  • 101. Data: 2004-06-25 07:08:05
    Temat: Re: Bank, dług, ugoda c z. II
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Skoro jesteś tak świetnie zorientowana w temacie, to oświeć mnie - jak
    wiele
    > banków oferuje kredyt hipoteczny z takim ubezpieczeniem i dlaczego tylko
    GE?
    > I jeszcze - jakie przy okazji stawia warunki, nie tylko finansowe?

    A kto Ci każe ubezpieczać się w pakiecie z kh? Nie lepiej wykupić polisę
    oddzielnie?

    > Bo coś mam wrażenie, że taki produkt de facto w Polsce nie występuje, póki
    > co. To co oferują TU, to OIMW jakieś co najwyżej podpunkty w
    ubezpieczeniach
    > na życie, obwarowane wyłączeniami i zastrzeżeniami jak zamek w Malborku,
    > będące bardziej medialnym alibi dla TU, tudzież pułapką na głupców, niż
    > czymkolwiek innym.

    Nie sprawdzałam oferty TU w tym zakresie. Jak będę brała kredyt na
    mieszkanie, to się zainteresuję (już niedługo ;-)))) A rozumując w Twój
    sposób to wszelkie ubezpieczenia są pułapką na głupców.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 102. Data: 2004-06-25 12:20:42
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    > Nie sprawdzałam oferty TU w tym zakresie. Jak będę brała kredyt na
    > mieszkanie, to się zainteresuję (już niedługo ;-)))) A rozumując w Twój
    > sposób to wszelkie ubezpieczenia są pułapką na głupców.

    Bynajmniej - nie będę się licytował na składki, ale różne ubezpieczenia
    stanowią poważną kwotę w moim rodzinnym budżecie. Nie dalej jak w ubiegłym
    roku szukałem, wlaśnie w związku z kh sensownej oferty ubezpieczenia na
    wypadek utraty zdolności zarobkowania - jedno co się nadawało, to dość
    ograniczone i drogie ubezpieczenie w Allianz, zresztą dobrze "kryjące"
    jedynie zgon, a w przypadku chorób jednak cokolwiek wątpliwe. Ale jak się
    nie ma co się lubi...

    T.

  • 103. Data: 2004-06-25 14:41:39
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 25 Jun 2004 09:05:18 +0200, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Rozmowa tyczyła ubezpieczenia kredytu, a nie ubezpieczenia kredytobiorcy od
    >straty pracy.

    taak? Zacytuję:

    >jeszcze jedno - ciekawe czy szacowałbyś prawdopodobieństwo utraty pracy i
    >prawdopodobieństwo szybkiego znalezienia nowej biorąc kredyt długoterminowy.
    >Bo ja bym tak zrobiła - i wolałabym się jednak ubezpieczyć od takiej
    >możliwości.

    napisałaś "się ubezpieczyć", więc chyba jednak kredytobiorcy, a nie
    kredytu.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 104. Data: 2004-06-25 19:11:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > napisałaś "się ubezpieczyć", więc chyba jednak kredytobiorcy, a nie
    > kredytu.

    Uściślę - ja pisałam o ubezpieczeniu kredytobiorcy, hania o kredytu.
    Ubezpieczenie kredytu ubezpiecza bank (co napisała hania i co napisałeś Ty -
    cytuję " hmmm, parę dni temu z dyskusji wynikło, że takie ubezpieczenie
    zabezpiecza bank, a nie Ciebie - więc jaki ma sens dla Ciebie?", mi chodziło
    o UBEZPIECZENIE SIĘ (żeby później nie narzekać jaki to bank jest beee, że
    chce spłaty).

  • 105. Data: 2004-06-26 11:36:34
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 25 Jun 2004 21:11:45 +0200, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >zabezpiecza bank, a nie Ciebie - więc jaki ma sens dla Ciebie?", mi chodziło
    >o UBEZPIECZENIE SIĘ (żeby później nie narzekać jaki to bank jest beee, że
    >chce spłaty).

    a są takie ubezpieczenia? Przed czym dokładnie zabezpieczają poza
    poważnymi chorobami czy śmiercią? Czy są jakieś, które zabezpieczają
    przed utratą pracy z powodów gospodarczych (plajta itp.)?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 106. Data: 2004-06-26 12:00:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 13:36:34 +0200, Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    wklepał(-a):

    >a są takie ubezpieczenia? Przed czym dokładnie zabezpieczają poza
    >poważnymi chorobami czy śmiercią? Czy są jakieś, które zabezpieczają
    >przed utratą pracy z powodów gospodarczych (plajta itp.)?

    Wczoraj trochę przeglądałem i jakoś nie znalazłem nic ciekawego. Większość
    zabezpiecza przed niezdolnością do pracy z powodu choroby/wypadku/inwalidztwa.
    Utrata pracy z powodów "rynkowych" jest obciążona zbyt dużym ryzykiem, to i nikt
    nie chce czegoś takiego oferować.

  • 107. Data: 2004-06-26 13:38:28
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 26 Jun 2004 14:00:29 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Utrata pracy z powodów "rynkowych" jest obciążona zbyt dużym ryzykiem, to i nikt

    no to potwierdza moje podejrzenie, że ubezepieczanie "kredytu" nie ma
    najmniejszego sensu - jedynie ubezpieczenie na życie czy zdrowie na
    odpowiednio dużą kwotę może zabezpieczyć rodzinę (w razie śmierci
    kredytobiorcy) czy po prostu byt. A reszta zagrożeń - to już nasze
    ryzyko...

    --
    Jarek Andrzejewski