  • 1. Data: 2004-06-01 20:46:26
    Temat: A jaja to dopiero bede w lipcu...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ... jak sie okaze, ze przestaly ludziom dzialac stare numery kont, na
    ktore np. od 10 lat jest przelewana z ZUS emerytura babci staruszki,
    albo pensja... 8-)

    MJ

  • 2. Data: 2004-06-01 21:28:25
    Temat: Re: A jaja to dopiero bede w lipcu...
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    W wiadomości z 2004-06-01 22:46, tako rzecze Michal Jankowski:

    > ... jak sie okaze, ze przestaly ludziom dzialac stare numery kont, na
    > ktore np. od 10 lat jest przelewana z ZUS emerytura babci staruszki,
    > albo pensja... 8-)

    Akurat babcie staruszki może tego tak nie odczują...

    http://www.pkobp.pl/napisali/news642.xml

    Michał Rolka

  • 3. Data: 2004-06-01 21:46:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info> writes:

    > Akurat babcie staruszki może tego tak nie odczują...

    O, popatrz, nie wiedzialem tego.

    MJ

  • 4. Data: 2004-06-01 22:46:15
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > ... jak sie okaze, ze przestaly ludziom dzialac stare numery kont, na
    > ktore np. od 10 lat jest przelewana z ZUS emerytura babci staruszki,
    > albo pensja... 8-)

    Kiedyś to i tak trzeba było zrobić.
    Myślę, że strony banków,może z wyjątkiem pekao s.a i pko bp, które są
    największe, ale które nieźle się też spóźniły, reszta banków poradziła
    sobie z tym nieźle.
    Z tym ZUSem to tak naprawdę największego ciała da ZUS, które akurat
    mógłby sprawdzić ile przelewów mu zostało ze starymi numerami rachunków
    i wysłać do tych osób pismo, że mogą nie dostać emerytury lub renty.
    Zresztą każda instytucja dla dobra swoich klientów mogłaby to zrobić.
    Bankom też nie trudno jest zresztą spawdzić ile zlecen wisi jeszcze na
    starych numeracjach i się przypomnieć, że trzeba to zmienić.

  • 5. Data: 2004-06-02 00:23:08
    Temat: Odp: A jaja to dopiero bede w lipcu...
    Od: "Wojtek S." <s...@N...polbox.com>

    > ... jak sie okaze, ze przestaly ludziom dzialac stare numery kont, na
    > ktore np. od 10 lat jest przelewana z ZUS emerytura babci staruszki,
    > albo pensja... 8-)

    dlaczego nowy format kont jest tak kretynsko wielki? 26 cyfr???? przeciez w
    Polsce musialoby nas byc kilkaset trylionow! Jestesmy ssakami a nie owadami!
    Dlaczego w Anglii wystarczy 6 cyfrowy numer banku (sort code) i 8 cyfrowy
    numer konta klienta a u nas takie wielkie numery?
    W.

  • 6. Data: 2004-06-02 02:02:34
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Wojtek S. wrote:

> [...]
    > Dlaczego w Anglii wystarczy 6 cyfrowy numer banku (sort code) i 8 cyfrowy
    > numer konta klienta a u nas takie wielkie numery?

    2 cyfry kontrolne
    8 cyfr banku
    i 16 cyfr rachunku
    ktoś taki standard wymyślił
    powodów nie znam

  • 7. Data: 2004-06-02 04:05:33
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek S." <s...@N...polbox.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dlaczego w Anglii wystarczy 6 cyfrowy numer banku (sort code) i 8 cyfrowy
    > numer konta klienta a u nas takie wielkie numery?

    Widocznie w Anglii jeszcze nie przeszli na IBAN.
    U nas tez tak kiedys wystarczalo i mamy co mamy.

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2004-06-02 06:02:32
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > Widocznie w Anglii jeszcze nie przeszli na IBAN.
    > U nas tez tak kiedys wystarczalo i mamy co mamy.

    Gwoli ścisłości, 26 cyfr to ma polskie NRB będące szczególnym
    przypadkiem IBAN. Sam IBAN może być (prawie) dowolnej długości (to
    jest tylko sposób liczenia sumy kontrolnej). Przykładowo, pamiętacie
    może dziwne numery jakie wprowadziło PKO BP, które miały sumę
    kontrolną ale były krótsze? One były poprawnym IBANem tylko bez
    NRBowego wymagania długości dokładnie 26 cyfr.

  • 9. Data: 2004-06-02 08:47:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...com> writes:

    > Widocznie w Anglii jeszcze nie przeszli na IBAN.

    I zaloze sie, ze (w stosunku do starych kont) nigdy nie przejda. Tam
    sie ludziom takich numerow nie robi.

    MJ

  • 10. Data: 2004-06-02 08:58:19
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > I zaloze sie, ze (w stosunku do starych kont) nigdy nie przejda. Tam
    > sie ludziom takich numerow nie robi.

    przejdą przejdą, albo zostaną we własnym sosie, bo nikt nie będzie
    akceptował ich płatności, a takiego numeru swoim klientom to oni nie zrobią.