  • 1. Data: 2009-05-09 11:46:31
    Temat: Awaria w BGŻ - salda na wszystkich kontach = 0 PLN
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,6589235,Awaria
    _w_banku_BGZ___Saldo_0_zl_na_wszystkich_kontach_.htm

    Jak łatwo teoretycznie zrobić "skok na kasę" :) Dobrze, że to tylko awaria.

  • 2. Data: 2009-05-09 11:51:34
    Temat: Re: Awaria w BGŻ - salda na wszystkich kontach = 0 PLN
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "darkblue" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,6589235,Awaria
    _w_banku_BGZ___Saldo_0_zl_na_wszystkich_kontach_.htm

    > Jak łatwo teoretycznie zrobić "skok na kasę" :) Dobrze, że to tylko
    > awaria.

    ja tą "awarię" obserwuję od kilku miesięcy ;p

  • 3. Data: 2009-05-09 13:08:29
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...pl.zx>

    darkblue pisze:
    > http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,6589235,Awaria
    _w_banku_BGZ___Saldo_0_zl_na_wszystkich_kontach_.htm

    > Jak łatwo teoretycznie zrobić "skok na kasę" :) Dobrze, że to tylko awaria.

    Kurde, ja jako człowiek mający do czynienia z systemami HA na co dzień,
    jakoś nie umiem sobie wyobrazić co tak bardzo trzeba spieprzyć i jak
    bardzo niedoprojektować systemu żeby takie awarie miały miejsce dla
    systemu dostępnego dla dziesiątków tysięcy userów...

    Umiem sobie wyobrazić scenariusz totalnego załamania systemu z wielu
    powodów, ale to naprawdę przy pracach planowych rzadko ma miejsce. Nie
    jest niemożliwe, ale bardzo mało prawdopodobne...

    Pozd,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-05-09 21:22:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Tomek Głowacki" <t...@t...pl.zx> wrote in message
> [...]
    > powodów, ale to naprawdę przy pracach planowych rzadko ma miejsce. Nie
    > jest niemożliwe, ale bardzo mało prawdopodobne...

    to prawda.. to jest jakaś totalna masakra.
    To jest chyba mozliwe tylko wtedy gdy system projektuje zięć dyrektora
    banku....

    george

  • 5. Data: 2009-05-11 18:09:17
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Sat, 9 May 2009 23:22:38 +0200, george napisał(a):

    > to prawda.. to jest jakaś totalna masakra.
    > To jest chyba mozliwe tylko wtedy gdy system projektuje zięć dyrektora
    > banku....

    Nie znam się, ale może ktoś do systemu niechcący podłączył pustą (np.
    testową) wersję bazy rachunków?

    T.

  • 6. Data: 2009-05-11 19:33:13
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 20:09:17 +0200, Tomasz Nowicki napisał(a):

    > Nie znam się, ale może ktoś do systemu niechcący podłączył pustą (np.
    > testową) wersję bazy rachunków?

    Co podłączono to mało ważne. Najgorsze, że pozwolono to zobaczyć klientom.
    Gdyby nie było tylko dostępu to mało kto by zwrócił na to uwagę. Zobaczenie
    zera na koncie powoduje nerwowe reakcje :).

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2009-05-11 19:46:51
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 11 May 2009 21:33:13 +0200, Robert Kois napisał(a):

    > Co podłączono to mało ważne. Najgorsze, że pozwolono to zobaczyć klientom.
    > Gdyby nie było tylko dostępu to mało kto by zwrócił na to uwagę. Zobaczenie
    > zera na koncie powoduje nerwowe reakcje :).

    Nawet bardzo - od razu łapałbym za telefon do znajomego kardiologa z
    propozycją podziału łupów, tfu, odszkodowania za ciężki i zagrażający życiu
    napad dusznicy bolesnej, co jagadam, stan przedzawałowy, dalej - koszty
    leczenia, straty moralne, straty korzyści wynikających z niezrealizowanych
    umów, utraty klientów etc, etc. ;?)

    T.

  • 8. Data: 2009-05-11 19:54:06
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 21:46:51 +0200, Tomasz Nowicki napisał(a):

> [...]
    > leczenia, straty moralne, straty korzyści wynikających z niezrealizowanych

    Obawiam się, że straty musiałbyś udowodnić a twój zysk zżarałaby prowizja
    prawnika (o ile cokolwiek byś dostał) ;).

    --
    Kojer

  • 9. Data: 2009-05-12 07:36:39
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 11 Maj, 21:46, Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:

> [...]
    > leczenia, straty moralne, straty korzyści wynikających z niezrealizowanych

    Kolejny, ktory prawo z USA przeklada na nasze realia.

  • 10. Data: 2009-05-15 15:21:25
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 12 May 2009 00:36:39 -0700 (PDT), k...@w...pl napisał(a):

    > Kolejny, ktory prawo z USA przeklada na nasze realia.

    Kolejny, który nie rozpoznałby ironii, nawet gdyby wyskoczła z krzaków i go
    ugryzła w dupę

    T.