  • 1. Data: 2009-01-24 21:14:37
    Temat: Czarne / platynowe karty w PL
    Od: "bradley. st" <b...@N...gazeta.pl>

    Tak sie zastanawiam: po co to komu? Z lektury stron kilku polskich bankow i
    rozmow ze znajomymi w Polsce rozumiem, ze wiekszosc takich kart to wydatek
    rzedu kilkuset zlotych. Czym jest to rekompensowane? "Prestizem"? Mozliwoscia
    pokazania, ze sie ma kase? Cos jak obracanie na palcu breloczka z logo
    "Mercedes" na potancowce w remizie?

    Uzywam "czarnej" karty BofA na co dzien od paru lat, ale tylko dlatego, ze
    kosztuje mnie to $0 i daje wymierne korzysci w postaci zwrotu 1% wydatkow. No
    i karta jest niepozorna i nie rzuca sie w oczy.

    "Kąsjerż" ;) ? - dziekuje, wole samodzielnie. Dedykowana linia z "zywa
    obsluga"? - OK, mozna sobie pogadac przy aktywacji kolejnej karty. Jakis
    odjechany limit wydatkow? - jesli wydam 5% limitu to juz sie stresuje :)

    Bylaby to ostatnia karta, ktora placilbym w Europie ze wzgledu na ryzyko jej
    skopiowania. Wiec kto placi $200 - $300 za taki luksus?

  • 2. Data: 2009-01-24 22:15:10
    Temat: Re: Czarne / platynowe karty w PL
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley. st pisze:
    > Bylaby to ostatnia karta, ktora placilbym w Europie ze wzgledu na ryzyko jej
    > skopiowania. Wiec kto placi $200 - $300 za taki luksus?

    Nikt. W Polsce czarne karty też są darmowe.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-01-24 22:30:03
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Nikt. W Polsce czarne karty też są darmowe.

    OK, a platynowe karty po 400, 500, 700, 900 zl? Czy to jest warte wydania
    takiej kasy? I za co?

    Poza tym jezeli dobrze rozumiem system scoringowy w Ojczyznie, to liczy sie
    MOZLIWY DOSTEPNY limit, a nie faktycznie wykorzystany w stosunku do
    maksymalnego. Czyli karta z limitem $100,000.00 to strzal we wlasna stope, bo
    cierpi na tym credit score.

  • 4. Data: 2009-01-24 22:39:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "bradley. st" <b...@g...pl> writes:

    > OK, a platynowe karty po 400, 500, 700, 900 zl? Czy to jest warte wydania
    > takiej kasy? I za co?
    >
    > Poza tym jezeli dobrze rozumiem system scoringowy w Ojczyznie, to liczy sie

    Nie ma czegoś takiego jak "system scoringowy w Ojczyźnie". Każdy bank ma
    własny. Ba! Do różnych produktów stosowane są różne scoringi.
    A akurat to, że przy niektórych produktach (np. hipotece) liczy się 3-5%
    limitu każdej karty uważam za rozsądne.
    KJ

  • 5. Data: 2009-01-24 22:52:41
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):

> [...]
    > własny. Ba! Do różnych produktów stosowane są różne scoringi.
    > A akurat to, że przy niektórych produktach (np. hipotece) liczy się 3-5%

    Przepraszam za moja ignorancje. Opieram sie na informacjach od pracownikow
    dwoch bankow, z ktorymi rozmawialem starajac sie o polska karte kredytowa.

    Wedlug tego co uslyszalem, kazdy limit karty, linia kredytowa, czy kredyt
    zmniejszaja moja "zdolnosc kredytowa" o 100% ich wysokosci przy staraniu sie o
    kolejny produkt kredytowy.

  • 6. Data: 2009-01-24 23:04:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "bradley. st" <b...@g...pl> writes:

> [...]
    > zmniejszaja moja "zdolnosc kredytowa" o 100% ich wysokosci przy staraniu sie o
    No to chyba byli niedouczeni, albo trafiłeś na (wyjatkowo) ostrożny bank
    :)

    Z mojego doświadczenia:
    albo liczy się czy te karty/limity są poprawnie obsługiwane (czyli dobra
    historia w BIK) a wysokość limitu nie ma większego znaczenia
    albo z każdej karty bierze sie ~5% (tyle _musiałbyś_ spłacać gdybyś
    skorzystał z kredytu na karcie) i tą wartość odejmuje się od zdolności
    z odjciem 100% się nie spotkałem.
    KJ

  • 7. Data: 2009-01-24 23:11:22
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Sty, 23:52, "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

    > Wedlug tego co uslyszalem, kazdy limit karty, linia kredytowa, czy kredyt
    > zmniejszaja moja "zdolnosc kredytowa" o 100% ich wysokosci przy staraniu sie o
    > kolejny produkt kredytowy.

    Tu na grupie jest parę osób mających kilkaset tysięcy na kartach, nie
    słyszałem, żeby się skarżyli na "obniżenie" zdolności kredytowej !

  • 8. Data: 2009-01-24 23:23:34
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    szczurwa <s...@g...com> napisał(a):

    > Tu na grupie jest par=EA os=F3b maj=B1cych kilkaset tysi=EAcy na kartach, n=
    > ie
    > s=B3ysza=B3em, =BFeby si=EA skar=BFyli na "obni=BFenie" zdolno=B6ci kredyto=
    > wej !

    Jak juz pisalem, to co wiem, wiem od pracownikow bankow. Nie zakladam z gory,
    ze ktos komu placa za udzielanie informacji nie wie o czym mowi.

    Jeszcze raz: po co sie placi kilkaset zlotych za "prestizowa" (platynowa,
    tytanowa, karbonowa, jak zwal tak zwal) karte w Polsce?

  • 9. Data: 2009-01-24 23:29:10
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Sty, 00:23, "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

    > Jeszcze raz: po co sie placi kilkaset zlotych za "prestizowa" (platynowa,
    > tytanowa, karbonowa, jak zwal tak zwal) karte w Polsce?
    >
    > --

    Prawdopodobnie po to samo dlaczego kupuje się BMW 5 zamiast Forda
    Mondeo, nie ubliżając temu ostatniemu...Przecież jedno i drugie
    jeździ !

  • 10. Data: 2009-01-24 23:29:44
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):
    > No to chyba byli niedouczeni, albo trafiłeś na (wyjatkowo) ostrożny bank
    > :)

    Chyba raczej to drugie, bo wlasnie "ostroznoscia" tlumaczyli na poczatku
    dlaczego karty u nich nigdy nie dostane :)

    A! To ma (wreszcie) sens.