  • 1. Data: 2007-10-11 13:29:30
    Temat: Inteligo -dziury
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Witam!

    Kilka lat już jestem userem Inteligo.
    Mam zastrzeżenia co do dwóch udogodnień w Serwisie Inteligo.

    Chodzi o 'Listę Odbiorców' i 'Płatności'.

    Na 'Liście Odbiorców' mam kilkanaście pozycji, jest to bardzo wygodne i
    często z tego udogodnienia korzystam.
    Niestety, sprawdzając za każdym razem poprawność rachunku bankowego
    odbiorcy.
    I w obecnym stanie jest to bardzo niebezpieczne!

    A mianowicie, jeżeli ktoś pozna mój identyfikator i hasło do logowania się
    do Serwisu Inteligo to może bez problemu zmienić te dane.

    Dla niepoznaki zmieni tylko numer konta bankowego odbiorcy (np. na swój) i
    gdy wnoszę opłatę np. za energię elektryczną korzystając z 'Listy Odbiorców'
    pieniądze nie zostaną przelane na rachunek Zakładu Energetycznego tylko
    powędrują ma rachunek oszusta/hakera.

    Moja propozycja jest bardzo prosta.
    Każda zmiana już ustanowionych danych na 'Liście Odbiorców' a w
    szczególności nr rachunku bankowego powinna być zatwierdzana kodem
    jednorazowym z listy kodów.

    Tak jak to jest w BZWBK, by ustanowić nowego odbiorcę trzeba to zatwierdzić
    otrzymanym SmsKodem.

    Bardzo podobna sytuacja jest jeżeli chodzi o 'Płatności'.
    Ustanowienie płatności wymaga podania kodu jednorazowego ale już wykonanie
    przelewu [Zapłać] z ustanowionej płatności odbywa się już bez jakichkolwiek
    kodów.

    Tak więc oszust/haker/dowcipniś jest w stanie wykonać taką płatność do
    wysokości dostępnych środków na koncie bez trudu, po wejściu w posiadanie
    mojego identyfikatora i hasła.
    Co prawda pieniądze zostaną przelane na konto mojego odbiorcy, np. za usługi
    telekomunikacyjne czy energię ale kwota może być sporo wyższa a co za tym
    idzie zostanę pozbawiony możliwości dysponowania swoimi środkami i bez
    potrzeby i darmowo kreduję swoich wierzycieli.

    Swoje spostrzeżenia zaobserwowałem korzystając z Serwisu Inteligo jak i z
    jego 'demo'.

    Co o tym myślicie?

    --
    Pozdrawiam,
    TZ

  • 2. Data: 2007-10-11 18:43:44
    Temat: Re: Inteligo -dziury
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    [cut]

> [...]
    > idzie zostanę pozbawiony możliwości dysponowania swoimi środkami i bez
    > potrzeby i darmowo kreduję swoich wierzycieli.

    w mbanku jest to samo ze zdefiniowanymi przelewami

  • 3. Data: 2007-10-11 19:01:25
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "TZ" <g...@t...cy[ROT13]> napisał w wiadomości
    > A mianowicie, jeżeli ktoś pozna mój identyfikator i hasło do logowania się
    > do Serwisu Inteligo

    Jeśli będziesz ostrożny i rozsądny to nikt tych danych nie pozna. A jeśli
    będziesz nieostrożny, to i zabezpieczenie kodem jednorazowym nic nie da.

  • 4. Data: 2007-10-11 19:34:08
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Penie!

    W czwartek, 11 października 2007, o godz. 21:01:25, napisałeś na temat:
    "Inteligo -dziury"
    Pen p...@g...pl, news:felru0$nfd$1@inews.gazeta.pl

    > Jeśli będziesz ostrożny i rozsądny to nikt tych danych nie pozna. A jeśli
    > będziesz nieostrożny, to i zabezpieczenie kodem jednorazowym nic nie da.

    Idąc tym tokiem myślenia to w ogóle żadne hasła, kody itp nie są potrzebne
    bo i tak się kiedyś ktoś dobierze.

    --
    Hej!

    - W naszej szkole jest dziewczęcy chór mieszany -

  • 5. Data: 2007-10-11 21:33:38
    Od: "TomS" <s...@...o.s.p.a.m-icpnet.pl>

    > Jeśli będziesz ostrożny i rozsądny to nikt tych danych nie pozna. A
    > jeśli będziesz nieostrożny, to i zabezpieczenie kodem jednorazowym nic
    > nie da.

