eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Banki także czekają na fundusze

Banki także czekają na fundusze

2007-06-04 11:06

Przeczytaj także: Fundusze Unijne 2007-2013: punkt informacyjny


"Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego około 40 proc. środków z RPO, czyli około 6,3 mld euro ma trafić do małych i średnich przedsiębiorstw, co nie jest kwotą wysoką w okresie siedmiu lat finansowania. Pozostałych środków należy szukać w programach krajowych, takich jak na przykład Innowacyjna Gospodarka" - mówi Krzysztof Wódz z Reiffeisen Bank. Klienci tej placówki mogą korzystać z kredytu pomostowego finansującego dotację unijną, kredytu uzupełniającego na wkład własny i kredytu dodatkowego na tzw. koszty niekwalifikowane. "Bank ma dobry „record”, jeżeli chodzi o aktywność w finansowaniu unijnym. W rundzie 2004-2006 w odniesieniu do programów PARP byliśmy zawsze „na pudle" - zaznacza Krzysztof Wódz. Teraz też będzie zachęcać klientów do korzystania ze swoich usług. "Klientom oczywiście zaoferujemy materiały informacyjne w postaci drukowanej oraz w Internecie na naszej stronie. Planujemy także kwalifikator pomagający odnaleźć nadający się program UE. Na pewno będą też prezentacje, spotkania i seminaria" - dodaje.

Alert promocyjny

Bo promocje swoich produktów: warsztaty menedżerskie, konferencje tematyczne, spotkania z klientami, szkolenia, seminaria i inne akcje edukacyjne proponują prawie wszystkie banki działające na polskim rynku.

"Nasz bank przygotowuje ofertę i podejmuje działania, aby już na starcie zaoferować klientom produkty i usługi związane z finansowaniem unijnym w latach 2007-2013, które będą dostosowane do ich potrzeb" - mówi Barbara Kwaśniewska z Departamentu Marketingu Operacyjnego w Banku Pekao SA.

Fortis Bank Polska będzie z kolei kontynuował swój program „W Unii Europejskiej z Fortis Bankiem Polska". "Podstawą tego projektu jest kampania edukacyjna skierowana do przedsiębiorców a dotycząca absorpcji środków unijnych" – mówi Małgorzata Wawszczak, specjalista PR w banku. Kampania edukacyjna obejmuje spotkania indywidualne z przedsiębiorcami (nowym elementem spotkań będzie konkurs „Europejska Firma”, który wyłoni i nagrodzi najciekawsze projekty unijne), specjalne newslettery wysyłane do przedsiębiorców, materiały edukacyjne w postaci broszur oraz strony internetowe specjalnie dedykowane projektowi. "Dodatkowo bank wyodrębnił w swojej strukturze tzw. Centrum Kompetencyjne, które wspomaga regionalnych koordynatorów projektu poprzez szkolenia, prezentacje i stale aktualizowane elektroniczne alerty oraz strony intranetowe poświęcone projektowi" – zaznacza Małgorzata Wawszczak.

Mariusz Nowak z Fortis Bank Polska dodaje: "Bank będzie się koncentrował na finansowaniu MSP realizujących przedsięwzięcia inwestycyjne dofinansowywane z funduszy unijnych. Taki kierunek działań wynika z dotychczas zebranych doświadczeń oraz specyfiki i strategii działania Fortis Banku koncentrującego się na obsłudze tego segmentu klientów. Obecnie jesteśmy w trakcie analizowania dostępnych projektów poszczególnych programów oraz dotychczas realizowanych działań. Celem jest przygotowania oferty, która wpisze się w oczekiwania MSP oraz będzie dostosowana do wymogów poszczególnych programów" – tłumaczy.

poprzednia  

1 2 3 ... 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: