  • 1. Data: 2003-11-16 23:31:52
    Temat: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem pracownikiem Spółdzielni Mieszkaniowej.

    Ostatnio bank poinformował nas, że nie będzie przekazywał
    zalączników (odcinków wpłat mieszkańców) do wyciągów
    tylko same wydruki komputerowe kwot i nazwisk.

    Podobno jest tak w UE i przechodzą na pełnyelektroniczny
    przekaz pieniędzy między bankami?
    Oczywiście jest to decyzja z W-wy (NBP) i filie muszą się dostosowywać.

    Jest to dla mnie OSOBIŚCIE poważny problem, gdyż żeby
    zaksięgować te wpłaty będzie potrzebne 4 razy więcej czasu

    Czy ktoś może już walczy/wywalczył z bankiem o przekazywanie
    załączników?

    Jak przycisnąć bank?

    Muszę znależć jakieś bezapelacyjne argumenty do walki?

    A może są jeszcze chętni do wystosowania protestów do
    banków?
    Trzeba by sie zebrać i wystosować oficjalne pismo.

    Piotr z Płocka

  • 2. Data: 2003-11-17 00:30:58
    Od: "Azjata" <a...@W...pl>

    > Ostatnio bank poinformował nas, że nie będzie przekazywał
    > zalączników (odcinków wpłat mieszkańców) do wyciągów
    > tylko same wydruki komputerowe kwot i nazwisk.

    Bardzo poprawnie. Ciesz sie, ze wogole Was poinformowali, nam zmienili z dnia
    na dzien bez zadnej informacji.

    > Jest to dla mnie OSOBIŚCIE poważny problem, gdyż żeby
    > zaksięgować te wpłaty będzie potrzebne 4 razy więcej czasu

    Zapewne korzystasz z kodow kreskowych ?

    > Czy ktoś może już walczy/wywalczył z bankiem o przekazywanie
    > załączników?

    Nie wywalczysz, ale rusz glowa i pomysl jak inaczej mozna rozwiazac sprawe.

    Jedno z rozwiazan. Zmien umowe z bankiem i dla kazdego "spoldzielcy" przyznaj
    odpowiednie subkonto na ktorym beda zbierane jego wplaty, natomiast do firmy
    ktora stworzyla system ksiegowy wystosuj pismo aby zintegrowal system ksiegowy
    z bankowym. Bedzie potrzebowal cztery razy mniej czasu. Zainstaluj system
    HomeBanking lub nawet dostep przez internet co usprawni i przyspieszy dostep do
    informacji o wplywach od spoldzielcow.

    Jakbys potrzebowal pomocy daj znac na e-mail.

    > Trzeba by sie zebrać i wystosować oficjalne pismo.

    Po co ? Tak jest lepiej i wygodniej dla wiekszosci.

    A.Zjata

  • 3. Data: 2003-11-17 08:58:29
    Od: "MSM Płock" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki

    Tak chodzi o kody kreskowe na wpłatach, ale nie tylko.

    Jednak po co wydawałem pieniądze na czytnik i nowe
    książeczki opłat.

    Zakładanie tysięcy kont w banku to chyba gorsze wyjście.

    Całkowicie nie widzę jak mógłbym zastosować połączenie
    przez Internet moich Czynszy z systemem banku, a przede
    wszystkim nie chciałbym udostępniać bankowi dostępu
    do moich zasobów.
    Znając bank zaraz by coś skopali, a ja bym musiał
    wysłuchiwać krzyków lokatorów.

    Jak masz coś takiego u siebie to podpowiedz czyje to jest.
    Czy znasz jakiś nowy system do CZYNSZY
    Mógłbym się zapoznać.

    A poza tym mój bank PKO BP ma gdzieś moje interesy.

    Piotr

  • 4. Data: 2003-11-17 09:16:04
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    MSM Płock <m...@p...onet.pl> wrote:
    > A poza tym mój bank PKO BP ma gdzieś moje interesy.

    Systemy homebankingu (bo nie o internet tutaj chodzi tylko dostep wdzwaniany
    (modemowy) sa stworzone wlasnie do tego typu operacji. Mozna go z
    powodzeniem zwiazac z waszym systemem ksiegowym (bank nic nie bedzie wam
    ogladal !!!) i moze informowac jakie sa zaleglosci i gdzie i na jaka kwote.
    Bank nie bedzie ci juz raczej przekazywal papierowych odcinkow - bo
    przechodza na elektroniczne rozliczanie -i petycje mozesz sobie pisac na
    Berdyczow (lub sprobowac zmieniac bank - ale to i tak opcja na kilka
    miesiecy ;)
    http://www.korporacje.pkobp.pl/index.php?id=karty&pi
    d=11&lang=&samSession=f277201390e8c42ecabea0897b2dfa
    67

    Poczytaj tutaj (strona ttroche lipna - wiec o tym produkcie jako takim
    mozesz wiecej poczytac na srtonach innych bankow szukaaj home-banking)

  • 5. Data: 2003-11-17 09:43:07
    Od: "roythekid" <r...@w...pl>

    Użytkownik "MSM Płock" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy znasz jakiś nowy system do CZYNSZY
    > Mógłbym się zapoznać.
    >
    > A poza tym mój bank PKO BP ma gdzieś moje interesy.

    Po pierwsze ciekaw jestem jak skanowałeś czytnikiem opłaty wpłacane w innych
    bankach, które dociarały do Twojego macierzystego banku Elixirem, skoro na wtórniku
    z Elixiru nie masz kodu kreskowego.
    Po drugie żaden bank w żaden sposób nie zamierza ingerować w Twój system
    informatyczny - co najwyżej oferuje ci możliwość przekazywania tychże wpłat w
    przecinkowym pliku tekstowym w określonym standardzie - z reguły w standardzie
    Elixir, który bez problemu można zaimportować do każdego systemu informatycznego (a
    jeśli aktualnie nie ma takiej możliwości, to autor systemu raczej nie powinien mieć
    problemu ze stworzeniem takiego modułu importu).
    Poza tym Twój bank, jakim jest PKO BP, właśnie aby ułatwić prowadzenie Twoich
    interesów oferuje Ci rozwiązania upraszczające i automatyzujące rejestrowanie takich
    wpłat:
    - system Netbank, w którym sam obsługujesz swój rachunek bez pośrednictwa banku,
    - system wirtualnych rachunków kontrahenckich - w którym każdy Twój klient posiada
    indywidualny numer rachunku, ale wpłaty na te rachunki księgowane są na Twoim
    rachunku bieżącym z rozróżnieniem klienta którego dotyczy wpłata.
    Zarówno jeden jak i drugi system oferuje możliwość eksportu operacji za dany dzień l
    ub okres w przecinkowym pliku tekstowym.
    I może to nie bank ma w "poważaniu" Twoje interesy, ale osoba obsługująca Twój
    rachunek nie do końca poinformowała Cię o różnych alternatywnych możliwościach
    kontrolowania Twoich wpłat, aby wyeliminować uciążliwy obrót papierowych dokumentów.
    Jeśli już tak bardzo zależy Ci na papierkach, to nic nie stoi na przeszkodzie aby
    Twój oddział wyjątkowo dostarczał Ci te kochane papierki - wystarczy poprosić, ale
    podrzędny pracownik obsługi nie ma tu wiele do gadania - najlepiej wyprodukować
    papierek (!!!) z prośbą i przekazać do oddziału. U nas w oddziale nie bez bólu taki
    proces wyjątkowej obsługi wybranych klientów przebiega, ale jakoś to się toczy.
    Tak to już jest, że pokolenia zemrą zanim całkiem wyeliminujemy, kaleczenie lasów na
    potrzeby biurokracji, ale systematycznie należy do tego dążyć dla naszego wspólnego
    dobra i raczej nie ma co się przeciwstawiać próbom elektronizacji obiegu dokumentów,
    ale próbować wdrażać najprzeróżniejsze pomysły i systematycznie naprawiać ich
    niedoskonałości.
    Pozdrawiam
    roythekid

