  • 1. Data: 2007-09-06 15:58:38
    Temat: BIK - debile z banku wysłali dane o moim niby kredycie
    Od: "greer" <g...@t...pl>

    witam
    złożyłem blisko rok temu wniosek o kredyt hipoteczny, niestety decyzja była
    warunkowa z warunkiem zaporowym i do udzielenia kredytu nie doszło. Tak samo
    nie doszło do podpisania umowy kredytu.
    Co się okazuje? Bank wysłał dane o moim zobowiązaniu do BIK-u. Z wyciągu
    jasno wynika, że mam zobowiązanie, które obciąż mnie miesięcznie na spora
    kwotę.
    Poszedłem do Banku żeby wyjaśnić tę sprawę, ale Ci zaczynają ściemniać, że
    muszą ściągnąć jakąś dokumentację z Centrali i mam niby czekać 1-2 tygodni
    zanim wystawią mi zaświadczenie o tym, że nie mam kredytu. Nie mogę tyle
    czekać, max 2 dni. Czy jest jakiś przepis, na który mogę się powołać, który
    zobliguje ich do wystawienia takiego zaświadczenia "od ręki". W końcu jest
    to naprawa ich błędu.

    pozdrawiam
    MC

  • 2. Data: 2007-09-06 21:02:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 6 Sep 2007 17:58:38 +0200, "greer" <g...@t...pl> wrote:

    >czekać, max 2 dni. Czy jest jakiś przepis, na który mogę się powołać, który
    >zobliguje ich do wystawienia takiego zaświadczenia "od ręki". W końcu jest
    >to naprawa ich błędu.

    Po prostu postaw ultimatum, że albo po dobroci prostują dane w BIK i
    wydają zasiadczenie, albo sprawa ląduje w GIODO.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 3. Data: 2007-09-06 21:07:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    greer pisze:
> [...]
    > zobliguje ich do wystawienia takiego zaświadczenia "od ręki". W końcu jest

    Z ciekawosci jaki to bank ?

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2007-09-06 21:33:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Wrz, 17:58, "greer" <g...@t...pl> wrote:
> [...]
    > jasno wynika, że mam zobowiązanie, które obciąż mnie miesięcznie na spora

    Ponizsze - ale nie wiem jaka procedura.

    USTAWA
    z dnia 14 lutego 2003 r.
    o udostępnianiu informacji gospodarczych
    Art. 1.
    Ustawa określa zasady i tryb udostępniania przez przedsiębiorców
    informacji gospodarczych
    dotyczących wiarygodności płatniczej innych przedsiębiorców i
    konsumentów,
    w szczególności danych o zwłoce w wykonywaniu zobowiązań pieniężnych,
    osobom trzecim nieoznaczonym w chwili przeznaczania tych danych do
    udostępniania.
    Art. 36.
    Kto, będąc przedsiębiorcą, w przypadku:
    1) całkowitego zaspokojenia zobowiązania, jego wygaśnięcia lub
    odroczenia
    jego wykonania;
    2) stwierdzenia faktu nieistnienia zobowiązania;
    3) powzięcia przez przedsiębiorcę wiadomości o odzyskaniu przez osobę
    utraconego
    dokumentu, o którym mowa w art. 9
    niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, nie zażądał
    usunięcia informacji
    od biura, któremu przekazał dane o zobowiązaniu lub o posłużeniu się
    cudzym
    dokumentem podlega grzywnie do 30 000 złotych.
    Art. 37.
    1. Kto przekazuje do biura nieprawdziwą informację gospodarczą,
    podlega grzywnie
    do 30 000 złotych.

  • 5. Data: 2007-09-07 06:46:07
    Od: "greer" <g...@t...pl>

    > Z ciekawosci jaki to bank ?

    ING

  • 6. Data: 2007-09-07 06:51:07
    Od: "mnemotechnik" <c...@g...pl>

    Tak się składa, że BIK to nie BIG. Działa na podstawie art. 105 ust 4 Ustawy
    Prawo Bankowe.

  • 7. Data: 2007-09-07 12:07:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Wrz, 08:51, "mnemotechnik" <c...@g...pl> wrote:
    > Tak się składa, że BIK to nie BIG. Działa na podstawie art. 105 ust 4 Ustawy
    > Prawo Bankowe.

    Masz racje.
    Na grupie nieprawidlowo ktos podal ta informacje.
    Banki jednak dalej sa bezkarne, mimo tego, ze ten stan rzeczy jest
    znany

    http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/869/t/pdf/j/pl/