcje z
    wysoka dzwignia) lub jako oszczedzanie (przy malej dzwigni). Obecnie dajemy
    do dyspozycji ppnad 50 par walut, ktorymi mozesz handlowac w czasie
    rzeczywistym (on-line) a czas trwania skladania dyspozyji wykonania
    transakcji to mniej niz sekunda - tyle czasu potrzebujesz aby kliknac guzik
    Buy/Sell
    Po szczegoly zapraszam do mnie na priv.

    Malin

    --