  • 1. Data: 2005-07-18 20:47:35
    Temat: pytanie o III filar
    Od: "sj" <y...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie odnosnie przyszelej emerytury (i nie tylko).
    Opłacam pierwszy filar - ZUS i drugi.(widadomo). Po przemysleniu sprawy
    chciałbym zaczac odkladac cos w trzecim filarze. Niestety nie wiem jaka
    opcje wybrac (sporo tego jest).
    W związku z tym mam kilka pytan do szanownych grupowiczow:

    1. czy korzystac z porad brokera?

    2. gdzie moge znalez informacje o brokerach ubezpieczeniowych w moim rejonie
    (kotlina kłodzka)?

    3. Chcialbym polaczyc polise na zycie z odkladaniem na przyszla emeryture.
    Czy istnieje jeden produkt który laczy te dwa skladniki? Czy to jest dobre
    rozwiązanie-połączenei dwoch skladnikow? jakie rozwiązania Wy proponujecie,
    lub z czego juz korzystacie?

    4. Jakie inne produkty proponujecie?

    z gory dzieki
    Pozdrawiam Slawek

  • 2. Data: 2005-07-18 21:22:58
    Temat: Re: pytanie o III filar
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "sj"
> [...]
    > Czy to jest dobre rozwiązanie-połączenei dwoch skladnikow? jakie
    > rozwiązania Wy proponujecie, lub z czego juz korzystacie?

    sprobuj nationwide http://www.nationwide.com.pl/u235/navi/71
    albo jakas polisa z inwestowaniem w CU, jak ci sie nie chce samemu
    wydawac dyspozycji o zmianie funduszy od czasu do czasu
    *** blad ***

  • 3. Data: 2005-07-19 00:26:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sj wrote:

> [...]
    > rozwiązanie-połączenei dwoch skladnikow? jakie rozwiązania Wy proponujecie,

    wsadzaj regularnie w jakiejś papiery wartościowe.
    Więcej zarobisz niż w jakimkolwiek III filarze.

  • 4. Data: 2005-07-19 07:00:18
    Od: "SJ" <y...@o...pl>

    > wsadzaj regularnie w jakiejś papiery wartościowe.
    > Więcej zarobisz niż w jakimkolwiek III filarze.
    planuje przeznaczyc 100-150 pln miesiecznie. Jest mozliwe kupowanie papierow
    wartosciowych za taka kwote?

  • 5. Data: 2005-07-19 13:01:47
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "SJ" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > planuje przeznaczyc 100-150 pln miesiecznie. Jest mozliwe kupowanie
    > papierow
    > wartosciowych za taka kwote?

    sprawdź IKE np. w mBanku

  • 6. Data: 2005-07-19 13:20:06
    Od: "Laponczyk" <l...@...duet.net.pl>

    "quwert" <q...@t...toooo.gazeta.pl> wrote>
    > Zapytaj się brokera ile dostaniesz gdy rozwiążesz umowe
    > 1. po roku
    > 2. po dwóch latach
    > 3. .....
    > ja się nie spytałem i jestem ok 1500 PLN do tyłu

    Teoria glosi ze po 4 - 5 latach nastepuje zrownowazenie polisy i wplaconych
    pieniedzy,
    po tym okresie za pienaidze zaczynasz nabywac coraz wieksza ilosc jednostak,
    bo coraz mniejsza czesc kasy jest przeznaczana na obsluge polisy.
    Im starsza polisa tym lepiej widac zarobek.
    Przed okresem 4-5 lat rozwiazanie polisy jest stratne.
    Tak mi to bylo tlumaczone.
    Moze ktos potwierdzic/zaprzeczyc..?
    Pozdraiwam Wszystkich,
    Laponczyk

  • 7. Data: 2005-07-19 13:39:38
    Od: quwert <q...@t...toooo.gazeta.pl>

    > Po przemysleniu sprawy chciałbym zaczac odkladac cos w trzecim filarze.

    Myśl dalej dobrze radze

    ciach...

    > 4. Jakie inne produkty proponujecie?

    Żadnych z trzeciego filaru

  • 8. Data: 2005-07-19 19:50:03
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "SJ" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > planuje przeznaczyc 100-150 pln miesiecznie. Jest mozliwe kupowanie
    papierow
    > wartosciowych za taka kwote?

    jest, ale prowizje za duze od takiej sumy, zalezy co tamten rozumie "papier
    wartosciowy"
    jesli bezposrednio chcesz dokupowac akcje na gieldzie olej to to zle
    rozwiazanie, najlepiej przez fundusz.
    a najlpeiej to chyba IKE, najlpeieij sam poczytaj sobie rozne wariantu III
    filar i IKE
    albo Fundusze Inwestycyjne np obligacje i co miesiac dokupowac 100zł, albo
    stabilnego wzrostu

  • 9. Data: 2005-07-19 20:14:36
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2005 15:20:06 +0200, "Laponczyk" <l...@...duet.net.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >Im starsza polisa tym lepiej widac zarobek.
    >Przed okresem 4-5 lat rozwiazanie polisy jest stratne.

    Podział procentowy ochrona : inwestycje zależy od wielu czynników. M.in. rodzaju
    polisy, wieku ubezpieczonego, grupy ryzyka, długości okresu ubezpieczenia itp.
    W uproszczeniu - inaczej będzie to wyglądać dla polisy 10-letniej, a inaczej dla
    30-letniej.
    Wynika to z tego, że im bliżej końca ubezpieczenia (gdy nie wypłacano
    odszkodowania częściowego), tym ryzyko ponoszone przez ubezpieczyciela jest
    mniejsze. To jest powodem większej składki na ochronę ubezpieczeniową w
    początkowym okresie.