  • 6. Data: 2003-11-17 12:12:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "PiotrR" <w...@p...onet.pl> writes:

    > Ostatnio bank poinformował nas, że nie będzie przekazywał
    > zalączników (odcinków wpłat mieszkańców) do wyciągów
    > tylko same wydruki komputerowe kwot i nazwisk.

    Czy do tej pory wszyscy spoldzielcy uiszczali oplaty wylacznie w kasie
    tego wlasnie banku? Przeciez jak ktos placi w innym banku albo
    przelewem z konta to tych kwitkow tez nie dostajecie...

    MJ

  • 7. Data: 2003-11-17 13:50:24
    Od: "MSM Płock" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "roythekid" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    innych
    > bankach, które dociarały do Twojego macierzystego banku Elixirem, skoro na

    Eliksiry to szczegóły w naszym obrocie
    Wszystko jest wpłacane w filiach tego banku ewentualnie poczta (i dotąd
    dostawaliśmy komplety)

> [...]
    możliwościach
    > kontrolowania Twoich wpłat, aby wyeliminować uciążliwy obrót papierowych

    Dostaliśmy oficjalne pismo od banku, a tam nie podpisuje się zwykły
    pracownik
    że nie ma możliwości przekazywania załączników.
    Nie dostaliśmy żadnych ofert alternatywnych, ale się nie dziwię bo może w
    tym naszym
    gminnym banku sami o tym nie wiedzą.

> [...]
    dokumentów,
    > ale próbować wdrażać najprzeróżniejsze pomysły i systematycznie naprawiać

    Właśnie jest w księgowaniu taki wyciąg i zauważam początki problemów:

    Jak mam zaksięgować wpłatę kiedy jako opis operacji jest napisane, że płaci
    Kowalski Jan
    (i nic poza tym - żadnego adresu), a ja nie mam żadnego Jana Kowalskiego.
    Teraz muszę szukać jakie naliczenia mają wszyscy Kowalscy i celować.

    Drugi problem to wydruki z banku, w które naprawdę trzeba się wczytywać żeby
    znaleźć nazwisko i adres (słaba taśma drukarki i brak polskich liter).

    ------------------------------
    "Coraz bardziej wkurzony (na banki)"
    Piotr z Płocka

  • 8. Data: 2003-11-17 13:53:15
    Od: "MSM Płock" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego wlasnie banku? Przeciez jak ktos placi w innym banku albo
    > przelewem z konta to tych kwitkow tez nie dostajecie...

    Jak prowizja wynosi 10 - 25 zł to się nie wpłaca w innych bankach
    Przelewy to szczegół.

    Piotr
    Płock

  • 9. Data: 2003-11-17 14:29:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MSM Płock" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Jak prowizja wynosi 10 - 25 zł to się nie wpłaca w innych bankach

    Nie wyobrazam sobie chodzenia do jakiegos konkretnego banku tylko ze
    wzgledu na pare zl mniejsza prowizje...

    > Przelewy to szczegół.

    Znaczy macie same babcie staruszki, dla ktorych przelew to sila
    nieczysta? 8-)

    MJ

  • 10. Data: 2003-11-17 14:43:29
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > (i nic poza tym - żadnego adresu), a ja nie mam żadnego Jana Kowalskiego.
    > Teraz muszę szukać jakie naliczenia mają wszyscy Kowalscy i celować.

    a może warto poinformować klientów, że w tytule przelewu musi być numer
    klienta i miesiąc
    będzie znacznie łatwiej, a jeśli się dobrze poinformuje wpłacających to na
    pewno zrozumieją

    --
    pozdrawiam
    plusz