  • 31. Data: 2016-06-10 17:25:03
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 17:03, Pete pisze:

    > Czy gdyby kurs nie wzrósł, byłby płacz?

    Nie bij piany i nie jęcz skoro nie możesz/umiesz ;-) odnieść się do meritum.

  • 32. Data: 2016-06-10 17:32:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2016-06-10 o 16:52, J.F. pisze:
    >Opinia tego urzędu jest w 90 procentach respektowana przez sądy.
    >Pewnie że mało bo powinno być 100% :-)

    Poczekamy, zobaczymy.
    Na razie sady byly za bankami.

    >Nie znam ustawy. Nie chcę jej znać. Jest niepotrzebna.

    No ale bez tej ustawy nie byloby podstaw podwazac kredytow
    indeksowanych ..

    J.

  • 33. Data: 2016-06-10 17:39:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 17:21, z pisze:

    > Zapewne nie ale gdyby spadł 1,50 to zapewne znalazł by się bankowy
    > prawnik który podważałby ważność takiej umowy i domagał się takich
    > samych zysków jak by był w złotówkach :-)

    Nie sądzę.

    > Dalej nie zmienia to faktu nieważności takich umów. Takie są fakty.

    To już są fakty? Coś mnie chyba ominęło.

    > Chcesz z nimi dyskutować?

    Ile umów zostało unieważnionych?

    > Źródłem są przepisy prawa.

    Taaak, sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

    --
    Pete

  • 34. Data: 2016-06-10 17:41:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 17:25, z pisze:

    > Nie bij piany i nie jęcz skoro nie możesz/umiesz ;-) odnieść się do
    > meritum.

    "Nie, absolutnie kurs franka nie jest powodem. 8 lat studiowaliśmy umowę
    i właśnie teraz stwierdziliśmy, żę nasza umowa jest niezgodna z prawem."

    Takie są fakty, a z nimi się nie dyskutuje.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2016-06-10 18:18:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 17:41, Pete pisze:
    > "Nie, absolutnie kurs franka nie jest powodem. 8 lat studiowaliśmy umowę
    > i właśnie teraz stwierdziliśmy, żę nasza umowa jest niezgodna z prawem."
    >
    > Takie są fakty, a z nimi się nie dyskutuje.

    A jednak do meritum się nie odniesiesz. Tak. Jest takie słowo :-)

  • 36. Data: 2016-06-10 18:22:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 17:32, J.F. pisze:
    > No ale bez tej ustawy nie byloby podstaw podwazac kredytow indeksowanych ..

    W jakim sensie?
    Do podważenia nie jest potrzebna żadna ustawa.
    Kolejny raz nawołuję do meritum :-)

  • 37. Data: 2016-06-10 19:21:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W jakim sensie?
    >Do podważenia nie jest potrzebna żadna ustawa.
    >Kolejny raz nawołuję do meritum :-)

    Meritum jest takie, ze trzeba czytac ze zrozumieniem, a nie ogladac
    jednym uchem.

    Rzecznik sie powoluje na art 69 ustawy
    Art. 69. 1. Przez umowę kredytu bank zobowiązuje się oddać do
    dyspozycji kredytobiorcy na czas oznaczony w umowie kwotę środków
    pieniężnych z przeznaczeniem na ustalony cel, a kredytobiorca
    zobowiązuje się do korzystania z niej na warunkach określonych w
    umowie, zwrotu kwoty wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami w
    oznaczonych terminach spłaty oraz zapłaty prowizji od udzielonego
    kredytu.

    Zwrotu kwoty kredytu i odsetek, a nie jakis indeksacji kursem franka.

    Bez ustawy masz tylko puste slowa.

    Tylko ze jest

    2. Umowa kredytu powinna być zawarta na piśmie i określać w
    szczególności:

    4a) w przypadku umowy o kredyt denominowany lub indeksowany do waluty
    innej niż waluta polska, szczegółowe zasady określania sposobów i
    terminów ustalania kursu wymiany walut, na podstawie którego w
    szczególności wyliczana jest kwota kredytu, jego transz i rat
    kapitałowo-odsetkowych oraz zasad przeliczania na walutę wypłaty albo
    spłaty kredytu;

    no ale kiedy to dodali ... w 2011.

    Jest jeszcze ustawa o kredycie konsumenckim - tam tez sie ustawodawca
    pogodzil z istnieniem kredytu denominowanego ... ale kiedy dokladnie ?

    J.

  • 38. Data: 2016-06-10 21:08:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 10 Jun 2016 02:23:24 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Spojrzmy na to inaczej
    > Kupujesz telewizor np- zawierasz umowe sklepem. Dopóki tv działa(chf nie rósł)
    oglądasz i pretensji nie masz.

    To jest tak absurdalne porównanie, że powinno mieć swoją stronę w
    Wikipedii.

    BTW to w radiu słyszałem wczoraj jakiegoś geniusza, który dowodził, że
    powinno się przewalutować kredyty walutowe po kursie z dnia zawarcia, bo
    "na taki kurs ludzie się umawiali". Czy kredyt walutowy wyłącza coś w
    głowie?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2016-06-10 21:10:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 10 Jun 2016 17:21:48 +0200, z napisał(a):

    > Źródłem są przepisy prawa.

    Ustawa i artykuł?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 40. Data: 2016-06-10 22:53:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 21:08:23 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    oglądasz i pretensji nie masz.

    > To jest tak absurdalne porównanie, że powinno mieć swoją stronę w
    > Wikipedii.

    Czytanie ze zrozumieniem sie kłania.