eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Nowe technologie w ofertach banków

Nowe technologie w ofertach banków

2011-12-09 11:59

Przeczytaj także: Bankowość mobilna jeszcze niszowa


Zamiast numeru rachunku wystarczy adres mailowy

Obok coraz bardziej zaawansowanych narzędzi umożliwiających dostęp do konta, banki stale pracują też nad usprawnianiem poszczególnych funkcji, z których korzystają klienci internetowej bankowości. Przykładem może być stałe upraszczanie działań związanych z wykonywaniem przelewów.

Już od kilku lat możliwe jest dokonywanie natychmiastowych przelewów na konto np. sklepu internetowego dzięki usługom Pay by Link uruchamianym przez kolejne banki (np. mTransfer, MultiTransfer, czy przelew24). Dziś jednymi z bardziej nowoczesnych rozwiązań są usługi EmailMoney i SMSMoney oferowane przez bank Inteligo. Pozwalają one wysłać przelew wewnętrzny gdy znamy tylko adres mailowy lub numer telefonu odbiorcy. Citi Handlowy możliwość dokonania przelewu bez posiadania numeru odbiorcy, połączył z mobilną aplikacją na telefon, a także podejściem „społecznościowym”. Kwoty do 50 zł możemy przelać każdemu, pod warunkiem że również korzysta z usług Citi. Założenie jest proste, wpisujemy login odbiorcy przelewu, po czym obie strony (nadawca i odbiorca) muszą potwierdzić dokonanie transakcji w swoim telefonie.

Sfotografuj rachunek, żeby go zapłacić

Drugą nowością przygotowaną przez Citi Handlowy jest FotoKasa, czyli możliwość zapłacenia rachunku z wykorzystaniem aparatu fotograficznego zamontowanego w telefonie. W ten sposób już dzisiaj można opłacać rachunki za telewizję, Internet i telefon w UPC. Ale bank zapowiada, że niedługo lista partnerów programu zostanie rozszerzona. Aplikacja zainstalowana w telefonie fotografuje specjalny kod zamieszczony na fakturze, następnie odczytuje zawarte w nim dane – numer konta odbiorcy, kwotę oraz tytuł przelewu. Dzięki temu, jedynym zadaniem klienta jest kliknięcie potwierdzenia wykonania danej transakcji.

Nowoczesne usługi

Poza rozwiązaniami mobilnymi banki wprowadziły też na rynek inne innowacyjne rozwiązania. Dotyczą one m.in. sposobu, w jaki klient może skontaktować się z bankiem. W BNP Paribas jest możliwości kontaktu przez Skype’a. mBank i Multibank organizują czaty ze swoimi doradcami.

Idea Bank, obsługujący drobnych przedsiębiorców, wprowadził unikalne narzędzie służące do zarządzania finansami firmy. Konto bankowe połączone jest z profesjonalną obsługą księgową. Logując się do banku przedsiębiorca widzi od razu, co dzieje się z finansami jego firmy – jakie faktury on ma do zapłacenia, a jakie powinni już opłacić jego kontrahenci. W każdej chwili może sporządzić zestawienie kosztów i przychodów czy ocenić swoje cashflow. Ma też gotowe przelewy do urzędu skarbowego czy ZUS, które musi tylko zatwierdzić.

Nowe technologie są też wykorzystywane w celu podnoszenia bezpieczeństwa transakcji. Eurobank i Kredyt Banki przekazują klientom elektroniczne tokeny w formie oprogramowania na telefon komórkowy, które są dodatkowym ogniwem kontrolnym przy dokonywaniu przelewów.

Dowodem postępu w bankowości może być też wąska specjalizacja banków. W BGŻ Optima i Sklepie Lokat Banku Pocztowego nie założymy konta osobistego, nie wyrobimy karty debetowej ani nie weźmiemy kredytu. Serwisy te przeznaczone są wyłącznie dla osób, które szukają produktów oszczędnościowych lub inwestycyjnych. Nowy serwis, który ma wykorzystywać społeczności internetowe (Facebook czy Twitter) szykuje Alior Bank.

Ciekawostką pozostaje również karta debetowo-kredytowa banku Inteligo. Karta funkcjonuje jak standardowa karta kredytowa w przypadku dokonywania transakcji bezgotówkowych, natomiast w przypadku gdy wypłacimy za jej pomocą pieniądze z bankomatu, zadziała jak karta debetowa – środki zostaną pobrane z konta osobistego.

Arkadiusz Rojek, Magdalena Piórkowska

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: