Banki także czekają na fundusze
2007-06-04 11:06
Przeczytaj także: Fundusze Unijne 2007-2013: punkt informacyjny
"Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego około 40 proc. środków z RPO, czyli około 6,3 mld euro ma trafić do małych i średnich przedsiębiorstw, co nie jest kwotą wysoką w okresie siedmiu lat finansowania. Pozostałych środków należy szukać w programach krajowych, takich jak na przykład Innowacyjna Gospodarka" - mówi Krzysztof Wódz z Reiffeisen Bank. Klienci tej placówki mogą korzystać z kredytu pomostowego finansującego dotację unijną, kredytu uzupełniającego na wkład własny i kredytu dodatkowego na tzw. koszty niekwalifikowane. "Bank ma dobry „record”, jeżeli chodzi o aktywność w finansowaniu unijnym. W rundzie 2004-2006 w odniesieniu do programów PARP byliśmy zawsze „na pudle" - zaznacza Krzysztof Wódz. Teraz też będzie zachęcać klientów do korzystania ze swoich usług. "Klientom oczywiście zaoferujemy materiały informacyjne w postaci drukowanej oraz w Internecie na naszej stronie. Planujemy także kwalifikator pomagający odnaleźć nadający się program UE. Na pewno będą też prezentacje, spotkania i seminaria" - dodaje.
Alert promocyjny
Bo promocje swoich produktów: warsztaty menedżerskie, konferencje tematyczne, spotkania z klientami, szkolenia, seminaria i inne akcje edukacyjne proponują prawie wszystkie banki działające na polskim rynku.
"Nasz bank przygotowuje ofertę i podejmuje działania, aby już na starcie zaoferować klientom produkty i usługi związane z finansowaniem unijnym w latach 2007-2013, które będą dostosowane do ich potrzeb" - mówi Barbara Kwaśniewska z Departamentu Marketingu Operacyjnego w Banku Pekao SA.
Fortis Bank Polska będzie z kolei kontynuował swój program „W Unii Europejskiej z Fortis Bankiem Polska". "Podstawą tego projektu jest kampania edukacyjna skierowana do przedsiębiorców a dotycząca absorpcji środków unijnych" – mówi Małgorzata Wawszczak, specjalista PR w banku. Kampania edukacyjna obejmuje spotkania indywidualne z przedsiębiorcami (nowym elementem spotkań będzie konkurs „Europejska Firma”, który wyłoni i nagrodzi najciekawsze projekty unijne), specjalne newslettery wysyłane do przedsiębiorców, materiały edukacyjne w postaci broszur oraz strony internetowe specjalnie dedykowane projektowi. "Dodatkowo bank wyodrębnił w swojej strukturze tzw. Centrum Kompetencyjne, które wspomaga regionalnych koordynatorów projektu poprzez szkolenia, prezentacje i stale aktualizowane elektroniczne alerty oraz strony intranetowe poświęcone projektowi" – zaznacza Małgorzata Wawszczak.
Mariusz Nowak z Fortis Bank Polska dodaje: "Bank będzie się koncentrował na finansowaniu MSP realizujących przedsięwzięcia inwestycyjne dofinansowywane z funduszy unijnych. Taki kierunek działań wynika z dotychczas zebranych doświadczeń oraz specyfiki i strategii działania Fortis Banku koncentrującego się na obsłudze tego segmentu klientów. Obecnie jesteśmy w trakcie analizowania dostępnych projektów poszczególnych programów oraz dotychczas realizowanych działań. Celem jest przygotowania oferty, która wpisze się w oczekiwania MSP oraz będzie dostosowana do wymogów poszczególnych programów" – tłumaczy.
oprac. : Fundusze Europejskie
Przeczytaj także
-
Sektor MSP a finansowanie innowacji
-
100 tys. dotacji dla rolników z własną firmą
-
Mniejsze szanse start-upów na kredyty pomostowe
-
Kapitał Ludzki: nowe zasady wypłaty i rozliczania dotacji
-
Jak pozyskać środki na innowacje?
-
Dotacje unijne 2007-2013 a zmiany procedur - porady
-
Fundusze UE: pytania i odpowiedzi
-
Wykorzystanie funduszy unijnych 2007
-
Wniosek o dotacje unijne: czy odmowa oznacza koniec starań?