  • 11. Data: 2005-04-20 21:58:28
    Temat: Re: Citibank - Nowa umowa do kart kredytowych
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    rezist.com <s...@p...com> napisał(a):

    > czyli, jesli jej nie podpisze, to... ? :)
    >
    > tak jak juz napisalem, na dniach bede splacal karte Citi,
    > i zamierzam podziekowac im za ostatnie kilka lat ograbiania
    > mojej kieszeni :)
    >
    > czyli zasadniczo, umowa nie bardzo mi jest potrzebna :>
    >
    > a moze przy rezygnacji z KK w Citi
    > tez mam sie spodziewac niespodzianek? :) No bo skoro nie ma
    > umowy, to moze mi jej nie zamkna? :)

    tu chodzi o kwestie formalne, karta jest wydana na podstawie podpisanego
    przez Ciebie wniosku, a powinna byc również zawarta umowa z Bankiem o
    korzystanie z karty - niedawno była taka akcja z kartami do kont osobistych
    np w Pekao SA, mBanku i innych bankach. Pomimo że od jakiegoś czasu już miało
    się otwarte konto i wydane karty, to trzeba było taka umowę podpisać i
    odesłać. Tak samo tutaj. A przy okazji jest kilka zmian w regulaminie, które
    wcześniej przytoczyłem. Jak zamykasz karte to faktycznie mozesz olać ta umowę.

  • 12. Data: 2005-04-21 09:38:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przy okazji mam dwa pytania:

    1. Kazali podpisac, odeslac i obiecuja, ze wtedy oni jeszcze raz
    przysla podpisane przez siebie. Ale co przysla, skoro to jest w
    jednym egzemplarzu?

    2. Jak wlasciwie nalezy traktowac zapisy w stylu "podpisujac niniejsza
    umowe zgadzam sie na to, ze bank udzieli mi kredytu w wysokosci
    jakiej zechce"? Czy taki zapis w ogole moze byc zgodny z prawem?
    Czy, jesli wysokosc udzielonego kredytu mnie nie zadowoli, moge
    umowe wypowiedziec/zerwac/whatever bez ponoszenia kosztow?

    MJ

  • 13. Data: 2005-04-21 10:50:08
    Od: Azazell <b...@p...fm>

    Michal Jankowski napisał(a):
    > Przy okazji mam dwa pytania:
    >
    > 1. ... Ale co przysla, skoro to jest w
    > jednym egzemplarzu?

    odeślą zeskanowany egzemplarz. tak jest tam gdzieś napisane w papierach

    Mnie bardziej ciekawi ten zapis o braku odpowiedzialności za transakcje
    internetowe, bo do tej pory go zdaje się nie było. Nie jestem pewie n
    czy oznacza to, że:
    a/ ja odpowiadam za takie transakcje do 150 euro, a powyżej bank
    b/ ja odpoiwadam za wszystko, nawet jak ktoś kupi samochód na moją kartę
    Pozdrawiam
    A.

  • 14. Data: 2005-04-21 17:05:31
    Od: Jacek <k...@n...gazeta.pl>

    On Wed, 20 Apr 2005 22:50:12 +0200, Sebol
    <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:

    >Dnia Wed, 20 Apr 2005 22:43:25 +0200, Jacek naskrobał(a):

    >...do 150 euro.

    ???

    Cytuję (par.11 pkt.2):

    "Transakcje dokonane na odległość, bez fizycznego przedstawienia
    Karty, obciążają Klienta, o ile zostały one potwierdzone za pomocą
    Kodu Identyfikacyjnego lub numeru i daty ważności Karty. Bank nie
    odpowiada za dyspozycje złożone przez osoby nieupoważnione, w
    przypadku prawidłowego podania przez nie Danych Osobowych i właściwych
    Kodów Identyfikacyjnych."

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2005-04-21 21:22:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Jacek"
> [...]
    > odpowiada za dyspozycje złożone przez osoby nieupoważnione, w
    > przypadku prawidłowego podania przez nie Danych Osobowych i

    no to na drzewo z taką kartą
    mysle ze jak ktos nieuwazny podpisze to taka klauzula jako
    niedozwolona nie bedzie mogla byc w zyciu zastosowana - chyba tylko
    zeby klienta postraszyc, a jak zaplaci to bank jest do przodu.
    Obstawiam, że klientom pyszczącym pewnie zwrócą wszystko ponad 150 EUR
    I dlatego nie lubię takich banków, które stosują takie chamskie
    zagrywki
    *** blad ***

  • 16. Data: 2005-04-22 01:02:46
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    > Mnie zastanawia przepis mówiący o pełnej odpowiedzialności klienta za
    > transakcje w Internecie dokonane po podaniu prawdziwych danych
    > osobowych, numego numeru karty i CVV2. Dane osobowe mają to do siebie,
    > że czasem "lubią wyciekać"... (parę znanych sklepów i bodajże Visa
    > zaliczyli takie wpadki).

    taa albo w sklepie na bezszczelnego spisuja sobie takie dane z karty...
    kolega przylapal na czyms takim w laboratorium fotograficznym w wawie... ja
    juz dla zasady tam wiecej nie poszedlem, mam gdzies ich PROFesjonalne uslugi
    :)

    p.s. dodam, ze pozostalem dane jak imie i nazwisko, adres itp laboratorium
    juz mialo z kart rabatowych.... wiec w polaczeniu z danymi z karty mieli
    wszystko co chcieli

  • 17. Data: 2005-04-22 05:34:08
    Od: Azazell <b...@p...fm>

    blad napisał(a):
> [...]

    > nie bedzie mogla byc w zyciu zastosowana - chyba tylko zeby klienta
    > postraszyc, a jak zaplaci to bank jest do przodu.

    nie wiem czy sie nie mylisz, bo o ile dobrze pamietam jest taki zapis w
    ustawie o elektronicznych instrumentach platniczych, ze jesli bank
    zastrzeze sobie w regulaminie karty ze granica 150 euro przy
    platnosciach na odleglosc nie obowiazuje (znaczy odpowiedzilnosc banku)
    to nie obowiazuje.
    Ale zawsze moge sie mylic bo prawniekiem nie jestem...
    A.

  • 18. Data: 2005-04-23 12:43:52
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Azazell"

> [...]
    > przy platnosciach na odleglosc nie obowiazuje (znaczy
    > odpowiedzilnosc banku) to nie obowiazuje.

    Chyba masz rację !
    WYCOFUJE SIĘ - poczytałem co UOKIK pisze o umowach bankowych i
    znalazlem tam zdanie " Jednakże umowa może przewidywać, że posiadacza
    obciążają operacje dokonywane na odległość, mimo że karta płatnicza
    została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia."
    Nie należy więc godzić się na taką zmianę regulaminu i olać CITI
    *** blad ***

  • 19. Data: 2005-04-23 15:36:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    blad napisał(a):
> [...]
    > operacje dokonywane na odległość, mimo że karta płatnicza została
    > wykorzystana bez fizycznego przedstawienia."

    tak, ale nie powoduje to zniesienia ograniczenia 150 euro

    KG

  • 20. Data: 2005-04-24 07:59:54
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "kam"

    > tak, ale nie powoduje to zniesienia ograniczenia 150 euro

    oj chyba citi nie zamierza jednak stosowac tej odpowiedzialnosci skoro
    wyraznie mowi ze za takie transakcje zdalne bez uzycia karty
    odpowiedzialnosci nie ponosi - proponuje jednak zrezygnowac z karty.
    *** blad ***