  • 41. Data: 2013-03-13 10:33:58
    Temat: Re: BGZ Optima Jak zamknac?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    m <m...@g...com> writes:

    > Ciągle nie ogarniam, co to daje paranoikom :).

    Jeśli ktos powie "w kopercie były życzenia świąteczne/pusta kartka", to
    paranoik odpowie "to proszę pokazać kopertę"
    (a na niej JEST dyspozycja zamknięcia konta)

    KJ

    Coming together is a beginning;
    keeping together is progress;
    working together is success.

  • 42. Data: 2013-03-13 10:44:37
    Od: m <m...@g...com>

    On 13.03.2013 10:33, Kamil Jońca wrote:

    > Jeśli ktos powie "w kopercie były życzenia świąteczne/pusta kartka", to
    > paranoik odpowie "to proszę pokazać kopertę"
    > (a na niej JEST dyspozycja zamknięcia konta)

    Każdy normalny człowiek powie "kopertę wyrzuciłem", a tutaj proszę -
    rzeczona niepodpisana kartka z życzeniami.

    I sądzę, że sąd kierując się doświadczeniem życiowym da wiarę temu który
    twierdzi że kopertę wyrzucił (kto z was trzyma koperty ze wszystkich
    poleconych które otrzymaliście)?

    p. m.

  • 43. Data: 2013-03-13 11:16:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    m <m...@g...com> writes:

> [...]
    > który twierdzi że kopertę wyrzucił (kto z was trzyma koperty ze
    > wszystkich poleconych które otrzymaliście)?

    Ale chyba niedoczytałeś: koperta jest jednoczenie kartką. To jest ta
    różnica.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    Power is the finest token of affection.

  • 44. Data: 2013-03-13 11:27:58
    Od: m <m...@g...com>

    On 13.03.2013 11:16, Kamil Jońca wrote:

    > Ale chyba niedoczytałeś: koperta jest jednoczenie kartką. To jest ta
    > różnica.

    Ale ta koperta jest w rękach odbiorcy. Który twierdzi że kopertę
    wyrzucił. Rozumiesz?

    Co mi z tego że integralnie związałem treść listu z opakowaniem, skoro
    nie mam jak wykazać tego związku?

    Oczywiście, mogę to wysłać ze świadkiem albo wręcz z notariuszem, który
    zaświadczy w razie czego że koperta była listem który zawierał taką a
    taką treść. Tyle że w takim razie może on też zaświadczyć że do koperty
    włożyłem taki a taki list.

    p. m.

  • 45. Data: 2013-03-13 11:44:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    m <m...@g...com> writes:

    [...]

    > Ale ta koperta jest w rękach odbiorcy. Który twierdzi że kopertę
    > wyrzucił. Rozumiesz?
    Czyli nie będzie miał nic. (bo w środku nic nie bylo) Naprawdę wydaje Ci
    się oczywiste, że sąd uwierzy w tłumaczenie: "w środku nic nie było, a
    Państwo się nie próbowali skontaktować z nadawcą, aby ustalić o co mu
    chodziło?" Podkreślam: oczywiste.
    Bo na razie nasza dyskusja jest dość akademicka - w swoim życiu nie
    byłem świadkiem, że odbiorca twierdził, że dostał coś innego niż
    twierdził nadawca .... Może Ty masz inne doświadczenia.

    KJ
    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 46. Data: 2013-03-13 12:06:09
    Od: m <m...@g...com>

    On 13.03.2013 11:44, Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > się oczywiste, że sąd uwierzy w tłumaczenie: "w środku nic nie było, a
    > Państwo się nie próbowali skontaktować z nadawcą, aby ustalić o co mu

    Ależ odbiorca jak najbardziej pokaże "coś". Na przykład - wypełniony
    (maszynowo) a niepodpisany druk. "Wysoki Sądzie, dzwoniliśmy w tej
    sprawie, powiedział że przyjdzie podpisać, nie przyszedł."

