  • 11. Data: 2007-09-12 08:45:46
    Temat: Re: wyciągi w Multibanku
    Od: "multiga" <m...@N...gazeta.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > No i nie podoba mi się to, że aby przełączyć się na emailowe wyciągi, to
    > trzeba dzwonić. Mają deficyt programistów w tej Łodzi, czy co? Bo że tam
    > nawet bieganie psom szkodzi, to wiem...

    Zadzwoniłem wczoraj od razu coby nie zapomnieć później i nie być skubniętym
    na te 3pln. Na partyline ciekawostka. Pani próbowała wymusić na mnie powtórne
    wyrażenie zgody na marketing drogą elektroniczną (na który celowo nie
    wyrażałem zgody przy zakładaniu konta, a który włączyli mi kiedyś podstępem i
    celowo wyłączyłem go "powtórnie" przez stronę). Ponoć jest to warunek
    niezbędny, aby dostawać wyciągi mailem. Na moją uwagę, że nie wyrażam zgody,
    a brak tej zgody nie przeszkadza jakoś w otrzymywaniu wyciągów do konta nie
    było odpowiedzi, ale zmiana rodzaju wyciągów karty okazała się jednak możliwa.

    Odnośnie samych wyciągów do karty w formie elektronicznej to szczerze mówiąc
    cieszy mnie ta opcja (w końcu zniknie jedyny comiesięczny papiór przysyłany
    mi z Multi). Nie podoba mi się jednak forma przymuszenia klientów do
    korzystania z nich - dość ordynarne komunikaty "zmieniaj, albo zabulisz" :(

  • 12. Data: 2007-09-12 10:19:07
    Temat: Re: Re: wyciągi w Multibanku
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 08:45:46 +0000, multiga napisał(a):

    > Nie podoba mi się jednak forma przymuszenia klientów do
    > korzystania z nich - dość ordynarne komunikaty "zmieniaj, albo zabulisz" :(

    No może tak, ale to najbardziej skuteczna z metod aby zmusić ludzi do
    tego, żeby się poważnie zastanowili czy wyciągi papierowe są im
    potrzebne.

  • 13. Data: 2007-09-12 10:34:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Wrz, 12:19, Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>
    wrote:

    > No może tak, ale to najbardziej skuteczna z metod aby zmusić ludzi do
    > tego, żeby się poważnie zastanowili czy wyciągi papierowe są im
    > potrzebne.

    No i utrudnia przenoszenie konta wraz z historia - sadze, ze komplet
    wyciagow za pol roku czy rok wystarcza przy takiej operacji a bez nich
    trzeba przewaznie wziasc za oplata historie z banku.

  • 14. Data: 2007-09-12 10:45:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.09.2007 Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> napisał/a:

    > No może tak, ale to najbardziej skuteczna z metod aby zmusić ludzi do
    > tego, żeby się poważnie zastanowili czy wyciągi papierowe są im
    > potrzebne.

    Za 75 zł rocznie + prowizja z transakcji (zakładając, że bank ma 1%, to od
    12000, stanowiących próg bezpłatności, daje to dodatkowe lub nie, ale 120 zł)
    to zmuszanie do zastanowienia wydaje mi się nieeleganckie. Wysyłanie
    wyciągów to pewnie kilka złotych rocznie. Bank ma pewnie umowę z pocztą na
    listy za pół ceny z cennika, koperta i wydruk to kilka groszy. To pewnie
    razem będzie z 10 zł rocznie kosztów.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 15. Data: 2007-09-12 10:59:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 10:45:52 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisała:
    [...]
    > wyciągów to pewnie kilka złotych rocznie. Bank ma pewnie umowę z pocztą na
    > listy za pół ceny z cennika, koperta i wydruk to kilka groszy. To pewnie
    O ile nic się nie zmieniło, to PP daje przyzerowe rabaty.

    KJ

    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 16. Data: 2007-09-12 11:06:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.09.2007 Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał/a:
    > O ile nic się nie zmieniło, to PP daje przyzerowe rabaty.

    Klientom wysyłającym setki tysięcy, albo i miliony przesyłek listowych
    miesięcznie również nie? Zwłaszcza, że bank potrafi np. samodzielnie
    posortować listy wg kodów i istotnie oszczędzić w ten sposób roboty
    sortowni PP. Chociaż oczywiście nie wiem jak jest, więc może masz rację.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 17. Data: 2007-09-12 12:44:54
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "multiga" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > dl <q...@n...cy> napisał(a):

    > To dopiero od października ;) TOiP s. 32 poz. 32 jest przypis, że 3pln za
    > papierowy wyciąg będzie pobierane od 01.10.2007.

    Od października dla kart. Ja pytałem o to, od kiedy zwykłe, dla konta (bo w
    obecnej TOiP jest takie cuś bez żadnej gwiazdki jak dla KK) :) Ale już
    mniejsza z tym.

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 18. Data: 2007-09-12 15:53:35
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Odpowiadam sam sobie i ciągnę wątek dalej. Dostałem kilka minut temu
    pierwszy wyciąg mailem dla KK (wygenerowany dzisiaj). I zonk. Wyciąg można
    DOWOLNIE edytować (Adobe Acrobat), zmieniając wszytko w treści: dane, kwoty
    zadłużenia, kwoty limitów kart. Żadne zabezpieczenie (np. tylko do podglądu
    i drukowania) NIE jest włączone - dozwolona jest pełna modyfikacja pliku.
    Żenada.

    Multi na swojej stronie
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_kredytowe/w
    yciagi tako rzecze o
    wyciągu elektronicznym: " [...] Unikatowym rozwiązaniem stosowanym przez
    MultiBank jest osobne podpisywanie certyfikatem elektronicznym także
    załącznika PDF (obok podpisywania samego maila). Nawet więc gdy zapiszesz
    plik PDF z wyciągiem np. na dysku twardym swojego komputera i usuniesz z
    programu pocztowego oryginalnego e-maila z banku, nadal pozostają w nim
    informacje na temat tego, kto wygenerował ten wyciąg (MultiBank) oraz, że
    *wyciąg nie został w żaden sposób zmodyfikowany od czasu jego utworzenia.*"?

    Podkreślam "wyciąg nie został w żaden sposób zmodyfikowany od czasu jego
    utworzenia.". Ehhh Multibanku...

    Prośba: sprawdźćie u siebie (jesli macie możliwość) jak to wygląda, bo
    Multilinka twierdzi, że wprawdzie od wczoraj wysyłają wyciągi z KK emailem,
    ale nie mieli jeszcze żadnych sygnałów o tym, że wyciągi można edytować :)

    --
    | |

  • 19. Data: 2007-09-12 18:17:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.09.2007 dl <q...@n...cy> napisał/a:
    > Podkreślam "wyciąg nie został w żaden sposób zmodyfikowany od czasu jego
    > utworzenia.". Ehhh Multibanku...

    Ale to przecież nie oznacza, że nie można zmodyfikować. Zawsze możesz
    zmodyfikować, choćby i otwierając plik w notatniku. Podpis tylko i
    wyłącznie (i 'aż') powie, że plik *został* zmodyfikowany.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 20. Data: 2007-09-12 19:13:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Wrz, 20:17, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Ale to przecież nie oznacza, że nie można zmodyfikować. Zawsze możesz
    > zmodyfikować, choćby i otwierając plik w notatniku. Podpis tylko i
    > wyłącznie (i 'aż') powie, że plik *został* zmodyfikowany.

    Ale jesli np. przenosisz gdzies KK, to zaufaja wydrukom z takich
    wyciagow, czy poprosza o (opcje osobno platne) wydruk zbiorczy lub
    duplikat papierowy? Bo raczej nie sadze, zeby mozna bylo przyniesc w
    formie elektronicznej , dac i zaproponowac kontrole podpisu i
    informacji o ewentualnych zmianach w pliku.