  • 1. Data: 2012-05-29 16:33:14
    Temat: BPH - ciekawostka
    Od: "TrzyLinie" <t...@g...pl>

    Loguję się do wczoraj założonego Konta Kapitalnego i oto co widzę
    w parametrach mojego rachunku:

    Oprocentowanie rachunku: 19.95 %

    Czy może komuś też się tak korzystanie pomylili? :-D :-D I może
    jeszcze zapomnieli to przywrócić do obiecanych 0,01%? :-D

  • 2. Data: 2012-05-29 16:45:34
    Temat: Re: BPH - ciekawostka
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "TrzyLinie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > Czy może komuś też się tak korzystanie pomylili? :-D :-D I może
    > jeszcze zapomnieli to przywrócić do obiecanych 0,01%? :-D

    Phi. Ja mam 25%. Wygenerowałem bowiem niedozwolony debet w takiej wysokości,
    aby przy oprocentowaniu 19,95% nie naliczył się 1 grosz odsetek karnych
    (który nawiasem mówiąc ponownie zdebetuje rachunek, nie kupiłem tego ich
    debetu na 1,5k czy ile tam), a przy oprocentowaniu 25% naliczył się.

    No i teraz czekam czy się naliczy, czy nie. Jak się naliczy (bank zbyt
    wcześnie o 2 dni pobrał opłatę za prowadzenie rachunku w porównaniu do tego
    co ustaliłem w oddziale), to wiadomo co - to straszne słowo na R... :D

    W Banku BPH jak będziesz miał dodatnie saldo - powinno się wyświetlać 0,01%.
    Jak zerowe lub ujemne - 19,95%, a dla wybranych - 25%. :)

  • 3. Data: 2012-05-29 17:02:49
    Od: "TrzyLinie" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

    > W Banku BPH jak będziesz miał dodatnie saldo - powinno się wyświetlać 0,01%.
    > Jak zerowe lub ujemne - 19,95%, a dla wybranych - 25%. :)

    Saldo już jak najbardziej dodatnie, ale faktycznie wlałem dzisiaj... Pewnie
    jutro wróci do 0,01%

    Dzięki za wyjaśnienia!

  • 4. Data: 2012-05-29 17:09:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "TrzyLinie" napisał w wiadomości grup

    > Saldo już jak najbardziej dodatnie, ale faktycznie wlałem dzisiaj...
    > Pewnie
    > jutro wróci do 0,01%
    >
    > Dzięki za wyjaśnienia!

    Generalnie musisz być z tym bankiem bardzo ostrożny. To jest 5-miesięczny
    bieg przez pole minowe. Bank ma np. pomysłowy zwyczaj pobierania niektórych
    prowizji w niedziele. Do tego robi to w ten sposób, że w niedzielę ta
    operacja nie jest widoczna, a pojawia się dopiero po północy, z datą
    wsteczną. Możesz mieć zlecony przelew na poniedziałek, w niedzielę sobie
    zajrzysz na rachunek, wygląda okej, są środki, a potem zonk! :)

  • 5. Data: 2012-05-29 18:26:21
    Od: "mohonk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W BPH trzeba też uważać przy spłacie karty kredytowej z cashbackiem (Visa
    Zakupowa).

    Otóż premia w postaci zwrotu 1,5% na rachunek karty nie zalicza się jako wpłata
    na poczet spłaty zadłużenia z poprzedniego miesiąca, ale pomniejsza saldo
    operacji w miesiącu bieżącym.

    Aby skorzystać z grace period trzeba więc spłacić dokładnie saldo wskazane na
    wyciągu, a nie jakby podpowiadała logika saldo minus premia (tak jest np. w
    Aliorze).

    Pozdrawiam
    mohonk

  • 6. Data: 2012-05-29 18:37:20
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "mohonk" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > na
    > wyciągu, a nie jakby podpowiadała logika saldo minus premia (tak jest np.

    Powyższa pułapka obowiązuje dla wszystkich kart kredytowych BPH z moneyback
    (nie tylko Zakupowej). Na szczęście da się to pośrednio wyczytać w którymś z
    regulaminów, więc jak ktoś uważnie czyta, nie da się złapać.

    Nie miałem jeszcze okazji przetestować co by się stało, gdybym w danym
    okresie rozliczeniowym nie wykonał żadnej transakcji kartą Banku BPH. Czy
    aby zaliczyć grace-period należałoby tylko sprowadzić saldo karty do zera,
    czy też trzeba by doprowadzić do nadpłaty o kwotę ostatniego moneyback.
    Pytanie na infolinii czy w oddziałach można sobie raczej odpuścić - nie
    wiedzą i tworzą koncepcje pod wpływem "potrzeby chwili". Generalnie przeważa
    rzecz jasna koncepcja, że wystarczy sprowadzenie salda do zera, choć można
    się nasłuchać ciekawych dywagacji. Może ktoś miał okazję osobiście
    wytestować? Nie żebym uważał, że jest tu dużo posiadaczy kart tego ......
    banku, proszę się nie obrażać.

