  • 1. Data: 2003-11-04 20:12:35
    Temat: z newseeka
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    w artykule midas class z ostatniego newsweeka przeczytac mozna

    "dlugi na brytyjskich kartach debetowych potroily sie w ciagu siedmiu lat"

    strona 38
    dol 2giej i gora 3ciej kolumny

    pozdrawiam,
    jelen

  • 2. Data: 2003-11-05 09:16:07
    Temat: Re: z newseeka
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "jelen" <j...@s...org> napisał w wiadomości
    > w artykule midas class z ostatniego newsweeka przeczytac mozna
    >
    > "dlugi na brytyjskich kartach debetowych potroily sie w ciagu siedmiu lat"

    1. Co to jest "dlug na karcie debetowej"? Czy znasz brzmienie tego tekstu w
    oryginale?, dla mnie to jakis bzdet przy tlumaczeniu
    2. Czy to znaczy, ze tak bardzo wzrosla ilosc wydanych kart?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2003-11-05 16:32:53
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > 1. Co to jest "dlug na karcie debetowej"? Czy znasz brzmienie tego tekstu
    > oryginale?, dla mnie to jakis bzdet przy tlumaczeniu

    artykul jest autorstwa Tomasza Kanika, a dolaczone zdjecie Piotra
    Malewskiego.
    Mysle wiec, ze artykul jest polski i tego typu sformulowanie to proba
    sprostania
    wymaganiom poprawnego uzywania terminow: karta debetowa, kredytowa,
    platnicza, bankomatowa.
    Ale mimo wszystko chyba nieudana proba ;-)

    > 2. Czy to znaczy, ze tak bardzo wzrosla ilosc wydanych kart?

    W tym fragmencie autor pisze, o wzroscie zadluzenia brytyjczykow.