  • 21. Data: 2012-08-13 16:15:07
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Sun, 12 Aug 2012 00:04:39 +0200, <b...@g...pl> wrote:

    > ale bzdety...
    > paywave powyżej 50zł woła autoryzacje i średnio co 3transakcję on-line,
    > więc
    > jak mogli na stukać 1tys. PLN?
    > paypass powyżej 50zł woła PIN i średnio co 3 transakcję on-line
    >
    > w praktyce przy drugiej transakcji karta woła
    > autoryzację/autoryzację+PIN.
    > co więcej, po zastrzeżeniu karty, bank się buja... to co? podała im PIN
    > i nie
    > sprawdzała tydzień portfela? w końcu zbliżeniowe się natychmiast nie
    > rozliczają..

    W praktyce Twoje teorie idą się walić, ale oczywiście nie musisz mi
    wierzyć. To jest moja szwagierka, znam ją od wielu lat. Sam pisałem jej
    reklamację do mbanku. Rozmawiałem z nią, mam zestawienie operacji i
    potwierdzenie przyjęcia reklamacji z banku z wymienioną listą transakcji.
    To były 174 transakcje na kwoty między 12 i 50 zł, wszystkie wykonane w
    automatycznych terminalach obsługujących paypass/paywave.

    Matt

  • 22. Data: 2012-08-14 08:14:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Sie, 16:15, Matt <m...@m...ms> wrote:

    > Po reklamacji telefonicznej a następnie pisemnej oraz odczekaniu 30 dni
    > mbank zwrócił środki z pominięciem równowartości 150 euro. W reklamacji
    > było żądanie zwrotu całości skradzionych środków, ponieważ transakcje nie
    > były autoryzowane, jednak mbank odmówił zwrotu całości. Tak więc
    > ostatecznie szwagierkę okradziono na równowartość 150 euro, nie licząc
    > straconego czasu, nerwów itp.

    Ale cyrk - w zadnym regulaminie karcianym mBanku nie znalazlem
    informacji o limitach kart bezstykowych.

    Totalny brak bezpieczenstwa posiadanych pieniedzy.

  • 23. Data: 2012-08-15 12:33:19
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Matt <m...@m...ms> wrote on 2012-08-13_16:15

    No nie wiem, mnie paypass (Citi MC) woła o autoryzację średnio co
    6-7 razy (do 50 zł - do większych kwot używam innych kart).

    Bzdura...

> [...]
    > pisałem jej reklamację do mbanku. Rozmawiałem z nią, mam
    > zestawienie operacji i potwierdzenie przyjęcia reklamacji z banku

    Natomiast dziwi mnie poniższe:

    > z wymienioną listą transakcji. To były 174 transakcje na kwoty
    > między 12 i 50 zł, wszystkie wykonane w automatycznych terminalach
    > obsługujących paypass/paywave.

    Skoro pisałeś: "po czym tego samego dnia w terminalach
    bezstykowych, bez autoryzacji, skradziono jej ponad 1000 zł więcej
    niż miała na rachunku, łącznie ok. 3500 zł", a ja zakładam, że
    zgłosiła kradzież tego samego dni lub następnego dnia, to znaczy,
    że złodziej albo wprowadzał pin przy co którejś transakcji (a więc
    podpatrzył ergo szwagierka była nieostrożna; to wydaje się
    najbardziej prawdopodobne), albo nie dokonywano próby autoryzacji
    co któryś raz. Co więcej, w tym drugim przypadku byłoby to
    sprzeczne z oficjalnymi zasadami - maksymalna suma kolejnych
    "bezpinowych" transakcji zbliżeniowych wynosi podobno 250 zł, czyż
    nie?
    Ponieważ nie wiem, jak bank uzasadnił uznanie tych operacji -
    wbrew zasadom płatności zbliżeniowych - ani czy ta sprawa była w
    ogóle podnoszona w reklamacji, trudno stwierdzić, czy bank miał
    rację, ale moim zdaniem "mógł nie mieć" :-)

    Ewentualnie do sądu? A na pewno na niebezpiecznik.pl...

    witrak()

  • 24. Data: 2012-08-16 07:24:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Sie, 12:33, "witrak()" <w...@h...com> wrote:
> [...]
    > sprzeczne z oficjalnymi zasadami - maksymalna suma kolejnych
    > "bezpinowych" transakcji zbliżeniowych wynosi podobno 250 zł, czyż

    Podalem powyzej, ze nie znalazlem w regulaminie mbanku informacji o
    maksymalnej ilosci transakcji i kwotach powodujacych zapytanie o pin.
    Czy gdzies na ich stronach jest taka informacja? Inne banki podaja a w
    mbanku nie udalo mi sie znalezc.....

