  • 1. Data: 2013-02-05 15:25:29
    Temat: BGŻ Optima - ciekawość to pierwszy stopień do piekła?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Na formularzu kontaktowym BGŻO
    (http://www.bgzoptima.pl/kontakt/default.aspx) jest obowiązkowe pole
    "płeć".

    Jest formułka:

    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Bank BGŻ moich danych osobowych
    podanych w powyższym formularzu wyłącznie w celu udzielenia przez Bank
    BGŻ odpowiedzi na zawarte w formularzu zapytanie oraz w celu
    archiwizacji formularza."

    Po co im informacja, jakiej płci osoba ich pyta? Czy facetom
    odpowiadają inaczej niż kobietom?

    Dam znać, jak otrzymam odpowiedź z BGŻ, bo też ich o to zapytałem.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2013-02-05 15:30:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jarek Andrzejewski napisał(a) :
> [...]
    > "płeć".
    >
    > Po co im informacja, jakiej płci osoba ich pyta? Czy facetom

    Może to podpada pod ustawę zakazującą dyskryminacji ze względu na
    płeć? :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 3. Data: 2013-02-05 15:35:06
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 05 Feb 2013 15:30:28 +0100, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Może to podpada pod ustawę zakazującą dyskryminacji ze względu na
    >płeć? :-D

    mi też się tak wydaje, bo bez tej wiedzy dyskryminacja nie byłaby po
    prostu możliwa.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2013-02-05 15:48:49
    Od: TrzyLinie <t...@k...o2.pl>

    W dniu 2013-02-05 15:25, Jarek Andrzejewski napisał(a):
> [...]
    > archiwizacji formularza."
    >
    > Po co im informacja, jakiej płci osoba ich pyta? Czy facetom

    Szanowny Panie lub Szanowna Pani w adresie odpowiedzi brzmi o niebo
    lepiej niż "Szanown/a/y Pani/e" :) A z imionami i nazwiskami różnie
    może teraz być :)

    --
    TrzyLinie

  • 5. Data: 2013-02-05 15:56:31
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 05 Feb 2013 15:48:49 +0100, TrzyLinie
    <t...@k...o2.pl> wrote:

    >Szanowny Panie lub Szanowna Pani w adresie odpowiedzi brzmi o niebo
    >lepiej niż "Szanown/a/y Pani/e" :) A z imionami i nazwiskami różnie
    >może teraz być :)

    i to ma być powód zbierania i przetwarzania danych osobowych?

    Art. 23.
    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane
    dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań
    przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,

    Czy na pewno podawanie płci w formularzu musi być obowiązkowe? Czy
    jest to " niezbędne do podjęcia działań /.../ na żądanie osoby, której
    dane dotyczą"?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2013-02-05 16:01:47
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-05 15:48, TrzyLinie pisze:

    > Szanowny Panie lub Szanowna Pani w adresie odpowiedzi brzmi o niebo
    > lepiej niż "Szanown/a/y Pani/e" :) A z imionami i nazwiskami różnie
    > może teraz być :)

    Podobnie, jak ze pciom. Patrz parliament.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2013-02-05 16:08:15
    Od: TrzyLinie <t...@k...o2.pl>

    W dniu 2013-02-05 15:56, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > i to ma być powód zbierania i przetwarzania danych osobowych?

    Ależ ja nie wiem, nie wiem nawet czy płeć jest "daną osobową"... To dość
    luźny pomysł był.

    > Czy na pewno podawanie płci w formularzu musi być obowiązkowe? Czy
    > jest to " niezbędne do podjęcia działań /.../ na żądanie osoby, której
    > dane dotyczą"?

    Na oko nie.

    --
    TrzyLinie

  • 8. Data: 2013-02-05 16:10:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 05 Feb 2013 16:08:15 +0100, TrzyLinie
    <t...@k...o2.pl> wrote:

    >Ależ ja nie wiem, nie wiem nawet czy płeć jest "daną osobową"... To dość
    >luźny pomysł był.

    a faktycznie, chyba nie jest.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2013-02-05 23:12:32
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]
    > odpowiadają inaczej niż kobietom?
    >
    > Dam znać, jak otrzymam odpowiedź z BGŻ, bo też ich o to zapytałem.

    Dygresja nie na temat, ale mi się skojarzyła: Swego czasu Janusz Weiss
    drążył temat czemu na formularzu NIP-ileśtam, służącym do aktualizacji
    danych osobowych w Urzędzie Skarbowym, jest między innymi rubryka
    pozwalająca na *zmianę* daty urodzenia, nie ma natomiast przewidzianej
    odpowiedniej rubryki na zmianę płci. Jest to bądź co bądź dość
    zastanawiające - wszak które z dwojga w dzisiejszych czasach jest
    bardziej prawdopodobne? :-)

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2013-02-05 23:41:08
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > odpowiadają inaczej niż kobietom?
    >
    > Dam znać, jak otrzymam odpowiedź z BGŻ, bo też ich o to zapytałem.

    Chciałbyś, żeby Bank Ci pisał jak do pani, proszę pani?

    --
    animka