eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Jan Kowalski czyli statystyczny dłużnik

Jan Kowalski czyli statystyczny dłużnik

2014-11-17 13:29

Przeczytaj także: Polscy emeryci mają długi


Spłacać nie tylko w listopadzie


Powody zadłużania się są naprawdę różne. Wiele osób nie kontroluje własnych wydatków, zdarzają się też nieprzewidziane sytuacje życiowe, podcinające budżety dobrze do tej pory prosperujących gospodarstw domowych. Czasami zadłużanie się jest jednak działaniem celowym.
– Któż by nie chciał żyć na kredyt, którego nie musi spłacać? Dłużnik, który nie chce oddać pieniędzy znajdzie wymówkę i trzy kontrargumenty na każdy z przedstawionych przez nas. Bo jest za zimno i nie znajdzie teraz pracy, bo nie pamięta, jak zalogować się do swojego banku. Jednak nie rozciągajmy tych opinii na wszystkich dłużników – ostrzega Radosław Koński, dyrektor Departamentu Windykacji w firmie windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.

Spora liczba dłużników chce i spłaca swoje zobowiązania, a firmy windykacyjne starają się im pomóc w znalezieniu najwygodniejszego rozwiązania tego problemu. W takim wypadku nie jest ważne, w którym miesiącu zdecydujemy się na uregulowanie swoich zobowiązań finansowych.
– O własną historię płatniczą należy dbać cały czas, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy będziemy chcieli pochwalić się tym, że jesteśmy osobami godnymi zaufania – wskazuje Adam Łącki – Dlatego do swojej historii płatniczej warto podchodzić świadomie, budując ją poprzez terminowe płacenie własnych rachunków zobowiązań. Wymaga to nieco wysiłku i dyscypliny, ale w perspektywie czasu przyniesie wiele korzyści każdemu z nas – dodaje Adam Łącki.

Właśnie dlatego Krajowy Rejestr Długów ruszył niedawno z ogólnopolską kampanią, której celem jest budowanie wśród Polaków świadomości tego, że pozytywnymi informacjami na swój temat trzeba i należy się chwalić. Od połowy października każdy z nas ma możliwość zbierania informacji na temat tego, w jaki sposób wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Im więcej pozytywnych informacji gospodarczych na nasz temat, tym lepszy wizerunek płatnika sobie budujemy, możemy też oczekiwać lepszego traktowania przez wielu dostarczycieli usług.
– Dzień bez Długów to dobry moment, aby wspomnieć o tej inicjatywie. FairPay to program, który ma promować tych, którzy terminowo regulują swoje płatności. A przecież każdemu z nas zależy na tym, aby przejść przez życie uczciwie. Wokół programu FairPay zgromadziliśmy największe polskie firmy, które przystąpiły do niego jako Ambasadorzy, uznając że promowanie takich wartości przyniesie korzyść wszystkim – wyjaśnia Adam Łącki.

To właśnie Ambasadorowie programu będą pierwszymi firmami, które przekażą informacje o swoich terminowo płacących klientach. Jako pierwsi dadzą przykład, że zaufanie pomiędzy kontrahentami można i warto budować w oparciu o docenianie uczciwości, ponieważ to właśnie informacja pozytywna działać będzie jak najlepsza rekomendacja, a firma lub konsument którzy regulują terminowo swoje zobowiązania i potrafią to udowodnić, są postrzegani na rynku jako wiarygodni partnerzy biznesowi. Ambasadorami programu zostało kilkanaście największych firm w Polsce, takie jak Play, PGE czy Poczta Polska, które razem z Krajowym Rejestrem Długów postanowiły zmieniać wizerunek i nastawienie Polaków i przekonywać ich, że swoją uczciwością warto się chwalić.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: