  • 1. Data: 2014-05-19 18:39:46
    Temat: rezygnacja z karty kredytowej multibanku a pobranie rocznej opłaty za używanie karty
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Właśnie odbyłem ciekawą rozmowę z konsultantką mbanku.

    Okazało się, że jeśli chcę zrezygnować z karty kredytowej to muszę złożyć wniosek
    (mający 30-dniowy okres wypowiedzenia) i jeśli nie zdążę zrobić tego na 30 dni przed
    pobraniem rocznej opłaty za użytkowanie karty (bagatela: 200zł) to będę musiał taką
    opłatę uregulować.

    I nie ma opcji wywinięcia się od opłaty poprzez furtkę zastrzeżenia karty po jej
    "zagubieniu".

    Faktycznie jeśli ktoś nie zdąży w terminie złożyć wniosku to będzie musiał dokonać
    opłaty? Jestem na 99% pewien, że kolejny raz niedoinformowany konsultant jest w
    błędzie.

  • 2. Data: 2014-05-19 22:19:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

> [...]
    > musiał dokonać opłaty? Jestem na 99% pewien, że kolejny raz
    > niedoinformowany konsultant jest w błędzie.

    A to nie było przypadkiem tak, że zgodnie z ustawą bank po rozwiązaniu
    umowy miał zwracać "niewykorzystaną część" opłaty?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2014-05-20 11:07:52
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 22:19:12 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > A to nie było przypadkiem tak, że zgodnie z ustawą bank po rozwiązaniu
    >
    > umowy miał zwracać "niewykorzystaną część" opłaty?

    Ciekawe. Próbowałem znaleźć jakieś informacje na ten temat, ale google nie był w
    stanie zwrócić mi nic ciekawego.

    Masz jakieś namiary na chociażby strzępki informacji dotyczących zwrotów za
    niewykorzystaną część opłaty.

  • 4. Data: 2014-05-20 15:54:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > Ciekawe. Próbowałem znaleźć jakieś informacje na ten temat, ale google
    > nie był w stanie zwrócić mi nic ciekawego.
    >
    > Masz jakieś namiary na chociażby strzępki informacji dotyczących
    > zwrotów za niewykorzystaną część opłaty.

    Np. USTAWA z dnia 19 sierpnia 2011 r. o uslugach płatniczych

    Art. 37.
    Opłaty z tytułu świadczenia usług płatniczych pobierane okresowo są
    należne dostawcy jedynie za okres obowiązywania umowy ramowej. Opłaty
    uiszczone z góry podlegają proporcjonalnemu zwrotowi.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 5. Data: 2014-05-20 20:23:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "az.anonim" napisał w wiadomości
> [...]
    >musiał dokonać opłaty? Jestem na 99% pewien, że kolejny raz
    >niedoinformowany konsultant jest w błędzie.

    Wyczyscic konto i zlikwidowac razem ze wszystkimi kartami nie bedzie
    szybciej ? :-)

    P.S. Taka karte to bank faktycznie ze dwa miesiace wczesniej zamawia,
    ale karta to tylko pare zl.
    A moze limit mozna zmniejszyc i oplata tez spadnie ?

    J.

  • 6. Data: 2014-05-21 15:03:17
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 maja 2014 20:23:25 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

    > Wyczyscic konto i zlikwidowac razem ze wszystkimi kartami nie bedzie
    >
    > szybciej ? :-)

    Mam tylko kartę z Multibanku. Nie mam konta poza technicznym, do spłaty karty.

    Jedynym błyskawicznym sposobem jaki znam to jest zastrzeżenie karty, ale zgodnie z
    tym co rzekła infolinia - nie zwalnia to z opłaty.

    > A moze limit mozna zmniejszyc i oplata tez spadnie ?

    Opłata jest stała dla tego typu karty. Można jeszcze postraszyć odejściem ale to
    chyba działa tylko na Citi ;)

  • 7. Data: 2014-05-21 15:10:58
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 21 maja 2014 15:03:17 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:

    > Opłata jest stała dla tego typu karty. Można jeszcze postraszyć odejściem ale to
    chyba działa tylko na Citi ;)

    Nastukaj 120 transakcji i opłata nie będzie pobrana (o ile posiadasz odpowiednią
    kartę). OIDP to zmiana typu karty też zaczyna naliczać okres obowiązywania od nowa.

    pzdrwm
    luc

  • 8. Data: 2014-05-21 15:53:20
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu środa, 21 maja 2014 15:10:58 UTC+2 użytkownik luc napisał:

    > Nastukaj 120 transakcji i opłata nie będzie pobrana (o ile posiadasz odpowiednią
    kartę). OIDP to zmiana typu karty też zaczyna naliczać okres obowiązywania od nowa.

    Opłata 200zł pobierana jest z góry, zwroty są realizowane przez comiesięczne
    zasilenie karty w wysokości 1/12 pobranej opłaty jeśli wykonam przynajmniej jedną
    operację kartą.

    Właśnie kolejny raz zadzwoniłem na infolinię: tym razem inna konsultantka
    stwierdziła, że natychmiastowe zastrzeżenie karty pozwala uniknąć opłaty...