  • 1. Data: 2003-09-24 18:34:04
    Temat: Czy Fundusz Inwestycyjny może zbankrutować?
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl>

    Dzień Dobry!
    Czy inwestując w Fundusz jestem narażona na starte pieniędzy jeśli fundusz
    zbankrutuje? czy jest to możliwe(tzn. bankrutctwo)?. I kto wypłaca wtedy
    pieniądze-czy to jest tak jak w bankach? I ostatnie pytanie-czy ktos zna
    przypadek bankrutctwa Funduszu w POlsce?
    Dziękuję za informacje-pozdrawiam AN

  • 2. Data: 2003-09-24 19:23:55
    Temat: Re: Czy Fundusz Inwestycyjny może zbankrutować?
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:<bkso2s$kfr$1@inews.gazeta.pl>...
    > Dzień Dobry!
    > Czy inwestując w Fundusz jestem narażona na starte pieniędzy jeśli fundusz
    > zbankrutuje? czy jest to możliwe(tzn. bankructwo)?. I kto wypłaca wtedy
    > pieniądze-czy to jest tak jak w bankach? I ostatnie pytanie-czy ktoś zna
    > przypadek bankructwa Funduszu w Polsce?

    Agnieszko,

    1. spróbuj zaprzyjażnić się z młodym i przystojnym Googlem (www.google.com),
    on wie bardzo dużo, szczególnie o tym co już dyskutowano na grupie!
    2. TFI może zbankrutować, ale ono tylko zarządza aktywami. Aktywa są
    deponowane w banku będącym tzw. depozytariuszem i nie wchodzą do masy
    upadłościowej. Co się dzieje w przpadku bankructwa TFI szczerze mówiąc nie
    wiem. Chyba kłopot bierze na siebie depozytariusz.
    4. Osobiście nie znam przypadku bankructwa TFI w Polsce.
    5. Nie zajmuję się zawodowo ani finansami ani prawem, więc jeżeli się mylę
    poprawcie mnie :-)

    TomekD

  • 3. Data: 2003-09-24 20:13:06
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl>

    TomekD <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    (www.google.com),
    > on wie bardzo dużo, szczególnie o tym co już dyskutowano na grupie!
    -no niestety nie mogę się doszukać kiedy dyskutowano tak więc proszę o pomoc
    we wskazaniu wątku lub chociaż daty,
    > 2. TFI może zbankrutować, ale ono tylko zarządza aktywami.
    To oznacza,że TFI i fundusz są powiązane (prawnie?)
    Aktywa sądeponowane w banku będącym tzw. depozytariuszem i nie wchodzą do
    masyupadłościowej. Co się dzieje w przpadku bankructwa TFI szczerze mówiąc
    nie> wiem. Chyba kłopot bierze na siebie depozytariusz.
    "Kłopot" oznacza, że nie wszystkim zostana wyplacone pieniadze, nie w
    całości, czy tez z pieniędzy funduszu najpierw będa pokryte jakieś koszty
    dla depozytariusza?

  • 4. Data: 2003-09-24 21:13:23
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:<bkso2s$kfr$1@inews.gazeta.pl>...

    Nie wiem czy to jest bankructwo, ale mozna teoretycznie zalozyc, ze JU w
    Funduszu ---> 0
    jezeli zostanie zbudowany zły portfel aktywów danego FI.

    Karol

  • 5. Data: 2003-09-24 21:22:25
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bkstsi$c25$1@inews.gazeta.pl...

    > (www.google.com),
    > -no niestety nie mogę się doszukać kiedy dyskutowano tak więc proszę o
    pomoc
    > we wskazaniu wątku lub chociaż daty,

    Spróbuj np:
    http://www.google.pl/groups?num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF
    -8&oe=UTF-8&scoring=r&as_drrb=q&q=fundusz+zbankrutow
    a%C4%87+group%3Apl.biznes.banki
    (być może trzeba 'posklejać' link)

> [...]
    > "Kłopot" oznacza, że nie wszystkim zostana wyplacone pieniadze, nie w
    > całości, czy tez z pieniędzy funduszu najpierw będa pokryte jakieś koszty

    Jak pisałem nie zajmuję się zawodowo ani finansami ani prawem - nie wiem :-(
    Ale:
    - wiem że bankrutowały banki, o bankructwie TFI nie słyszałem
    - nasze uregulowania prawne dotyczące TFI wydają się są zgodne z tymi
    obowiązującymi na świecie gdzie FI operują ogromnymi środkami
    - warto pamiętać że w sytuacji problemów TFI może skorzystać z zapisów
    statutowych i zwlekać z przekazaniem środków z umorzonych jednostek.
    - inwestycje należy zawsze dywersyfikować

    Z tego co piszesz nie do końca wiadomo czy chcesz kupić jednostki TFI czy
    piszesz jakąś szkolną pracę.
    Jeżeli to pierwsze to radziłbym poczekać jeszcze kilka dni bo moim zdaniem
    będą się działy ciekawe rzeczy na WGPW....
    Jeżeli to drugie, to chyba niewiele pomogłem.

    TomekD

  • 6. Data: 2003-09-24 21:31:26
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]

    > zbankrutuje? czy jest to możliwe(tzn. bankrutctwo)?. I kto wypłaca wtedy

    Jakim cudem może zbankrutować ???
    Jeśli źle zainwestuje to jednostka uczestnictwa straci na wartości. Do zera
    włącznie:-(

  • 7. Data: 2003-09-25 05:43:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Agnieszka Nawiązka" <o...@n...gazeta.pl> wrote:
    > "Kłopot" oznacza, że nie wszystkim zostana wyplacone pieniadze, nie w
    > całości, czy tez z pieniędzy funduszu najpierw będa pokryte jakieś koszty
    > dla depozytariusza?

    One są od razu pobierane.

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2003-09-25 06:13:59
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl>

    SP9LWH <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jakim cudem może zbankrutować ???
    > Jeśli źle zainwestuje to jednostka uczestnictwa straci na wartości. Do zera

    Jeśli fundusz ma osobowość prawną to chyba może zabnkrutować-prawda? Jeśli
    nie, to rzeczywiście nie.
    A jeśli jednostka straci na wartości -"do zera wyłącznie" to z czego będą
    opłacane: TFI, Bank Depozytariusz, Agnet Transferowy?
    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2003-09-25 06:20:06
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl>

    TomekD <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > będą się działy ciekawe rzeczy na WGPW....
    > Jeżeli to drugie, to chyba niewiele pomogłem.

    -1. A jakie rzeczy mogą się dziać na gpw i czy mato cos wspólnego z
    planowana pzreze mnie inwestycją w fundusz rynku pienięznego ( tzn.
    konkretnie-Skarbiec Kasa) ?
    -2.Pomogłeś bardzo-nawet w przypadku gdybym pisała szkolna prace. Po rpostu
    czasem jeszcze zdazają się laicy, którzy chcą zadać proste, moze naiwne
    pytania nie narażając się na usmieszki Pani z okienka bankowego lub w domu
    maklerskim.
    3. Może w takim razie rozwine pytanie (iwem,że nie są takie pytania lubiane
    ale zaryzykuję)- w jaki fundusz , tzn. profil funduszu najlepiej dzisiaj
    zainwestować, na 10 lat. I co musze brać pod uwagę?
    Dziękuję-pozdrawiam!

  • 10. Data: 2003-09-25 06:23:14
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl>

    > /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    > ___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
    > _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
    > ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356

    -"Pobierane od razu" czyli w prowizji?
    A te kolejne opłaty- za zarządzanie, opłata dystrybucyjna, część zmiennna
    wynagrodzenia? Kiedy są pobierane? I czy od moich pieniędzy zgromadzonych w
    funduszu musze jeszcze odjąć te koszty?
    Pozdrawiam-dziękuję!