  • 21. Data: 2007-11-29 14:00:36
    Temat: Re: Bank sie pomylil - czy musze placic za ich blad ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 29 Nov 2007 13:18:50 +0000 (UTC), "Seba"
    <b...@g...pl> wrote:

    >prosty przyklad, jesli ma konto w tym samym banku, z ktorego dostaje kredyt
    >to zaden problem zeby tam trafil - wystarczy ze mu zdejmą nalezne środki z
    >rachunku powodując saldo ujemne i idzie do biku.

    Wtedy oni sami leca pod prokuratora.

    >Jesli ma w innym to trzeba sie bedzie bardziej nagimnastykowac (po stronie
    >banku) ale tez nie jest to niemozliwe.

    Jest niemożliwe. Cały czas bank musi normalnie iśc do sądu, uzyskać
    nakaz zapłaty...
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 22. Data: 2007-11-29 14:19:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Seba wrote:

    > no i o tym mowie. nie wiedzial, ale po prosbie o zwrot juz wie. i jesli
    > teraz nie odda to bedzie mial klopoty. moze to potraktowac jako
    > nieoprocentowana pozyczke

    Jeżeli prośba nastąpiła po tym jak już wydał, to nie musi tego oddać. Chyba
    że działał w złej wierze.

    p. m.

  • 23. Data: 2007-11-29 14:47:14
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    Tu jest sprawa ciut inna : bank zlamal postanowienia umowy oraz rozporzadzenie
    ministra. Klient pieniadze wydal lecz chce te pieniadze bankowi oddac z tym ze
    nie teraz a razem z reszta kredytu (bo w koncu to byly transze tego kredytu
    tylko wyplacone nie wtedy co trzeba) i w terminie okreslonym umowa. Problem
    jedynie taki ze bank jesli nie dostanie kasy teraz to chce zablokowac wyplaty
    srodkow a klient wrocil na studia zatem teoretycznie rzecz biorac jesli
    wstrzymaja wyplaty to ponownie zlamia zapisy umowy. Ja jako klient chce na tym
    zyskac to ze nie musze im teraz oddawac (ale pozniej jak najbardziej) a oni beda
    dalej wyplacac transze.
    Jesli jestem na przegranej lub wygranej pozycji to bardzo prosze o podanie
    jakiejs podstawy prawnej ktora to uzasadnia.

    - Telemach -

  • 24. Data: 2007-11-29 15:03:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 29 Nov 2007 15:47:14 +0100, "Telemach"
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Tu jest sprawa ciut inna : bank zlamal postanowienia umowy oraz rozporzadzenie
    >ministra. Klient pieniadze wydal lecz chce te pieniadze bankowi oddac z tym ze

    Kodeks Cywilny, art. 409:
    Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jesli ten,
    kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest
    już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją
    powinien był się liczyć z obowiązkiem zwrotu.

    Kodeks Cywilny, art. 411 p. 1:
    Nie można żądać zwrotu świadczenia (...) jeżeli spełniający
    świadczenie wiedział, że nei był do świadczenia zobowiązany, chyba, że
    świadczenie nastąpiło z zastrzeżeniem zwrotu albo w celu uniknięcia
    przymusu lub w wykonaniu nieważnej czynności prawnej.

    Trudno będzie bankowi utrzymać, że nei wiedział iż nei ma obowiązku
    spełniać tego świadczenia, jeśli Ty powiadomiłeś o tym bank.

> [...]
    >srodkow a klient wrocil na studia zatem teoretycznie rzecz biorac jesli

    A ma bank jaką kolwiek podstawę prawną do tego?

> [...]
    >Jesli jestem na przegranej lub wygranej pozycji to bardzo prosze o podanie
    >jakiejs podstawy prawnej ktora to uzasadnia.

    IMHO jesteś na wygranej,a bank powinien iśc na ugodę, bo to bank
    zawinił. Do tego bank, jeśli chce przerwać wypłacanie transz kredytu,
    to niech poda podstawę prawną.

    To, że bank ma wobec Ciebie roszczenie spowodowane własnym błędem
    banku nie stanowi wystarczającej podstawy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 25. Data: 2007-11-29 15:37:44
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Wtedy oni sami leca pod prokuratora.

    zdecyduj sie o czym piszesz, co to ma wspólnego z bikiem ?

  • 26. Data: 2007-11-30 08:12:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 29 Nov 2007 15:37:44 +0000 (UTC), "Seba"
    <b...@g...pl> wrote:

    >kredyt

    >zdecyduj sie o czym piszesz, co to ma wspólnego z bikiem ?

    Odpowiadam jedynie na Twoje, nie do końca przemyślane tezy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 27. Data: 2007-11-30 10:10:16
    Od: "sosen" <s...@p...onet.pl>

    > Bank przez rok wyplacal transze kredytu studenckiego kiedy bylem na
    > urlopie dziekanskim. Teraz bank sie zorientowal ze zlamali prawo bo
    > obowiazywalo rozporzadzenie ministra i zasadniczo nie powinni wyplacac.
    > Bank przez caly czas byl poinformowany o tym ze jestem na urlopie bo
    > osobiscie raz w semestrze donosilem im specjalne pismo gdzie bylo to
    > okreslone. Czy bank ma prawo domagac sie ode mnie wyplaconej kwoty
    > lub wstrzymac aktualne wyplaty ?
    > Do kogo sie zwrocic o rade w sprawie moich praw ?
    >
    > - Telemach -
    >
    > --
    witam. najlepiej zgłosić to do prokuratory!!

  • 28. Data: 2007-11-30 21:19:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 30 Nov 2007 11:10:16 +0100, "sosen" <s...@p...onet.pl> wrote:

    >witam. najlepiej zgłosić to do prokuratory!!

    Jako co?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 29. Data: 2007-12-01 07:54:04
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Lis, 22:19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Jako co?

    Wg ponizszego"

    Idzie facet pozyczyc siekiere od mieszkajacego niedaleko sasiada i
    mysli "A jak on mi powie, ze siekiera jest tepa?..- To odpowiem, ze
    nie ma problemu i sam naostrze."

    Idzie dalej.Ale juz troche zaniepokojony - " A jak powie, ze akurat
    chce rabac drzewo na opal? - To powiem, ze zaczekam, albo umowie sie ,
    ze przyjde popoludniu"

    idzie dalej.Coraz bardziej zdenerwowany i niepewny - "A jak powie, ze
    ma zlamany trzonek? - To nic, pozycze i powiem, ze oddam z dorobionym"

    idzie dalej.Zdenerwowany i zaczyna byc zly - " A jak powie, ze juz
    pozyczyl mi kilka narzedzi i zawsze mial problemy z ich
    odzyskaniem?........"

    Doszedl. Puka. Otwieraja sie drzwi, w drzwiach staje sasiad, a facet,
    zawracajac na piecie krzyczy mu przez ramie "MAM W D...E TWOJA
    SIEKIERE!!!!!!"