eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Finanse i bankowość dla kobiet

Finanse i bankowość dla kobiet

2011-03-08 13:37

Przeczytaj także: Finanse polskich kobiet


Trudniej przekonać piękną płeć do nowości

Czy skorzystałbyś w swoim banku z dodatkowych produktów, z których do tej pory nie korzystasz? Odpowiedzi wskazują, że przy cross-sellu więcej trzeba się napracować nad paniami. W skali od 0 do 10 pkt. skłonność do korzystania z dodatkowych produktów u kobiet wynosi 4, a u panów 4,2 pkt. Nie ma jednak nic za darmo. To mężczyzna chętniej porzuci swój dotychczasowy bank aby spróbować czegoś nowego (3,4 pkt. wobec 3,3 pkt. u pań).

W myśl zasady, że dalej paniom do nowinek niż panom, bankowanie w Internecie to częściej domena mężczyzn. Wszystkie sprawy związane z prowadzeniem rachunku załatwia Pan(i) za pośrednictwem Internetu? – odpowiedziało 41 proc. panów i 36 proc. pań. Za to co dziesiąta kobieta pójdzie do oddziału, a z panów co dwunasty.

Oszczędzanie najlepiej bezpieczne i bez wyrzeczeń

A jak płeć wpływa na skłonności o do oszczędzania? Gdy dla kobiet liczy się przede wszystkim, aby zysk był pewny (48 proc. wskazań wobec 34 proc. u mężczyzn), to panowie są bardziej skłonni do ryzyka w imię większych profitów. Perspektywa wyższego zarobku sprawia, że co dziesiąty mężczyzna gotów jest stawić czoła wysokiemu ryzyku, tymczasem wśród pań na taki ruch zdecydowana jest jedynie co 17. Panie częściej też gotowe są pójść po radę jak inwestować (31 proc. wobec 29 proc.), podczas gdy panowie są częściej przekonani, że mają wystarczającą wiedzę na ten temat (41 proc. wobec 36 proc.). Panowie częściej są gotowi na zainwestowanie w produkt długoterminowy, którego zerwanie przed czasem grozi utratą zysków, zacisną zęby i poczekają, aby tylko zarobić więcej (19 proc. wobec 14 proc.). Kobiety są bardziej asekuracyjne, wolą produkty, które można przerwać w każdej chwili, nawet jeśli osiągnięty dzięki nim zysk będzie niższy (37 proc. wobec 34 proc.).

Widać wyraźnie, że panie mają też zdecydowanie większy kłopot od panów z określeniem jaka inwestycja mogłaby być najbardziej opłacalna. Aż trzy na dziesięć nie wskazały żadnej możliwości, tymczasem wśród panów niezdecydowanych było 23 proc. Wśród odpowiedzi najwięcej głosów zdobyły nieruchomości i lokata złotowa w banku. Panowie też stosunkowo często wspominali o akcjach i obligacjach (14 proc.), podczas gdy płeć piękna oddała na nie tylko 9 proc. głosów. Badania nie potwierdziły wcale odwiecznej prawdy, że to diamenty są najlepszym przyjacielem kobiety. W złoto i biżuterię inwestowałoby mniej kobiet niż mężczyzn.

Zanim jednak zapadnie decyzja w co inwestować, trzeba sobie odpowiedzieć czy w ogóle mamy taki zamiar. Niezależnie czy w dzieciństwie bawiliśmy się lalkami czy samochodami, skłonność do oszczędzania jest podobna. Zawsze należy odkładać niezależnie od tego, czy zarabia się mało czy dużo – uważa 33 proc. dorosłych już chłopców i 34 proc. pełnoletnich dziewcząt. Badania dotyczące oszczędzania burzą mit o większym romantyzmie kobiet niż mężczyzn. Kobiety niemal równo (55 proc.) z mężczyznami (54 proc.) twierdzą bowiem, że Należy oszczędzać, ale tylko wtedy, gdy nie wiąże się to z wyrzeczeniami.

oprac. : Halina Kochalska / Open Finance Open Finance

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: