  • 1. Data: 2009-04-28 09:07:33
    Temat: Czas odpowiedzi na reklmację w banku
    Od: " finder24" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam wszystkich,

    Czy ktoś się orientuje czy po przekroczeniu przez bank regulaminowego czasu
    odpowiedzi na reklamację można ją potraktować jako uznaną zgodnie z prawem? W
    tym konkretnym przypadku regulamin bankowy określił taki termin na 30 dni. W
    przypadku produktów (przedmiotów) na pewno jest tak jak
    napisałem(http://www.bankier.pl/wiadomosc/Pilnuj-ter
    minu-odpowiedzi-na-reklamacje-1701475.html).
    Nie jestem jednak pewien czy w przypadku usług jest tak samo.

    Z góry dzięki za odpowiedź,
    finder24

  • 2. Data: 2009-04-28 09:18:30
    Temat: Re: Czas odpowiedzi na reklmację w banku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 09:07:33 +0000, finder24 napisał(a):

> [...]
    minu-odpowiedzi-na-
    reklamacje-1701475.html).
    > Nie jestem jednak pewien czy w przypadku usług jest tak samo.

    1. Artykuł bzdurny - najpierw piszą o terminie 30 dni, potem 14 dni.
    Prawdziwy jest ten drugi termin i dotyczy on tylko reklamacji z tytułu
    niezgodności z umową, a nie np z tytułu gwarancji.

    2. Nie ma podstaw do traktowania braku odpowiedzi przez bank za uznanie
    reklamacji. Teoretycznie bank nie musi wcale odpowiadać - żadne prawo nie
    narzuca takiego obowiązku. Jakiekolwiek terminy odpowiedzi mogą być
    zawarte tylko w regulaminie konkretnej usługi w twoim banku. I właśnie w
    regulaminie szukaj odpowiedzi. Jak piszesz jest tam termin 30 dni. Więc
    może jest także napisane co dzieje się po przekroczeniu tego terminu.