  • 1. Data: 2010-10-05 08:38:55
    Temat: skąd pobierać najlepiej aktualne kursy walut dla strony
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    chciałem wrzucić do crona, mbankowe nie bardzo
    bo w weekend wogole nic nie pokazuje

    jakiś w miarę stabilny serwer z kursami zawsze na tej samej podstronie

  • 2. Data: 2010-10-05 09:47:33
    Od: Lenny <l...@w...pl>

    zlotowinfo pisze:

    > jakiś w miarę stabilny serwer z kursami zawsze na tej samej podstronie

    najbardziej stabilne kursy jakie widziałem są na podstronie:

    http://www.nbp.pl/home.aspx?navid=archa&c=/ascx/taba
    rch.ascx&n=a192z101001

    oraz (podobna stabilność kursu):

    http://www.pkobp.pl/index.php/id=waluty_a/data=2010-
    10-01/godz=13%3A10%3A00/section=ogol

    pozdrawiam
    Lemek

  • 3. Data: 2010-10-05 10:44:50
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Lenny" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > najbardziej stabilne kursy jakie widziałem są na podstronie:

> [...]

    obydwa lipa z datą w linku

  • 4. Data: 2010-10-05 10:58:36
    Od: k_jak_krzys <k...@s...pl>

    On 5 Paź, 12:44, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Lenny" <l...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:i8es7l$pgd$1@opal.icpnet.pl...

    arch.ascx&n=a192z1...

    -10-01/godz=13%3A1...

    > obydwa lipa z datą w linku

    Czołem, na stronie NBP (http://www.nbp.pl/kursy/kursya.html) na dole
    jest ukryty link do pliku xml z którego można pobrać aktualne kursy.
    Parser znajdziesz przy pomocy google hasło: "nbp kursy walut php". W
    php to jakieś kilkanaście linii kodu.

  • 5. Data: 2010-10-05 16:10:26
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    k_jak_krzys wrote:

    arch.ascx&n=a192z1...

    -10-01/godz=13%3A1...

    > Czołem, na stronie NBP (http://www.nbp.pl/kursy/kursya.html) na dole
    > jest ukryty link do pliku xml z którego można pobrać aktualne kursy.

    zaden tam ukryty, tylko normalny link :)

    http://nbp.pl/kursy/xml/a194z101005.xml
    ^^ dzien miesiaca
    ^^ miesiac
    ^^ rok 20xx
    ^^^ numer dnia roboczego w roku.

    ewentualnie codziennie parsowac xml z rss-a:

    http://rss.nbp.pl/

  • 6. Data: 2010-10-05 19:29:52
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    udało mi się znaleźć :]
    http://www.bnpparibasfortis.pl/kursy-walut.asp

    a podane linki? nie wiem na co mi średnie kursy...

  • 7. Data: 2010-10-06 18:38:25
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2010-10-05 21:29, zlotowinfo pisze:
    > a podane linki? nie wiem na co mi średnie kursy...

    A na co ci kursy sprzedaży danej jednej instytucji?

    --
    Raf

  • 8. Data: 2010-10-06 21:01:35
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    zlotowinfo <u...@g...pl> dared to write:
    > chciałem wrzucić do crona, mbankowe nie bardzo
    > bo w weekend wogole nic nie pokazuje
    >
    > jakiś w miarę stabilny serwer z kursami zawsze na tej samej podstronie

    ecb.eu jest zwykle bardzo stabilny ;)

    xe.com to też legenda, chociaż co do sposobu wyliczania kursów się nie wypowiem.