  • 7. Data: 2012-05-30 13:48:39
    Od: ASSek <a...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 May 2012 18:37:20 +0200, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >czy też trzeba by doprowadzić do nadpłaty o kwotę ostatniego moneyback.

    Trochę nie rozumiem o co chodzi.
    Jesli spłacisz poprzedni okres(w wymaganej wysokości), a w bierzącym dolicza ci
    się cashback, i nie dokonasz zadnych transakcji to masz nadpłatę na koncie
    karty...

    Przy okazji, opłata roczna za kartę jest zawsze naliczana i przy spełnieniu
    określonych warunków zwracana w następnym okresie.
    --
    ASSek

  • 8. Data: 2012-05-30 14:01:09
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ASSek" napisał w wiadomości grup
    com...

> [...]
    > dolicza ci
    > się cashback, i nie dokonasz zadnych transakcji to masz nadpłatę na koncie

    Chodzi o taką sytuacją:
    1. W okresie rozliczeniowym robię transakcję na 1000 zł. - nie ma na karcie
    wcześniejszego zadłużenia.
    2. W pierwszym dniu nowego okresu nalicza się moneyback 10 zł.
    3. Zastrzegam kartę lub postanawiam, że nigdy jej już nie użyję.
    4. W terminie z wyciągu spłacam 990 zł, a nie 1000 zł. Niemniej jednak na
    karcie nie ma ujemnego salda.

    Pytanie jest takie: spełniłem warunki utrzymania gp w Banku BPH, czy nie.

    > Przy okazji, opłata roczna za kartę jest zawsze naliczana i przy
    > spełnieniu
    > określonych warunków zwracana w następnym okresie.

    Nie jest to do końca prawdą. Nie zawsze istnieją warunki zwrotu opłaty
    rocznej za kartę. Dla wielu kart, nie da się z niej zwolnić obrotami.

  • 9. Data: 2012-05-31 10:49:51
    Od: ASSek <a...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 May 2012 14:01:09 +0200, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    >Chodzi o taką sytuacją:
    >1. W okresie rozliczeniowym robię transakcję na 1000 zł. - nie ma na karcie
    >wcześniejszego zadłużenia.
    >2. W pierwszym dniu nowego okresu nalicza się moneyback 10 zł.

    15 pln przy zakupowej (ale to nieistotne dla przypadku)

    >3. Zastrzegam kartę lub postanawiam, że nigdy jej już nie użyję.

    Czyli zastrzegasz już w nowym okresie...

    >4. W terminie z wyciągu spłacam 990 zł, a nie 1000 zł. Niemniej jednak na
    >karcie nie ma ujemnego salda.
    >Pytanie jest takie: spełniłem warunki utrzymania gp w Banku BPH, czy nie.

    Ze sposobu naliczania w BPH dla tej karty wynika, że na wyciągu dostaniesz do
    spłaty 1000 i tyle musisz spłacić żeby zachować gp.

    5. Składasz wniosek o zamknięcie konta do karty i prośbę o przelanie 15pln z
    cashbacku za poprzedni okres na wskazane konto.

    Tak bym zrobił.

    >Nie jest to do końca prawdą. Nie zawsze istnieją warunki zwrotu opłaty
    >rocznej za kartę. Dla wielu kart, nie da się z niej zwolnić obrotami.

    Chodzi mi o techniczne sprawy...
    Poprzednio miałem KK Silver z BPH'a i przy pozytywnym spełnieniu warunku
    zwolnienia z opłaty - opłata nie była naliczana w ogóle, nie było jej śladu na
    rachunku karty.Tak samo jest w KK Era Polbank.
    W zakupowej, pomimo spełnienia warunku zwolnienia z opłaty (obroty na 12kpln)
    opłata (85pln) jest naliczana w pierszym okresie po roku użytkowania i zwracana
    w kolejnym. Więc trzeba się przygotować na zapłacenie o 85 pln więcej, bo jak
    wiadomo najpierw nasze wpłaty idą na opłaty...
    --
    ASSek

  • 10. Data: 2012-05-31 18:34:58
    Od: MarcinK <m...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > w kolejnym. Więc trzeba się przygotować na zapłacenie o 85 pln więcej, bo jak
    > wiadomo najpierw nasze wpłaty idą na opłaty...

    to w takim razie coś musiało sie zmienić ostatnimi czasy?
    moja rocznica karty minela w 10/2011 i nie naliczyli opłaty