eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2011

Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2011

2012-04-10 11:49

Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy II kw. 2011


Klienci indywidualni

Na koniec IV kwartału 2011 roku liczba klientów indywidualnych posiadających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko 17,8 miliona osób. W stosunku do 2010 roku jest to wzrost o ponad 1,5 miliona klientów, co stanowi przyrost o prawie 10%. W drugiej połowie minionego roku dynamika wzrostu liczby klientów indywidualnych była wyższa niż w pierwszych sześciu miesiącach.

fot. mat. prasowe

Liczba aktywnych klientów indywidualnych (mln)

Liczba aktywnych klientów indywidualnych wynosi ponad 10 mln


Liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. Od końca 2006 do końca 2011 roku ich liczba wzrosła o ponad 5,85 miliona, czyli o 135%. Z roku na rok populacja nowych użytkowników korzystających z możliwości jakie daje Internet do obsługi transakcji bankowych, jest coraz większa. Skupiając się na okresie minionego roku zaobserwować można wzrost liczby aktywnych klientów indywidualnych, o ponad 10%. Pokonana została również psychologiczna granica 10 milionów aktywnych użytkowników bankowości internetowej.

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy kwartalna dynamika przyrostu nowych klientów mających, dzięki umowom z bankami, dostęp do bankowości internetowej słabła. Jednakże jest to w dużej mierze efekt tzw. wysokiej bazy, w związku z czym wzrosty wyrażone w procentach są coraz niższe. Warto zwrócić uwagę, że w skali całego roku grupa aktywnych klientów powiększyła się o ponad 10%.

Oznacza to, że nowi klienci są aktywni, a banki oferując w umowach elektroniczną obsługę transakcji nie próbują tylko poprawiać swoich statystyk, ale faktycznie odpowiednio rozpoznają potrzeby klientów i potrafią zachęcić do korzystania z usług przez Internet.

Małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP)

Na koniec 2011 roku liczba klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mających możliwość korzystania z usług bankowości internetowej wyniosła ponad 1,75 miliona użytkowników, co stanowi wzrost w porównaniu do końca minionego roku o blisko 9%. Wyraźnie lepsza pod tym względem była druga połowa 2011 roku. Pierwsze, trudne miesiące roku nie zachęcały przedsiębiorców do rozwijania usług i otwierania nowej działalności.

fot. mat. prasowe

Liczba aktywnych klientów MSP (tys.)

Liczba aktywnych klientów MSP wynosi 1117 tyś.


Mimo kwartalnych wahań od końca 2006 do końca 2011 roku liczba aktywnych klientów bankowości internetowej z sektora MSP wzrosła o ponad 690 tys. (wzrost o ponad 160%). W ciągu ostatnich 12 miesięcy ich liczba wzrosła o ponad 90 tysięcy, co stanowi wzrost o ponad 9%.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: