  • 1. Data: 2007-10-11 06:30:42
    Temat: Błędny numer konta-przelew-jak odzyskać kasę
    Od: "JJ" <z...@v...pl>

    Czy jeśli wpiszę w poleceniu przelewu błędny numer konta i pieniądze trafią do
    kogoś innego, to nie mam możliwości ich odzyskania? Jedna cyferka i żegnajcie
    pieniądze?

  • 2. Data: 2007-10-11 06:51:08
    Temat: Re: Błędny numer konta-przelew-jak odzyskać kasę
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JJ" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trafią do
    > kogoś innego, to nie mam możliwości ich odzyskania? Jedna cyferka i

    Zależy, czy trafi na czyjeś konto, czy konto nie będzie w ogóle istniało.
    Jeśli do kogoś trafi, to może się okazać, że trzeba będzie powalczyć o kasę.
    Jeśli konto nie będzie istniało, to kasa powinna sama wrócić.
    Zresztą, teraz nie tak łatwo się pomylić, bo nr konta zawiera cyfry
    kontrolne.

    --
    Robert Wicik
    http://members.chello.pl/r.wicik/KlubChevroleta.html

  • 3. Data: 2007-10-11 07:13:06
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    JJ napisał(a):
    > Czy jeśli wpiszę w poleceniu przelewu błędny numer konta i pieniądze trafią do
    > kogoś innego, to nie mam możliwości ich odzyskania? Jedna cyferka i żegnajcie
    > pieniądze?

    Jak się pomylisz tylko przy jednej cyfrze to masz minimalne szanse że
    numer rachunku będzie poprawny. Pierwsze dwie cyfry to suma kontrolna.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 4. Data: 2007-10-11 07:38:01
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Marcin Lubojański napisał(a):

    > Jak się pomylisz tylko przy jednej cyfrze to masz minimalne szanse że
    > numer rachunku będzie poprawny. Pierwsze dwie cyfry to suma kontrolna.

    Nie masz żadnej szansy. Algorytm obliczania liczby kontrolnej wyłapuje
    wszystkie pomyłki polegające na zmianie jednej cyfry i wszystkie
    polegające na zamianie miejscami dwóch sąsiednich cyfr. I kilka innych
    typowych pomyłek też.

    Karol

  • 5. Data: 2007-10-11 15:54:45
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 09:38:01 +0200, Karol S <k...@z...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >wszystkie pomyłki polegające na zmianie jednej cyfry i wszystkie
    >polegające na zamianie miejscami dwóch sąsiednich cyfr. I kilka innych

    Największa szansa jest chyba w Inteligo, skoro liczba kontrolna jest zawsze taka
    sama.

  • 6. Data: 2007-10-11 16:05:56
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Dnia Thu, 11 Oct 2007 09:38:01 +0200, Karol S <k...@z...pl> wklepał(-a):

    > Największa szansa jest chyba w Inteligo, skoro liczba kontrolna jest zawsze taka
    > sama.

    To nie ma najmniejszego znaczenia. Algorytm jest przecież ten sam.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 7. Data: 2007-10-11 16:18:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 18:05:56 +0200, Marcin Lubojański
    <k...@o...pl> wklepał(-a):

    >To nie ma najmniejszego znaczenia. Algorytm jest przecież ten sam.

    Hmm, no w sumie przejrzałem parę numerów kont z Inteligo i największa szansa
    jest przesłać kasę na inne konto tej samej osoby. :)