  • 31. Data: 2008-10-27 13:50:57
    Temat: Re: Czy teraz będzie można zarobić na franku ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

    > również będzie (słowo niebezpieczne jest dość niefortunne) się wiązało z
    > ryzykiem kursowym, ale jego zakres to (zazwyczaj) kilka % a nie
    > kilkanaście lub więcej...
    >
    > rok temu para EURCHF miała wartość 1,46 a teraz 1,442...dla porównania
    > CHFPLN odpowiednio 2,152 i 2,609, policz sobie jakie byłyby różnice w
    > racie kredytu, gdybyśmy mieli euro zamiast pln

    Ale z tego nic nie wynika. Nie zagwarantujesz, że podobne zmiany
    kursów są niemożliwe w przyszłości pomiędzy euro i frankiem. Równie
    dobrze ja mogę twierdzić, że przejście na euro jest niekorzystne,
    ponieważ ostatnimi czasy nasza waluta się wzmacniała, ludzie płacili
    mniejsze raty, co byłoby niemożliwe, gdybyśmy mieli euro.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-10-27 14:21:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-27, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > a ilu takich jest? widziałeś jakie są warunki? to tylko namiastka
    > pomocy, poza tym nie liczę na to, że rząd mi coś (sam z siebie) da,
    > działa to raczej w drugą stronę ;-(

    No ja się przymierzam do takiego właśnie (fakt, że dopiero w przyszłym
    roku :). A warunki - to zależy faktycznie od miasta. W Warszawie może
    być ciężko.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2008-10-27 14:22:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    [...]

    http://www.bgk.com.pl/fundusze/rns/

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2008-10-28 11:41:33
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem, nawet jesli teraz w ciagu kilku miesiecy kurs podskoczy to i
    > tak predzej czy pozniej wroci do trendu spadkowego.

    masz jakieś konkretne ku temu przesłanki przesłanki? ludzie rzucą się na
    kredyty w walucie a zagraniczni inwestorzy rzucą się na akcje w kraju nad
    Wisłą? co niby miałbo umocnić PLNa?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 35. Data: 2008-10-28 13:00:53
    Od: "marko" <m...@N...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Ja też tak uważam, jedynie niepokoi mnie trochę to, że tak uważają
    > praktycznie wszyscy. :-)
    wniosek z tego prosty ze tak nie bedzie :)
    analogicznie jak juz wszyscy uwazaja ze zarabia sie super fajnie na
    funduszach, trabi o tym radio tv, i cala reszta to znaczy ze trzeba sie
    wycofac :)

  • 36. Data: 2008-10-28 21:32:01
    Od: sorden <s...@w...pl>

    gg wrote:

    > masz jakieś konkretne ku temu przesłanki przesłanki? ludzie rzucą się na
    > kredyty w walucie a zagraniczni inwestorzy rzucą się na  akcje w kraju nad
    > Wisłą? co niby miałbo umocnić PLNa?

    No tak, ale dziala krotkoterminowo. Dlugoterminowo licza sie stopy
    procentowe, stabilnosc gospodarki i np. wejscie do strefy Euro. Te czynniki
    beda wzmacniac PLN

    --
    in