  • 1. Data: 2003-05-27 10:02:06
    Temat: Arbiter bankowy
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl>

    Chcę się zwrócić do arbitra bankowego w sprawie niewielkiego kredytu (nie
    mojego) z AIG Banku. Osoba z mojej rodziny podpisała umowę skredytowania
    drzwi zewnętrznych z pośrednikiem AIG i zarazem sprzedawcą w miejscu
    zamieszkania. Drzwi zostały tego samego dnia założone (tydzień wcześniej
    brali pomiary). Jest to starsza osoba i niestety zbyt ufna. Miał być kredyt
    na 6 do 8 miesięcy. Okazało się, że faceci zabrali podpisaną umowę, nie
    zostawiając kopii, aby uzupełnić ją i odesłać pocztą! Po kilku dniach
    przyszła umowa policzona na 2 lata, na bardzo wysoki procent. Prawdopodobnie
    podpis został złozony in blanco, no trudno, tak się nie robi. Próba
    rezygnacji z umowy zakończyła się fiaskiem, bo upłynął termin (3 dni) oraz
    nie była złożona na stosownym oświadczeniu odstąpienia od umowy, który nie
    zostało dołączone (w umowie widnieje punkt o jego otrzymaniu).

    Znalazłem błąd w umowie -> dotyczy całkowitego kosztu kredytu. Powinien być
    o 30 zł wyższy. Został zaniżony celowo, czy też wkradł się błąd, to nikogo
    nie obchodzi. W końcu to jest umowa kredytowa z bankiem, Dodam jeszcze, że
    do umowy winna być załączona także tabela opłat i prowizji, ale jej nie
    było. W związku z czym logicznie myśląc skąd wiadomo, czy wszystkie
    wyliczenia (odsetki, prowizja, opłata przygotowawcza) są poprawne?

    Wysłaliśmy pismo informujące o zaniżonym koszcie całkowitym kredytu w
    stosunku do faktycznego kosztu, co upoważnia według ustawy o kredycie
    konsumencki do spłaty wyłacznie kapitału bez odsetek i innych kosztów. Bank
    w międzyczasie przysłał "poprawioną"
    umowę - bez podpisu kredytobiorcy, wraz z tabelą opłat i prowizji
    (oswiadczenie o odstąpieniu już nie było potrzebne, nadal nie wiemy jak
    wygląda). Odpowiedź banku
    stwierdzała, że wszystko jest w porządku.

    Czy jest szansa wygrania sprawy u arbitra bankowego?

    Pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2003-05-27 11:00:57
    Temat: Re: Arbiter bankowy
    Od: k...@w...pl

> [...]
    > wygląda). Odpowiedź banku
    > stwierdzała, że wszystko jest w porządku.
    >
    > Czy jest szansa wygrania sprawy u arbitra bankowego?

    Szansa jest zawsze, ale czy sie uda to już inna sprawa. Poczytaj poradnik o
    rekamacjach bankowych może Ci coś tam pomoże?
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/multiarticle.html?a
    rticle_id=730927

    > Pozdrawiam
    > Artur

    Ja również
    Karolina

  • 3. Data: 2003-05-28 16:40:58
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl>

    Artur napisał(a):

    > Chcę się zwrócić do arbitra bankowego w sprawie niewielkiego kredytu (nie
    > mojego) z AIG Banku. Osoba z mojej rodziny podpisała umowę skredytowania
    > drzwi zewnętrznych z pośrednikiem AIG i zarazem sprzedawcą w miejscu

    zastanawiam się czy nie pomyliłeś przypadkiem
    banku AIG z jakąś inną firmą z tej
    grupy ( konkretnie z AIG Credit SA ) ??