    Wg mnie trochę jednak da.
    Login i hasło można poznać "zdalnie", czyli za pomocą jakichś
    niegrzecznych programów - to się może przytrafić nawet całkiem świadomemu
    użytkownikowi komputerów i banków internetowych; wystarczy chwila
    nieuwagi. Natomiast kod jednorazowy to karta kodów, którą włamywacz musi
    zdobyć "fizycznie", czyli ukraść albo wyłudzić od ofiary. A to już jest i
    trudniejsze i niesie ze sobą większe ryzyko.

    Dlatego zmiana danych odbiorcy też powinna być chroniona hasłem
    jednorazowym.
    Natomiast wykonanie przelewu zdefiniowanego lub do chronionego hasłem
    jednorazowym odbiorcy - już nie (ta funkcja ma ułatwiać obsługę, a nie
    utrudniać).

    Pozdrawiam,
    TomS

  • 6. Data: 2007-10-11 21:38:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Paź, 23:33, "TomS" <s...@...o.s.p.a.m-icpnet.pl> wrote:
    m.
    > Natomiast wykonanie przelewu zdefiniowanego lub do chronionego hasłem
    > jednorazowym odbiorcy - już nie (ta funkcja ma ułatwiać obsługę, a nie
    > utrudniać).

    To znaczy powinno to byc opcjonalne - niektore banki maja opcje
    odbiorcy i przelewu zaufanego - zanaczamy, potwierdzamy kodem i od tej
    chwili wszystkie przelewy na dany namiar sa wykonywane bez
    potwierdzania haslem.

  • 7. Data: 2007-10-12 00:06:45
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Tomsie!

    W czwartek, 11 października 2007, o godz. 23:33:38, napisałeś na temat:
    "Inteligo -dziury"
    TomS s...@...o.s.p.a.m-icpnet.pl, news:fem4rf$1fsq$1@opal.icpnet.pl

> [...]
    > niegrzecznych programów - to się może przytrafić nawet całkiem świadomemu
    > użytkownikowi komputerów i banków internetowych

    No i właśnie dlatego te dodatkowe kody jednorazowe są.

    > Natomiast wykonanie przelewu zdefiniowanego lub do chronionego hasłem
    > jednorazowym odbiorcy - już nie (ta funkcja ma ułatwiać obsługę, a nie
    > utrudniać).

    W takim razie powinno być do wyboru, z kodem lub nie, tak jak jest ten wybór
    przy definiowaniu odbiorców w BZWBK.
    Jest wtedy różnica co do wysokości przelewanych środków.

    A przy 'płatności' w Inteligo i tak za każdym razem podajemy kwotę i
    ewentualnie tytuł płatności to nie będzie już utrudnieniem podanie jeszcze
    kodu jednorazowego a poprawi bezpieczeństwo.

    "Płatności są wygodną formą wykonywania powtarzających się przelewów. Dzięki
    nim łatwiej jest regulować rachunki o zmiennej kwocie np. za usługi
    telefoniczne. Płatność zachowuje stałe dane przelewu, który możesz wykonać w
    każdej chwili, po wprowadzeniu kwoty, daty i opisu."

    Inaczej sprawa wygląda przy 'zlecenie stałe'. Przy jego definiowaniu i
    zatwierdzeniu tylko RAZ kodem jednorazowym przelewy będą realizowane
    automatycznie.

    "Stałe zlecenia ułatwiają regularne opłacanie rachunków, których kwota i data
    nie zmieniają się, np.: czynsz, abonament telewizyjny czy raty kredytu."

    --
    Hej!

    - Do elektryzowania potrzebny jest kudłaty materiał. -

  • 8. Data: 2007-10-12 00:10:25
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Tak więc oszust/haker/dowcipniś jest w stanie wykonać taką płatność do
    > wysokości dostępnych środków na koncie bez trudu, po wejściu w posiadanie
    > mojego identyfikatora i hasła.

    Ani oszusta ani hakera ta opcja nie urządza,
    za to dowcipniś jest za głupi, by zdobyć Twój ID i hasło
    jesli sam zachowasz minimum ostrożności i zdrowego rozsądku.

  • 9. Data: 2007-10-12 03:51:29
    Od: roman k <K...@a...pl>

    Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się nie sprawdzić przed
    wysłaniem, czy przypadkiem odbiorca nie zmienił numeru konta,
    na które trzeba wpłacić pieniądze. Np. numery kont w
    przypadku opłat za gaz, zmieniały się z każdym rachunkiem.

    Roman K>

  • 10. Data: 2007-10-12 05:31:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Paź, 05:51, roman k <K...@a...pl> wrote:
    > Np. numery kont w
    > przypadku opłat za gaz, zmieniały się z każdym rachunkiem.

    Zadzwon do gazowni i ustal tryb przyznania stalego numeru rachunku.
    Ja do mojej przefaksowalem podanie w tej sprawie, odpowiedzieli
    pozytywna decyzja na pismie i mam niezmienny numer do wplacania
    naleznosci.