  • 1. Data: 2013-01-23 10:54:39
    Temat: CZK - kantor czy bankomat
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Potrzebuję kupić czeskie korony za około 2.000 PLN. Co wyjdzie korzystniej
    - kupić w kantorze w Polsce czy wypłacić kartąz bankomatu w Czechach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 2. Data: 2013-01-23 11:21:51
    Temat: Re: CZK - kantor czy bankomat
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-23 10:54, Budzik pisze:
    > Potrzebuję kupić czeskie korony za około 2.000 PLN. Co wyjdzie korzystniej
    > - kupić w kantorze w Polsce czy wypłacić kartąz bankomatu w Czechach?

    Kantor. Tylko nie przy samej granicy.
    Chyba, że są jakieś "chyba, ze", np. że dopiero tam dowiesz się czy i
    ile potrzebujesz.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 3. Data: 2013-01-23 11:27:28
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Potrzebuję kupić czeskie korony za około 2.000 PLN. Co wyjdzie korzystniej
    > - kupić w kantorze w Polsce czy wypłacić kartąz bankomatu w Czechach?

    Zalezy jaka karta / jaki bank.

    Taki np. getinonline mial / ma kursy gorsze od kantoru, ktory mam "za
    rogiem",
    ze nie wspomne o 2% prowizji (min. 10zl).

    Rozumiem, ze masz jakas (jaka?) karte w PLN,
    czyli czeka Ciebie podwojne przewalutowanie
    + ew. prowizja / oplata stala.
    Policz co wyjdzie lepiej, ale IMHO bedzie to "zwykly" kantor.

  • 4. Data: 2013-01-23 11:29:03
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Kantor. Tylko nie przy samej granicy.
    > Chyba, że są jakieś "chyba, ze", np. że dopiero tam dowiesz się czy i ile
    > potrzebujesz.

    Przypomnialo mi sie, ze jak bylem na Wegrzech,
    to ciut korzystniej bylo tam wymienic PLN na HUF
    niz zrobic to w Polsce.

  • 5. Data: 2013-01-23 11:58:45
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 23 Jan 2013 10:54:39 +0100, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Potrzebuję kupić czeskie korony za około 2.000 PLN. Co wyjdzie
    > korzystniej
    > - kupić w kantorze w Polsce czy wypłacić kartąz bankomatu w Czechach?

    Alior Kantor USD (lub dowolna inna karta Aliora w USD). Dolary kupujesz w
    kantorze internetowym a przeliczenie CZK->USD po kursie Mastercard, bez
    prowizji banku.

    Matt

  • 6. Data: 2013-01-23 14:54:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@m...ms napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Alior Kantor USD (lub dowolna inna karta Aliora w USD). Dolary
    > kupujesz w kantorze internetowym a przeliczenie CZK->USD po kursie
    > Mastercard, bez prowizji banku.

    I to wyjdzie taniej niż kupić od razu w Poznaniu?
    Bo jak różnica miałaby był rzedu 50-100 zł w jedną czy drugą stronęto jadę
    do kantoru i nie będę się bawił. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 7. Data: 2013-01-23 22:20:34
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > I to wyjdzie taniej niż kupić od razu w Poznaniu?
    > Bo jak różnica miałaby był rzedu 50-100 zł w jedną czy drugą stronęto jadę
    > do kantoru i nie będę się bawił. :)

    Z ciekawosci Cie wyrecze i prosze o uwagi czy nie walnalem sie:

    636.58 USD kupisz w Alior Kantor za 2000.01 PLN
    Kurs MC: 1 USD = 19.222 CZK
    636.58*19.222=12236.34 CZK
    Kurs 1 CZK: 2000.01/12236.34=0.16345 PLN

    Teraz jakby to bylo w kantorze:

    Biore sredni kurs sprzedarzy z: http://kantory.pl/kursy/
    0.1656
    2000.01/0.1656=12077.36 CZK
    czyli o 158.98 CZK mniej niz z "podwojnym przewalutowaniem" (kantor alior +
    mc).
    (158.98*0.1656=26.33 PLN)

    IMHO nie warto.

  • 8. Data: 2013-01-24 08:27:26
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Alior Kantor USD (lub dowolna inna karta Aliora w USD). Dolary kupujesz w
    kantorze internetowym a przeliczenie CZK->USD po kursie Mastercard, bez
    prowizji banku.

    Dlaczego akurat USD (a nie EUR)?
    Nie byloby potem podobnie?
    - tzn. kupujesz EUR w alior kantor i potem przeliczenie MC z CZK/USD?

  • 9. Data: 2013-01-24 08:28:27
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Alior Kantor USD (lub dowolna inna karta Aliora w USD). Dolary kupujesz w
    kantorze internetowym a przeliczenie CZK->USD po kursie Mastercard, bez
> [...]

    - tzn. kupujesz EUR w alior kantor i potem przeliczenie MC z CZK/EUR?

  • 10. Data: 2013-01-24 08:28:57
    Od: "Q" <n...@s...org>