  • 1. Data: 2008-05-19 19:52:37
    Temat: Aneks do umowy kredytu odnawialnego
    Od: anulkaa <kudlata.anka@[nielubiespamu]gmail.com>

    A cóż to znów bank Pekao BP S.A. wymyślił?

    Chcą mi zamienić klauzulę o treści:
    "Zmienna stopa procentowa od kredytu odnawialnego nie może przekroczyć w
    okresie obowiązywania umowy stopy oprocentowania kredytu lombardowego
    ustalonej przez Prezesa NBP powiększonej o 6 punktów procentowych"

    na:
    "Oprocentowanie kredytu może ulegać zmianom w okresie obowiązywania
    umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana którejkolwiek ze stóp procentowych
    NBP ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej, lub stopy rezerwy
    obowiązkowej banków ustalonej przez RPP, lub stawek referencyjnych dla
    depozytów rynku międzybankowego"

    O ile rozumiem, na szczęście nie jest obowiązkowe podpisanie tego
    aneksu, nie rzutuje na ewentualne automatyczne przedłużenie kredytu.

    --
    "Elita to ludzie żyjący w prawdzie, których charakteryzuje
    bezinteresowność w czynieniu dobra i piękna."

  • 2. Data: 2008-05-19 20:41:51
    Temat: Re: Aneks do umowy kredytu odnawialnego
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    anulkaa napisał(a):
    > O ile rozumiem, na szczęście nie jest obowiązkowe podpisanie tego
    > aneksu, nie rzutuje na ewentualne automatyczne przedłużenie kredytu.

    Oczywiscie, ze nie jest ale licz sie z tym, ze bank wypowie umowe kredytu.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-05-19 21:39:35
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Oczywiscie, ze nie jest ale licz sie z tym, ze bank wypowie umowe kredytu.
    >

    > --
    > Mithos

    nie wiem czy ma podstawę do wypowiedzenia umowy, ale na starych warunkach
    nowego już nie przyzna ani nie roluje starego...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-05-20 07:53:18
    Od: anulkaa <kudlata.anka@[nielubiespamu]gmail.com>

    RobertS pisze:

    > nie wiem czy ma podstawę do wypowiedzenia umowy, ale na starych warunkach
    > nowego już nie przyzna ani nie roluje starego...

    OOooo...

    W takim razie po co by dodawali jednocześnie druk oświadczenia o
    odstąpieniu od aneksu?
    "Oświadczam na podstawie:
    - art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2001 r. o kredycie konsumenckim
    - art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny"

    W piśmie poza tym nie jest nic napisane, iż nie podpisanie aneksu
    skutkuje rozwiązaniem umowy.
    "Zgodnie z dotychczasowymi zasadami PKO BP SA przedłuży automatycznie
    okres wykorzystania kredytu o kolejne 12 miesięcy bez konieczności
    spłaty zadłużenia, jeżeli spełnione były poniższe warunki:
    - na rachunek dokonywane były systematyczne wpłaty w wysokości nie
    niższej niż przed podpisaniem umowy,
    - w okresie kredytowania nie były dokonywane wypłaty z rachunku
    powodujące przekroczenie przyznanego limity kredytowego,
    - stan zadłużenia z tytułu kredytu odnawialnego w dniu jej odnowienia
    pozwoli na pobranie prowizji z tytułu odnowienia limitu kredytowego."

    Oni się zwracają z uprzejmą prośbą o podpisanie załączonego aneksu i
    odesłanie do na wskazany adres, bądź złożenie w dowolnym oddziale PKO
    Banku Polskiego.

  • 5. Data: 2008-05-20 08:28:10
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Oni się zwracają z uprzejmą prośbą o podpisanie załączonego aneksu i
    > odesłanie do na wskazany adres, bądź złożenie w dowolnym oddziale PKO
    > Banku Polskiego.

    a piszą co się stanie jak go nie podpiszesz?

    pamiętaj, że bank może nie przedłużyć umowy kredytu bez podania przyczyny...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-05-20 09:54:19
    Od: anulkaa <kudlata.anka@[nielubiespamu]gmail.com>

    RobertS pisze:

    > a piszą co się stanie jak go nie podpiszesz?
    >
    > pamiętaj, że bank może nie przedłużyć umowy kredytu bez podania przyczyny...

    A właśnie nic na ten temat nie ma. Nigdzie mi nie grożą, że w razie nie
    podpisania aneksu, rozwiążą umowę.
    Trudno wyczuć... może samo przysłanie aneksu to taka delikatna aluzja...