    > Bo na razie nasza dyskusja jest dość akademicka - w swoim życiu nie
    > byłem świadkiem, że odbiorca twierdził, że dostał coś innego niż
    > twierdził nadawca .... Może Ty masz inne doświadczenia.

    Nie mam. Też jest to dla mnie czysto hipotetyczna sytuacja. Tym
    przyjemniej jest podyskutować o tym dlaczego ludzie robią takie rzeczy z
    kopertami i co im to daje.

    Nadal nie czuję się przekonany że treść listu na kopercie cokolwiek
    wnosi do sprawy.

    p. m.

  • 47. Data: 2013-03-13 19:32:39
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-13 09:00, Zibo pisze:

    > W przypadku wysłania poleconym masz szanse na jakieś potwierdzenie?

    Otóż to...
    Ręce opadają i nie chce się pisać setny raz tego samego.
    "Polecony" to żaden dokument (dowód) doręczenia określonego pisma.
    To tylko umowa między nadawcą, a pocztą, że jeśli odbiór nie zostanie
    potwierdzony i przesyłka zginie, to nadawca otrzyma odszkodowanie w
    wysokości ok. 110zł. Nic więcej.
    Przed ew. sądem - nic nie znaczy. Może tylko "należyte staranie", ale
    jak pisaliście tu wcześniej - nie ma dowodu co było w kopercie.
    W przypadku wypowiedzenia jakichś-tam umów, jeśli list faktycznie zginął
    i umowa nie została rozwiązana, to mamy tę stówę na otarcie łez i
    procedurę (może nieco zmodyfikowaną) powtarzamy.

    Jeśli chcemy mieć dokument będący dowodem złożenia np. wypowiedzenia, to
    niestety - pieczątka i podpis na kopii. Albo podpis cyfrowy. Od biedy
    (nie testowałem w praktyce potrzeby stanowczego dochodzenia) może być
    nagranie rozmowy z konsultantem, który potwierdza złożenie takiej
    dyspozycji.

    Nie wiem jak działa, nie próbowałem - włożyć do koperty zaadresowaną
    kopertę ze znaczkiem i grzecznie poprosić o odesłanie kopii z
    potwierdzeniem odbioru. Ale to już zależy od dobrej woli tej drugiej
    strony. Z firmami ubezpieczeniowymi od OC kiedyś mi się udało, ale na
    taką współpracę ze strony TPSA bym nie liczył.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 48. Data: 2013-03-13 19:34:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-13 19:32, Maruda pisze:

    > Otóż to...
    > Ręce opadają i nie chce się pisać setny raz tego samego.
    > "Polecony" to żaden dokument (dowód) doręczenia określonego pisma.

    W razie sporu można taki dokument na podstawie wysłanego listu
    poleconego uzyskać.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2013-03-13 19:38:03
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-13 19:34, Liwiusz pisze:

    > W razie sporu można taki dokument na podstawie wysłanego listu
    > poleconego uzyskać.

    Rozwiń proszę, bo wiem, że masz rację, ale nie rozumiem. :)

    Wysłałem wypowiedzenie (powiedzmy do TPSy). TPSA twierdzi, że nie dostali.
    Reklamuję polecony, poczta mnie informuje, że doręczono, podają datę.
    Co dalej?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 50. Data: 2013-03-13 19:48:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-13 19:38, Maruda pisze:

    > Rozwiń proszę, bo wiem, że masz rację, ale nie rozumiem. :)

    Złożyć reklamację i otrzymać odpowiedź z poczty czy i kto otrzymał list.

    > Wysłałem wypowiedzenie (powiedzmy do TPSy). TPSA twierdzi, że nie dostali.
    > Reklamuję polecony, poczta mnie informuje, że doręczono, podają datę.
    > Co dalej?

    Masz dowód, że doręczono. W sądzie TPSA jest raczej na straconej
    pozycji, gdyby szła w zaparte.

    --
    Liwiusz