  • 1. Data: 2014-05-18 08:18:03
    Temat: alior kantor - konto walutowe
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    A czym w zasadze rozni sie ten alior kantor od zwyklego rachunku
    walutowego (poza mozliwoscia zakupu walut z zlotowki)?
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-05-18 10:32:10
    Temat: Re: alior kantor - konto walutowe
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    de2.news.atman.pl...

    Witam,
    A czym w zasadze rozni sie ten alior kantor od zwyklego rachunku
    walutowego (poza mozliwoscia zakupu walut z zlotowki)?
    --

    Kantor to kantor, czyli sluzy do wymiany waluty a to, ze dodatkowo dodano do
    niego mozliwosc posiadania kart, itd. to juz inna rzecz. Sprawdza sie

  • 3. Data: 2014-05-18 15:35:42
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-05-18 08:18, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > A czym w zasadze rozni sie ten alior kantor od zwyklego rachunku
    > walutowego (poza mozliwoscia zakupu walut z zlotowki)?

    Na przykład tym, iż możesz od ręki założyć różne rachunki do walut
    wymienianych w Kantorze. Wszystkie są darmowe. Kartę możesz mieć do 3
    popularnych walut - jeśli wykonasz nią jakąś transakcję bodaj raz na pół
    roku to też jest darmowa. Przelewy z rachunków walutowych są darmowe w
    ramach tzw. licznika, tzn. możesz przelać to, co kupiłeś w ramach
    Kantoru. 3 najpopularniejsze waluty możesz wpłacać/wypłacać bez prowizji
    w oddziałach banku.

    Zwykłe rachunki zwykle coś kosztują, karty do nich także, rzadko
    obsługują aż tyle walut, co w kantorze, przelewy walutowe kosztują, bywa
    że i wypłaty gotówkowe również. Mają jednak plusy - bywają
    oprocentowane, a kantorowe nie. W przypadku Kantoru przelewy (także w
    PLN) nie działają z datą przyszłą - wreszcie - niestety nie można dostać
    karty do PLN - moim zdaniem duża wada, no ale da się z tym żyć ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-05-18 15:38:26
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Karty w utrzymaniu są bezpłatne.

    MichalL

  • 5. Data: 2014-05-18 15:45:23
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-05-18 15:38, MichalL pisze:
    > Karty w utrzymaniu są bezpłatne.

    Prawie. "15 zł opłata pobierana, jeżeli w ciągu pół roku od dnia
    wysłania karty lub do momentu jej zamknięcia Klient nie dokona z jej
    udziałem transakcji". Ale prawdą jest, iż warunek łatwy do spełnienia.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-05-18 19:22:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 May 2014 15:45:23 +0200, S napisał(a):
    > Prawie. "15 zł opłata pobierana, jeżeli w ciągu pół roku od dnia
    > wysłania karty lub do momentu jej zamknięcia Klient nie dokona z jej
    > udziałem transakcji". Ale prawdą jest, iż warunek łatwy do spełnienia.

    Ale jak zaplacisz "na sile", to dojdzie przewalutowanie, bo
    niekoniecznie musisz byc w strefie euro :-)

    J.

  • 7. Data: 2014-05-18 19:37:26
    Od: mm <m...@n...com>

    J.F. pisze:

    > Ale jak zaplacisz "na sile", to dojdzie przewalutowanie, bo
    > niekoniecznie musisz byc w strefie euro :-)

    Ale karta nie jest obowiązkowa. Jak ktoś nie potrzebuje płacić kartą w strefie
    euro, to nie musi jej zamawiać. A jeśli zbliża się komuś wyjazd do strefy euro
    lub jakieś transakcje karciane w euro, to od momentu zamówienia, kartę dostaje
    się w ciągu 7-10 dni.

  • 8. Data: 2014-05-18 20:06:13
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-05-18 19:22, J.F. pisze:

    > Ale jak zaplacisz "na sile", to dojdzie przewalutowanie, bo
    > niekoniecznie musisz byc w strefie euro :-)

    Bo karta jest generalnie dla tych, którzy jej potrzebują raz na pół
    roku. Właściwie mniej... Wystarczy, że raz zapłacisz, a potem jej nie
    zamkniesz. Rzekłbym, iż niejedna karta w PLN do ROR ma "ostrzejsze"
    warunki darmowości.

    Co do przewalutowania to nie jest wyznaczona kwota, zatem możesz
    zapłacić 1zł. Koszty będą pewnie minimalne. Pierwsza wypłata w miesiącu
    z bankomatu za granicą jest darmowa. Być może ona też się wiąże ze
    spełnieniem warunku "transakcji", bo nie jest określone w TOiP, że musi
    być ona bezgotówkowa. Generalnie - groszowa ta karta o ile będziesz miał
    tyle pecha, że w ogóle coś Cię będzie kosztować.

    Warto pamiętać, iż prócz EUR, za darmo jest też karta w USD na przykład
    - może się przydać do sklepów internetowych w USA. Podobnie w GBP.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-05-19 06:24:28
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > Witam,
    > A czym w zasadze rozni sie ten alior kantor od zwyklego rachunku
    > walutowego (poza mozliwoscia zakupu walut z zlotowki)?

    I naprawde za darmo i zadnych oplat dodatkowych (poza karta).
    Ale procentowanie rachunkow - tez zerowe?
    --
    TA

  • 10. Data: 2014-05-19 07:57:26
    Od: mm <m...@n...com>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > I naprawde za darmo i zadnych oplat dodatkowych (poza karta).

    Tak - całkiem za darmo. Karta w sumie też, bo nie wykonać choć jednej transakcji
    w ciągu 6 miesięcy od jej wydania, to żaden warunek.

    > Ale procentowanie rachunkow - tez zerowe?

    Zerowe.