  • 1. Data: 2016-06-08 23:49:24
    Temat: 500+ w bonach
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    http://niezalezna.pl/81485-odebrano-pieniadze-z-500-
    plus-i-zamieniono-na-bony

    Zapadły już pierwsze decyzje dotyczące zamiany pieniędzy z rządowego programu
    ,,Rodzina 500 plus" na bony zakupowe. Do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Kielcach doniesiono, że rodziny źle wydatkują pieniądze, przeznaczając je na
    alkohol. Po weryfikacji okazało się, że środki z programu nie są wydatkowane we
    właściwy sposób. Postanowiono zamienić je na bony zakupowe o tej samej wartości.
    Można nimi płacić w każdym dużym sklepie za wszystkie produkty z wyłączeniem
    używek.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 2. Data: 2016-06-09 04:37:35
    Temat: Re: 500+ w bonach
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/09/2016 06:49 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > samej wartości.
    > Można nimi płacić w każdym dużym sklepie za wszystkie produkty z

    I co to zmieni? Nic, poza tym, że dodatkowo zarobi koleś drukujący bony
    i kolejny w urzędzie zajmujący się ich dystrubucją...

    Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił gotówką,
    a "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

    PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja znalazła
    się na pl.biznes.banki?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 3. Data: 2016-06-09 11:09:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 9 Jun 2016 11:37:35 +0900, w <njakpe$1jkr$1@gioia.aioe.org>, Tomasz
    Chmielewski <t...@n...example.com> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił gotówką,
    > a "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

    Albo sprzeda bon za 450zł :)

  • 4. Data: 2016-06-09 11:20:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił
    >gotówką, a "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

    O ile ma te "inne przychody". Jak nie ma ... zasilek tez mu mozna w
    bonach :-)

    >PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja
    >znalazła się na pl.biznes.banki?

    Nowy pieniadz sie tworzy - bony mozna sprzedac :)

    J.

  • 5. Data: 2016-06-09 15:19:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 575934d4$0$22842$6...@n...neostrada.pl

    > Nowy pieniadz sie tworzy - bony mozna sprzedac :)

    Wraca nowe?

    Kiedyś bonami w Polsce kryto dolary USA, teraz bonami można pokryć złotówki.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 6. Data: 2016-06-09 15:25:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" njakpe$1jkr$...@g...aioe.org

    > I co to zmieni? Nic, poza tym, że dodatkowo zarobi koleś drukujący bony i kolejny w
    urzędzie zajmujący się ich dystrubucją...

    I kolejny urzędnik zajmujący się kontrolą -- tak menela, jak drukarza...

    > Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił gotówką, a
    "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

    Co więcej -- powie dzieciakowi, że ponad 500 nic dzieciak nie dostanie!
    Ponad nic -- ale od czasu do czasu rodzic ;) sprzeda trochę bonów, aby
    wspólnie przeżyć...

    > PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja znalazła się na
    pl.biznes.banki?

    Nie wiem. Postulowałem kiedyś bony w postaci kart płatniczych zorganizowane
    we współpracy z bankami i sklepami -- dziś obdzieranymi dodatkowym podatkiem.
    (zamiast podatku -- współpraca w obsłudze dzieciaków; bank by zyskał, dzieciak
    by zyskał, sklep by zyskał, ale urzędnik by nie zyskał, gdyż by stracił kontrolę
    nad całym przedsięwzięciem)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 7. Data: 2016-06-09 19:00:16
    Od: <1...@9...190016.invalid> (Tom N)

    Eneuel Leszek Ciszewski w

    > "Tomasz Chmielewski" njakpe$1jkr$...@g...aioe.org

    w urzędzie zajmujący się ich dystrubucją...

    > I kolejny urzędnik zajmujący się kontrolą -- tak menela, jak drukarza...

    Enemenelku, właśnie potwierdziłeś, że jesteś niepełnosprawnym umysłowo...

