  • 1. Data: 2002-12-17 08:25:06
    Temat: zaliczka w firmie c.d.
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Kontynuujac watek zaliczki mam kolejne watpliwosci. Zalozmy, ze spolka z
    o.o. udzielila zaliczki pracownikowi w formie przelewu bankowego na jego
    prywatne konto. Pracownik ten dokonal zakupow placac karta platnicza
    (prywatna). Otrzymal fakture na ktorej jako forma platnosci widnieje napis:
    karta...

    Czy takie postepowanie jest dopuszczalne? Czy ksiegowosc firmy nie bedziae
    miala "ale" do takiej faktury?
    Czy US nie bedzie mial "ale"?
    Oczywiscie zakladam iz sp. z o.o. nie dysponuje zadna karta platnicza...

    Aby bardziej skomplikowac sytuacje: czy pracownik sp. z o.o. moze dokonac
    zakupow firmowych placac karta platnicza, nie majac zaliczki na swoim
    koncie? Czy nie bedzie mial problemow ze zwrotem pieniedzy? Co na to
    ksiegowosc, US? Czy takie postepowanie jest dopuszczalne? Przyklad: jade
    samochodem firmowym, braklo benzyny, tankuje placac karta (nie mam zadnej
    zaliczki) otrzymuje fakture...

    Jestem po rozmowie z US. Jednak rozmowa ta nie byla zbyt owocna. Po pierwsze
    pani urzedniczka zna tylko zaliczki-gotowkowe, po drugie twierdzi ze na
    fakturze musi byc forma platnosci: przelew lub gotowka... po trzecie
    bardziej przycisnieta do muru, powiedziala ze nic juz nie powie ;))) i jesli
    chcialbym cos sie wiecej dowiedziec powinienem zadac pytanie na pismie, bo
    oni nie sa firma doradcza ;)))

    [OT] W jakim terminie pracownik powienien rozliczyc sie z zaliczki?

    Prosze o rzeczowe odpowiedzi.

    TIA

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-12-17 09:04:32
    Temat: Re: zaliczka w firmie c.d.
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:atmna0$7u8$1@news.tpi.pl,
    B@ton <k...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Czy takie postepowanie jest dopuszczalne? Czy ksiegowosc firmy nie bedziae
    > miala "ale" do takiej faktury?

    Firma prowadzaca ksiegowosc mojej firmy nie ma z takimi fakturami zadnego
    problemu.

    > Czy US nie bedzie mial "ale"?
    > Oczywiscie zakladam iz sp. z o.o. nie dysponuje zadna karta platnicza...

    US od paru lat tez nie wykazal zadnych obiekcji pod tym wzgledem.

    > Aby bardziej skomplikowac sytuacje: czy pracownik sp. z o.o. moze dokonac
    > zakupow firmowych placac karta platnicza, nie majac zaliczki na swoim
    > koncie?

    Moze, oczywiscie pracownik musi miec umocowanie prawne.

> [...]
    > samochodem firmowym, braklo benzyny, tankuje placac karta (nie mam zadnej

    Odpowiedzi w kolejnosci zadania pytan: Nie. Nie maja z tym problemow. Tak
    :-)

> [...]
    > powie ;))) i jesli chcialbym cos sie wiecej dowiedziec powinienem zadac
    > pytanie na pismie, bo oni nie sa firma doradcza ;)))

    To w takim razie na taka biurwe nalezy zlozyc skarge, jej psim obowiazkiem
    jest wyjasnic wszelkie watpliwosci. Najlepiej objechac taka osobe z gory na
    dol (najlepiej tekstem, ze placisz podatki, ona z tego zyje, niech sie nie
    leni etc:-) - o dziwo to pomaga w prawie kazdym urzedzie. Robia sie mili,
    grzeczni i pomocni wtedy.

    Przemek

  • 3. Data: 2002-12-17 12:35:06
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > leni etc:-) - o dziwo to pomaga w prawie kazdym urzedzie. Robia sie mili,

    I nie zapomnieć zażądać nazwiska przełożonego, bo chcesz wnieść na nią skargę:-(
    Zaraz będzie miła i uprzejma.

  • 4. Data: 2002-12-17 15:05:18
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "B@ton" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prywatne konto. Pracownik ten dokonal zakupow placac karta platnicza
    > (prywatna). Otrzymal fakture na ktorej jako forma platnosci widnieje

    To samo co by wyjal ta karta gotowe z konta i poszedl placic - nie ma
    najmniejszego znaczenia.

> [...]
    > miala "ale" do takiej faktury?
    > Czy US nie bedzie mial "ale"?
    > Oczywiscie zakladam iz sp. z o.o. nie dysponuje zadna karta platnicza...

    A co powiesz na platnosc kartami platniczymi firmowymi?

    Sytaucja:

    - 10 pracownikow - PH - kazdy posiada karte firmowa (charge ING BSK)
    - na koniec miesiaca zbiorczy raport z fakturami - dodatkowo do FA placonych
    karta dalacza slip i dowody wyplaty z bankomatow

    - inni pracownicy placa swoimi kartami platnczymi - nie ma najmniejszych
    prolemow z rozliczeniem zaliczek

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2002-12-17 18:27:37
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    B@ton <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > miala "ale" do takiej faktury?
    > Czy US nie bedzie mial "ale"?
    > Oczywiscie zakladam iz sp. z o.o. nie dysponuje zadna karta platnicza...

    Nie, nie będzie miała. Idea jest taka, że pracownik rozliczając zaliczke
    ma wykazać, że to on zapłacił z własnej kieszeni.

> [...]
    > samochodem firmowym, braklo benzyny, tankuje placac karta (nie mam zadnej

    Jest to dopuszczalne - bo chodzi tylko o wykazanie, że pracownik poniósl
    wydatek. Jakim instrumentem płatniczym się posłużył to juz jego sprawa.