  • 11. Data: 2011-12-14 12:34:50
    Temat: Re: saloniki INmedio -jestem w szkou dziwne praktyki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 13:11, Józef Gołaś pisze:
    > Powtarzam nie dziwie sie ze sklepy się bronią - choć był kiedyś temat czy jest
    > to legalne - w Lidlu jakoś jak otwierali sklepy w polsce przez długi czas min.
    > kwota zapłaty kartą była 20 zł - szybko się z tego wycofali - widocznie dużo
    > buraków przychodziło i chcieli zapłacić kartą za bułeczki

    Coś piszesz bez ładu i składu. Wycofali się z limitu, bo ludzie za bułki
    chcieli płacić???

    A z tego co wiem, limit nadal jest w Lidlu.

    > dziwi natomiast wybiórcze traktowanie towarów - przyznasz chyba że kupując 2
    > paczki fajek zarobiliby - a tak stracili klienta - po mnie także facet chciał
    > zapłacic za karton fajek kartą - i nie chciała mu przyjąć

    Dziwi mnie, że się dziwisz. Skoro na fajkach jest niewielka marża, to
    zrozumiałe, że klient, który płaci kartą, nie jest pożądany.

    > Dziwnie że za gumy do żucia za 1.30 mozna płacić

    Bo guma do żucia nie kosztuje sklepu 1,20zł, tylko mają pewnie na niej z
    50% marży.

    > Po prostu niech wprowadzą minimalny próg płatności kartą ( wówczas wielu ludzi
    > unika zakupów w takich sklepach) a nie robia sobie jaja że bez biletów
    > papierosów - a dlaczego nie powiesić kartki że za zakup podpasek płatnośc
    > tylko gotówką

    Ech, nadal nie rozumiesz.

    Co z tego, że kupię biletów za 1000zł, skoro sklep "zarobi" na tym 10zł,
    a prowizji kartą zapłaci 20zł?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-12-14 12:53:38
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 11:55, Marcepan pisze:

    > Mnie zszokował Twój szok... Teraz będzie potrzebna pomoc psychologa ;-)
    > To był prywatny sklepik czy państwowy? Jeśli prywatny to może przyjmować
    > opłaty w palonych kasztanach a jeśli państwowy to w prawnych środkach
    > płatniczych.

    Prywatny w "biletach NBP" tez musi. Kasztany sa opcjonalne.

    Pozdro

    Maseł

  • 13. Data: 2011-12-14 12:56:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup

    >A z tego co wiem, limit nadal jest w Lidlu.

    W Lidlu w mojej miejscowości od dłuższego czasu już tego limitu nie ma. Ale
    był wcześniej 20 zł to prawda

    >Dziwi mnie, że się dziwisz. Skoro na fajkach jest niewielka marża, to
    >zrozumiałe, że klient, który płaci kartą, nie jest pożądany.

    Na fajkach faktycznie marża jest tak niewielka?

    >Co z tego, że kupię biletów za 1000zł, skoro sklep "zarobi" na tym 10zł, a
    >prowizji kartą zapłaci 20zł?

    Ciekawe czy te "praktyki" to odgórny pomysł INmedio czy lokalny
    franczyznobiorca sobie tak wymyślił?

  • 14. Data: 2011-12-14 13:09:12
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > a skoro mówisz o pretensjach do banków - jakoś np. Społem czy Lidl czy
    > tesco
    > czy leclerc nie mają mininalnego progu kwotowego zapłaty kartą

    Co do Społem to u mnie na osiedlu minimalna płatność kartą to 10zł.
    Społem ma też kartę rabatową, ale ona nie działa na wyroby tytoniowe i
    alkohol, więc być może ma z tych wyrobów minimalny zysk.

  • 15. Data: 2011-12-14 13:13:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.12.2011 14:09), AS wrote:

    > Co do Społem to u mnie na osiedlu minimalna płatność kartą to 10zł.
    > Społem ma też kartę rabatową, ale ona nie działa na wyroby tytoniowe i
    > alkohol, więc być może ma z tych wyrobów minimalny zysk.

    Brak rabatów na wyroby tytoniowe i alkohol może się wiązać z nowymi
    przepisami dot wychowania w tym i tamtym, ZTCS - zabronione jest
    udzielanie rabatu na alkohol/papierosy od niedawna.

    p. m.

  • 16. Data: 2011-12-14 14:35:03
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 14.12.2011 13:34, Liwiusz pisze:
    > A z tego co wiem, limit nadal jest w Lidlu.

    Nie.

  • 17. Data: 2011-12-14 14:40:22
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 14 Gru, 13:34, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ech, nadal nie rozumiesz.
    >
    > Co z tego, że kupię biletów za 1000zł, skoro sklep "zarobi" na tym 10zł,
    > a prowizji kartą zapłaci 20zł?

    Niech zmieni cene i sprzeda te bilety za 1500, a nie 1000 :).

    MK

  • 18. Data: 2011-12-14 14:46:42
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > Nie.

    Kasjerka w lokalnym Lidlu oznajmila ze od 1zl mozna karta placic

  • 19. Data: 2011-12-14 16:06:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 15:35, neoniusz pisze:

    > Nie.

    A od kiedy nie? Kilka miesięcy temu jeszcze widziałem, że był.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2011-12-14 16:07:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 15:40, MK pisze:

    > Niech zmieni cene i sprzeda te bilety za 1500, a nie 1000 :).

    Jak ktoś by tyle zapłacił, to z pewnością przyjęliby zapłatę kartą - w
    drodze wyjątku ;)

    --
    Liwiusz