  • 1. Data: 2004-06-01 10:28:33
    Temat: warto teraz wchodzic w FI akcji ?
    Od: "krzyCHU" <a...@b...pl>

    Witajcie

    Mam na dzien dzisiejszy 40 kpln do zainwestowania na 1-2 lata z mozliwoscia
    pozniejszego dokupienia jedn.u.
    Obsluga bedzie przez mBank - wiec konwersja bez oplat.
    Mysle o SEB 3 lub DWS 3 - chce wlozyc w to jakies 30 % portfela, reszte w
    DWS 1 lub SEB 2.
    Co myslicie o tych TFI ?

    pozdr.
    Krzychu

  • 2. Data: 2004-06-01 11:09:30
    Temat: Re: warto teraz wchodzic w FI akcji ?
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl>

> [...]
    > Obsluga bedzie przez mBank - wiec konwersja bez oplat.
    > Mysle o SEB 3 lub DWS 3 - chce wlozyc w to jakies 30 % portfela, reszte w

    Decyzję musisz podjąć sam !
    W perspektywie 2 lat raczej na pewno będzie dzień kiedy Twoje pieniądze będa
    warte zdecydowanie więcej (myślę o poziomie ok. 20% zysku). Pytanie tylko czy
    Ty wtedy dokonasz umorzenia jednostek.
    Dzisiaj giełda w dół ... a w dołku warto kupować.
    Gdyby nie nasza sytuacja polityczna to ryzyka bym się nie obawiał. Ale ....

    Właśnie zawsze jest jakieś ale. Generalnie jak będziesz czujny i posiadasz
    mocne nerwy to inwestuj. W przeciwnym wypadku odpuść sobie.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 3. Data: 2004-06-01 11:36:41
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "krzyCHU" <a...@b...pl> napisał:
> [...]
    > Obsluga bedzie przez mBank - wiec konwersja bez oplat.
    > Mysle o SEB 3 lub DWS 3 - chce wlozyc w to jakies 30 % portfela, reszte w

    Dodaj do tego jeszcze Skarbiec i będziesz miał ciekawy potfel.
    Na poczatek zainwestuj lepiej w bezpieczne fundusze np. dws rp, seb2, skarbiec
    gotówkowy; później __stopniowo__ konwertuj do agresywnych (lub wedle uznania).
    Jeden "skok" w akcje może być baaaaardzo ryzykowny ;-))

  • 4. Data: 2004-06-01 11:40:27
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Tomasz " <n...@g...pl> napisał:
    (...)
    > Tomasz
    > <NOTO>

    Czy to jest jedna z porad TFI Arka ? ;-))
    Ps. X-Remote-IP: 195.20.110.68

  • 5. Data: 2004-06-01 11:50:35
    Od: "Student21" <p...@b...pl>

> [...]
    > Obsluga bedzie przez mBank - wiec konwersja bez oplat.
    > Mysle o SEB 3 lub DWS 3 - chce wlozyc w to jakies 30 % portfela, reszte w

    Myśle, że czas MOŻĘ BYĆ dobry teraz. Jesteśmy juz po małej korekcie, a
    wskaźniki są obiecujące. Tylko ta sytuacja polityczna nie pewna.

    Ja też mam zamiar zainwestować w fundusze akcji i zrównoważone parenaście k zł.

    Przez multibank i ich coś na miarę supermarketu funduszy jak w mBanku.

  • 6. Data: 2004-06-01 18:44:18
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl>

    ~WD <j...@c...barg.sv> napisał(a):

> [...]
    uznania).
    > Jeden "skok" w akcje może być baaaaardzo ryzykowny ;-))

    Nie jestem pewien czy jest to dobra polityka. Stopniowe przenoszenie nic tu
    nie da. Efektem jest portfel akcyjny, który jak sam wiesz jest obarczony
    dużym ryzykiem.
    Im wcześniej wejdzie w Fundusze akcyjne tym z wiekszym prawdopodobieństwem
    lepiej (sam liczę że obije się teraz do góry) na tym wyjdzie niż gdy zrobi to
    za jakiś czas bo wtedy inwestycja w akcje będzie krótsza i bardziej ryzykowna.

    Trzeba mieć tylko mocne nerwy i nie spękac gdy troche spadnie.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 7. Data: 2004-06-01 19:41:38
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

> [...]
    > nie da. Efektem jest portfel akcyjny, który jak sam wiesz jest obarczony

    Bzdura.Czy Ty w ogóle wiesz jak działaja fundusze ?

> [...]
    > za jakiś czas bo wtedy inwestycja w akcje będzie krótsza i bardziej ryzykowna.

    Kolejna bzdura. Obyś się nie przeliczył.

    > Trzeba mieć tylko mocne nerwy i nie spękac gdy troche spadnie.

    A jeśli będzie bessa ?

    --
    W.

  • 8. Data: 2004-06-01 21:34:20
    Od: "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl>

    > A jeśli będzie bessa ?

    Cholera a teraz przez te zawirowania polityczne moze troche pobessowac :-/

    pozdr.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2004-06-01 22:09:51
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 01 Jun 2004 21:41:38 +0200, ~WD napisal/a:

> [...]
    na razie trochę to spadają fundusze obligacji :P.....

    --
    KrzysiekL

  • 10. Data: 2004-06-02 05:29:55
    Od: "Tomasz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "~WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > Bzdura.Czy Ty w ogóle wiesz jak działaja fundusze ?

    Z fundaszami i akcjami bawię się kilka lat (prywatnie). Przeżyłem niejedną
    bessą. Nie narzekam. Na giełdzie gram od samego początku jej powstania.

    > Kolejna bzdura. Obyś się nie przeliczył.

    Inwestycja w fundusze akcyjne powinna być długoterminowa (poczytaj
    jakikolwiek materiał na ten temat - informacje w jaki sposób dobierane są
    tam spółki).
    Jedynie operacje w SFI które nie są obarczone prowizją pozwalaja w miarę
    spokojnie inwestować w krótkim terminie - ale wtedy to jest spekulacja a nie
    inwestycja.

    > A jeśli będzie bessa ?

    :)
    Na pewno będzie, tylko kiedy. Nie wierzę teraz w dwuletnią bessą. To co mu
    zaproponowałem to :
    - wpłata jakieś kasy na fundusz akcyjny (najlepiej jakiś procent np. 60%)
    - obserwowanie rynku i wypłatę środków z FA gdy zysk bedzie na poziomie 20%.

    Dlaczego ? Poza niepewną sytuacją polityczną ... wszystko jest OK i są dobre
    perspektywy. Jak będziesz chciał to wrócimy do rozmowy za kilka miesięcy.
    Najgorzej jest kupować gdy rośnie i sprzedawać kiedy zmaleje.

    Aha. Gdy piszesz takie słowa w moim kierunku to z łaski swojej postaraj się
    je uzasadnić.

    Tomasz
    <NOTO>