  • 1. Data: 2009-04-28 07:32:54
    Temat: Konto wspolne a ind. z pelnomocnikiem
    Od: "Sebi" <l...@p...fm>

    Witam,
    jaka jest roznica pomiedzy kontem wspolnym a kontem indywidualnym z pelnomocnikiem
    Porownuje konto ing wspolne a konto ing direct z mozliwoscia udzielenia
    pelnomocnictwa...
    Korzystam w 99% z bankowosci internetowej.

  • 2. Data: 2009-04-28 07:33:34
    Temat: Re: Konto wspolne a ind. z pelnomocnikiem
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Sebi" <l...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > pelnomocnictwa...
    > Korzystam w 99% z bankowosci internetowej.

    gwarancje BFG, wspołne 100k EUR, pełnomocnik 50K EUR.
    george

  • 3. Data: 2009-04-28 07:49:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 28, 9:33 am, "george" <g...@v...pl> wrote:
    > "Sebi" <l...@p...fm> wrote in message

    > gwarancje BFG, wspołne 100k EUR, pełnomocnik 50K EUR.
    > george

    Pelnomocnika mozesz odwolac i streaci prawo do konta, wspolnika nie :)

  • 4. Data: 2009-04-28 08:21:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sebi" <l...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > pelnomocnictwa...
    > Korzystam w 99% z bankowosci internetowej.

    Taka jak miedzy samochodem kupionym na spolke, a pozyczanym tylko na
    wycieczki. Jak sie rozstajesze ze wspolnikiem to samochod tniecie na pol, a
    jak przestajesz sie przyjaznic z osoba ktora jezdzi nim na wycieczki to po
    prostu jej nie pozyczasz.

    MK

  • 5. Data: 2009-04-28 09:27:06
    Od: l...@p...fm

    A tak dla nie wspolnikow,czyli malzenstwa to jakies roznice w codziennym
    korzystaniu, zabezpieczeniach, mozliwosciach kont?
    Szukalem porownania i nie potrafie znalezc roznic pomiedzy ing standard a ing
    direct - ale roznic nie dotyczacych oplat.
    Bo te sa z korzyscia dla DIRECT (bankomaty, prowadzenie itd)
    A jak wyglada sprawa kart dla 2 osob, kredytow, oko (nie oko direct)?

  • 6. Data: 2009-04-28 09:40:03
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Sebi pisze:

> [...]
    > pelnomocnictwa...
    > Korzystam w 99% z bankowosci internetowej.

    Konto wspólne:

    Do załatwienia większych formalności (rezygnacja z konta, uruchomienie
    kredytu) potrzebne są podpisy lub osobiste pofatygowanie się obu
    właścicieli równocześnie. Uruchomienie kredytu zapewne wymaga dwóch
    zaświadczeń o dochodach.

    W przelewach wychodzących jako nadawca są wysłane dwa nazwiska.

    Mogą być różnice w cennikach, np opłata za kartę dla pełnomocnika.

    Różnice są także w przypadku rozstania się wspólników lub śmierci
    jednego z nich.

    Karol

  • 7. Data: 2009-04-28 12:13:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Róznica, gdy któreś umrze.
    Co się zdarza częściej, niż zakładasz.

    I chyba jednak wspólny lepiej zabezpieczony przed egzekucją.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-04-28 12:14:28
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Lub tego, kto akurat złozył, lub tego, kto wpisał zlecenie, różnie bywa.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-04-28 12:25:19
    Od: "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Karol S <k...@z...pl> napisał(a):

    pelnomocnikiem
    ..
    > Uruchomienie kredytu zapewne wymaga dwóch
    > zaświadczeń o dochodach.
    Uruchomienie kredytu wymaga udokumentowania zdolności kredytowej, to czy
    zaświadczenie jest potrzebne i ile, zależy od banku i dochodów :-)

    > W przelewach wychodzących jako nadawca są wysłane dwa nazwiska.
    Zależy od banku - Lukas tak, mBank - nie.

    ..
    > Różnice są także w przypadku rozstania się wspólników lub śmierci
    > jednego z nich.
    Pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci właściciela rachunku.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 10. Data: 2009-04-28 17:05:59
    Od: f...@o...pl

    On 28 Kwi, 14:25, "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > pelnomocnikiem

    Swego czasu na forum mBanku była dyskusja na temat konto wspólne vs.
    konto z pełnomocnikiem. Wynikło z niej jednoznacznie, że konto wspólne
    ma więcej wad niż zalet. Wspólnota jest tylko z pozoru atrakcyjna,
    natomiast stwarza o wiele więcej kłopotów w użytkowaniu. Mnie to
    przekonało i rodzinę mam tylko jako pełnomocników do rachunków. Radzę
    poszukać w archiwum mbankowego forum.