  • 25. Data: 2012-08-16 10:30:02
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    krzysztofsf <k...@w...pl> wrote on 2012-08-16_7:24

> [...]
    > maksymalnej ilosci transakcji i kwotach powodujacych zapytanie o pin.
    > Czy gdzies na ich stronach jest taka informacja? Inne banki podaja a w

    Hm, no to kiepsko - chyba trzeba jednak było brać paypassa z
    innego banku?

    witrak()

  • 26. Data: 2012-08-16 12:40:37
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 15 Aug 2012 12:33:19 +0200, witrak() <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > rację, ale moim zdaniem "mógł nie mieć" :-)
    >
    > Ewentualnie do sądu? A na pewno na niebezpiecznik.pl...

    Karta była użyta w automatach, w których można płacić z chipa (karta
    wystaje ze szczeliny) lub zbliżeniowo, które nie mają klawiatury i nigdy
    nie pytają o pin/podpis. Można by sądzić, że operator urządzenia bierze na
    siebie odpowiedzialność skoro nie robi autoryzacji. Dlatego też reklamacja
    zawierała żądanie zwrotu całej kwoty. Mbank odpisał, że karta nie miała
    wykupionego ubezpieczenia i dlatego nie zwrócą równowartości 150 euro. Jak
    dla mnie to mbank nie ma racji, olał klientkę, wolał pozwolić okraść ją na
    150 euro niż egzekwować cokolwiek od Visy lub operatora urządzenia.
    Pozostaje droga sądowa z bankiem, ale szwagierka raczej nie zdecyduje się
    na taki ruch. A szkoda.

    Matt

  • 27. Data: 2012-08-16 13:02:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Sie, 12:40, Matt <m...@m...ms> wrote:

> [...]
    > 150 euro niż egzekwować cokolwiek od Visy lub operatora urządzenia.
    > Pozostaje droga sądowa z bankiem, ale szwagierka raczej nie zdecyduje się

    Zaloz sobie konto na forum mBanku i zaloz watek z informacja o tej
    sytuacji.
    Jest mozliwe, ze zglosi sie ktos z mekipy i zacznie prostowac
    sytuacje.

    Jesli bank dopuszcza transakcje bez jakiejkolwiek autoryzacji, nie
    dajac klientowi mozliwosci wylaczenia tych opcji, powinien uwzgledniac
    reklamacje bez dodatkowych ubezpieczen.

  • 28. Data: 2012-08-16 13:20:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    [...]
> [...]
    >
    > Jesli bank dopuszcza transakcje bez jakiejkolwiek autoryzacji, nie
    > dajac klientowi mozliwosci wylaczenia tych opcji, powinien uwzgledniac

    ALbo napisz do Samcika :)
    KJ

    Stamp out philately.

  • 29. Data: 2012-08-16 13:21:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 16 Aug 2012 04:02:25 -0700, krzysztofsf wrote:

    > Jesli bank dopuszcza transakcje bez jakiejkolwiek autoryzacji, nie dajac
    > klientowi mozliwosci wylaczenia tych opcji, powinien uwzgledniac
    > reklamacje bez dodatkowych ubezpieczen.

    Nowa (z października 2011 r.) ustawa o płatnościach dopuszcza taką
    możliwość. Aczkolwiek dopiero po dołożeniu takiej opcji do umowy z
    klientem. Nie przyglądałem się czy i które banki uwzględniły tę opcję
    (aczkolwiek któraś z niedawnych zmian w regulaminie "m" i "M" chyba
    dotyka tego tematu).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 30. Data: 2012-08-16 13:40:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Sie, 13:21, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > klientem. Nie przyglądałem się czy i które banki uwzględniły tę opcję
    > (aczkolwiek któraś z niedawnych zmian w regulaminie "m" i "M" chyba

    Citi daje mozliwosc wylaczenia transakcji bezstykowych w swoich KK w
    Citiphone.

    Klient powinien zawsze miec mozliwosc decyzji czy i na ktorych kartach
    chcialby taka funkcjonalnosc.
    Podobnie jak powinien miec mozliwosc zadeklarowania parametrow (nawet
    do zaszycia w chipie wyrabianej czy wymienianej karty) jaka powinna
    byc gorna kwota pojedynczej transakcji bez autoryzacji i ile takich
    transakcji na dobe (lub do poproszenia o pin) dopuszcza.

    Ja osobiscie jako bezpieczny limit przyjalbym 20zlx3.