> [...]
    > Co więcej -- powie dzieciakowi, że ponad 500 nic dzieciak nie dostanie!
    > Ponad nic -- ale od czasu do czasu rodzic ;) sprzeda trochę bonów, aby

    Skąd takie negatywne doświadczenia?

    > Nie wiem.

    Ale "pierdole bez sensu"

    P.S.
    Ten typ nie zdechnie, chyba, że fizycznie go odetną

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2016-06-09 20:09:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tom N" 1...@i...dyndns.org.invalid.16060
    9.invalid

    > Enemenelku, właśnie potwierdziłeś, że jesteś niepełnosprawnym umysłowo...

    Od dawna piszę, że spotykani przez nas ludzie są jak zwierciadła naszych dusz. :)
    Ty nie potrafisz przepisać mego imienia/pseudonimu a nazywasz mnie niepełnosprawnym
    umysłowo? Nie nazywasz? -- twierdzisz albowiem jedynie, że ja coś potwierdziłem? :)

    > Skąd takie negatywne doświadczenia?

    Z obserwacji świata. :)

    > Ale "pierdole bez sensu"

    Co mi do tego, że Ty coś pier... ;)

  • 9. Data: 2016-06-09 23:10:55
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    [...]

> [...]
    > dzieciaków; bank by zyskał, dzieciak by zyskał, sklep by zyskał, ale
    > urzędnik by nie zyskał, gdyż by stracił kontrolę nad całym

    Zwykle nie odpowiadam temu uczestnikowi. Zatem mały wyjątek.

    Akurat się mylisz co do braku kontroli i to srodze. Płatność kartami to jest
    idealna sytuacja do kontroli. Już w istniejącej otoczce technonologicznej
    urzędy otrzymałyby pełen wgląd w kwoty transakcji, adresy sklepów
    akceptujących te karty, ich kody MCC i do tego jeszcze dokładny czas
    wykonania transakcji. Ale co za problem, żeby urzędy wymusiły dodatkowe
    informacje - np. żeby do banku przesyłane były pozycje z paragonu tak, jak
    sklep ma to u siebie rozwiązane - czyli np. supermarkety przesyłałyby w
    miarę pełne nazwy produktów.

    Zauważcie, jak szybko banki wdrożyły w systemach transakcyjnych obsługę
    wniosków 500+ - jak dla mnie, tempo ekspresowe - raptem 6 miesięcy po
    mglistych zapowiedziach 500+ już mamy gotowe ekrany w bankach. No nie
    oszukujmy się, "normalne" projekty biznesowe (takie rozwojowe, co bank sam
    postanawia je mieć) mają nikłe szanse na uruchomienie w 6 miesięcy. A tu
    mamy dodatkowo obce API, z którym żaden bank wcześniej nie współpracował, bo
    tego API po prostu nie było.

    Z wysyłką pozycji paragonu do struktur państwowych byłoby pewnie nieco
    trudniej, bo implementację musieliby przeprowadzic producenci systemów
    sklepowych (typu Subiekt czy co się teraz używa). Tym niemniej szaleńcze
    tempo w jakim banki poradziły sobie z integracją z 500+ wskazuje, że to jest
    możliwe.

    Może ktoś z wnętrza jakiegoś dużego banku by nam zdradził, od kiedy realnie
    zaczęły się prace nad integracją z 500+? Ja bym strzelał, że od połowy
    grudnia 2015, a w większości banków system ruszył przed 1 kwietnia 2016.

    --
    Wysłane z pola.

  • 10. Data: 2016-06-09 23:36:40

    Thu, 09 Jun 2016 23:10:55 +0200, w <njcm13$16a6$1@gioia.aioe.org>, janek z pola
    <a...@e...pl> napisał(-a):

> [...]
    > sklep ma to u siebie rozwiązane - czyli np. supermarkety przesyłałyby w

    Ale co da taka kontrola?
    To żarcie (i inne tego typu rzeczy) kupowałoby się teraz tą kartą 500+.
    A flaszki tradycyjnie.