  • 1. Data: 2004-10-03 10:51:50
    Temat: Czy komornik może wejśc na konto wspólne jeśli jeden z właścicieli ma zobowiązanie ???
    Od: "noname" <n...@p...pl>

    Czy komornik może wejść na konto wspólne jeśli jeden z właścicieli ma
    zobowiązanie ??? Dodam, że współwłaściciele nie są małżeństwem.

    Interesuje mnie to z tego powodu, że mam założony ror w inteligo w trzy
    osoby do rozliczania mieszkania studenckiego, które wynajmujemy. Ostatnio
    dowiedziałem się, że współmieszkaniec ma zobowiązania komornicze i obawiam
    się czy nie skończy się to blokadą na koncie, na którym znajdują się też
    pieniądze innych współmieszkańców.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-03 13:27:52
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "noname" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się czy nie skończy się to blokadą na koncie, na którym znajdują się też

    Póki mozesz wypłac swoja kase
    A pozniej zastanawiaj sie czy moze itp.
    Juz jutro moze byc zapozno
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 3. Data: 2004-10-03 17:16:02
    Temat: Re: Czy komornik może wej?c na konto wspólne je?li jeden z wła?cicieli ma zobowi?zanie ???
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sun, 3 Oct 2004 12:51:50 +0200, "noname" <n...@p...pl> wrote:

    >Czy komornik może wejść na konto wspólne jeśli jeden z właścicieli ma
    >zobowiązanie ??? Dodam, że współwłaściciele nie są małżeństwem.

    Nie.

> [...]
    >się czy nie skończy się to blokadą na koncie, na którym znajdują się też

    Dokładniej - zgodnie z prawem nie może, ale w praktyce, to bank zajmie
    rachunek, a Ty sie odwołuj.
    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2004-10-03 17:57:45
    Od: yayco <i...@s...com>

    Był(a) to - jak się zdaje- niedziela, cyfrowe zegarki pokazywały, jak raz,
    19:16,kiedy Adam Płaszczyca napisał(a):

    Ty sie odwołuj.

    Nie wiem, co masz na myśli, pisząc "zgodnie z prawem", bowiem polskie prawo
    w tej kwestii się nie wypowiada jednoznacznie.
    Problem oczywiście tkwi w tym, czy tytuł wykonawczy musi być skierowany
    przeciwko *każdemu* ze współwłaścicieli konta, czy wystarczy, że przeciwko
    jednemu z nich.
    Jakkolwiek mnie bliższe wydaje się stanowisko pierwsze (zbieżne zatem z
    Twoim), to znaczna część poglądów zmierza ku konkluzji, że wystarczy, iż
    przeciwko jednemu.
    Jak chcesz poczytać coś więcej, to polecam na początek: http://skocz.pl/het

    PS. Coś jest w tym wątku popieprzone z kodowaniem. Nie mogłem wysłać
    odpowiedzi z Thunderbirda, jakiś tip?