  • 1. Data: 2005-07-18 17:30:38
    Temat: Kredyty w mBanku i Multibanku
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    Oprocentowanie kredytów jak i kursy wymiany walut podobno tam są ustalane
    przez zarząd banku, a nie LIBOR czy WIBOR czy taka sytuacja nie jest zbyt
    niebezpieczna (jesli chodzi o kredyty) w porównaniu z innymi bankami ?

    pozdr

  • 2. Data: 2005-07-18 18:16:51
    Temat: Re: Kredyty w mBanku i Multibanku
    Od: "Magnat" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przez zarząd banku, a nie LIBOR czy WIBOR czy taka sytuacja nie jest zbyt
    > niebezpieczna (jesli chodzi o kredyty) w porównaniu z innymi bankami ?

    jest
    bo nigdy nie wiesz czy w przyszlości zarząd nie będzie chcial robić lepszych
    wyników banku kosztem klienta
    najlepiej to widać po ostnich obniżkach stóp procentowych - strasznie zwlekali
    z obniżeniem %

    ale trzeba teżpatrzeć na inne plusy:
    - jak masz kredyt hipoteczny to inne kredyty np na samochód, gotówkowy lub w
    ror masz w cenie (o tym samym oprocentowniu) co kredyt hipoteczny i to w
    dodatku bez prowizji
    - bilansowanie przy PLN - ewentualne oszczędności obniżają koszt kredytu
    - w Multi konto za friko

    pozatym nie moga przeginać w przyszlości z oprocentowaniem bo konkurencja jest
    duża a kredyty łatwo refinansować, według mnie nie ma co sie bać ale wolałbym
    mieć w umowie zapis że kredyt to wibor + marża

  • 3. Data: 2005-07-18 18:29:41
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

> [...]
    > dodatku bez prowizji
    > - bilansowanie przy PLN - ewentualne oszczędności obniżają koszt kredytu

    a w przypadku kredytu w CHF i oszczędności PLN nie będzie się bilansować ? -
    jak dobrze rozumiem to w tym bilansowaniu jest taka korzyść, że nie zapłacę
    podatku od procentu na lokacie ?

    pozdr

  • 4. Data: 2005-07-18 20:22:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Nuworysz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a w przypadku kredytu w CHF i oszczędności PLN nie będzie się
    > bilansować ? -

    Nie bedzie.

    > jak dobrze rozumiem to w tym bilansowaniu jest taka korzyść, że nie
    > zapłacę podatku od procentu na lokacie ?

    No i jeszcze taka, ze oprocentowanie srodkow a'vista, jest rowne
    oprocentowaniu kredytu, czyli w przypadku Multi zazwyczaj jest to
    okolica 9%. Ogolnie mechanizm bilansowania ma olbrzymie zalety przy
    sporych i krotkoterminowych przeplywach srodkow.

    Ale BRE jako zrodlo kredytu hipotecznego to strasznie drogi bank (no
    moze w przypadku kredytobiorcow - pracownikow najemnych nie jest az
    tak drogi w porownaniu do konkurencji).

    marekz

  • 5. Data: 2005-07-18 20:23:50
    Od: m...@p...onet.pl

    > a w przypadku kredytu w CHF i oszczędności PLN nie będzie się bilansować ? -
    > jak dobrze rozumiem to w tym bilansowaniu jest taka korzyść, że nie zapłacę
    > podatku od procentu na lokacie  ?

    bilansowanie nie dotyczy kredytów walutowych
    a zyskujesz nie tylko podatek, oprecentowanie "lokaty" np tak jak w moim
    przypadku na 7,15% czyli tyle co kredyt
    ostanio mam ok 10 tys na bilansowaniu i place rate o 80zł (15%) niższą niż
    gdyby bilansowania nie było

    pozdro

  • 6. Data: 2005-07-18 20:30:22
    Od: "Magnat" <m...@p...onet.pl>

    > Ale BRE jako zrodlo kredytu hipotecznego to strasznie drogi bank (no
    > moze w przypadku kredytobiorcow - pracownikow najemnych nie jest az
    > tak drogi w porownaniu do konkurencji).
    >
    > marekz

    to zależy...
    jasne że na umowe o pracę łatwiej i taniej
    ale jak sie ponegocjuje albo ma sie dochód odpowiedni by zostac vipem to
    oprocentowanie jest ok (w tej chwili 7,15% i prowizja 1,2% dla PLN),
    ale warto porównać z konkurencją np w PKO BP jak sie ma dar przekonywania to
    warunki mogą być lepsze, ale bez wcześniej opisanych zalet

    magnat

  • 7. Data: 2005-07-18 20:43:35
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

> [...]
    > przypadku na 7,15% czyli tyle co kredyt
    > ostanio mam ok 10 tys na bilansowaniu i place rate o 80zł (15%) niższą niż

    A przy jakim kredycie w kwocie, jeśli wolno zapytać ?
    Czy nie liczyłeś może, że bardziej by Ci się opłacało te 10K przeznaczyć na
    wcześniejszą spłatę ? może płaciłbyś mniejszy % bo od pozostałego kapitału
    do spłaty...

    pozdr

  • 8. Data: 2005-07-18 20:48:51
    Od: "Magnat" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wcześniejszą spłatę ? może płaciłbyś mniejszy % bo od pozostałego kapitału

    kwota poniżej 100 tyś, okres powyżej 20 lat
    a wcześniejsza spłata - po co??
    mając kase na bilansującym oszczedzam tyle co na wcześniejszej spłacie a gdybym
    kiedyś chciał skorzystać z tych 10K to moge to zrobić w każdej chwili, na razie
    nie potrzebuje więc niech sobie leżą :)

  • 9. Data: 2005-07-18 20:48:58
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

> [...]
    > ale warto porównać z konkurencją np w PKO BP jak sie ma dar przekonywania
    > warunki mogą być lepsze, ale bez wcześniej opisanych zalet

    A czy są gdzieś lepsze kredyty dla "vip-a" niż w mBanku ?
    Czy Multi i mBank maja porównywalne oferty ?
    Czy w chwili obecnej warto myśleć o CHF, mniejsze odsetki bardzo kuszą, ale
    czy warto, dużo można stracić ?

    pozdr

  • 10. Data: 2005-07-18 20:52:12
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > A przy jakim kredycie w kwocie, jeśli wolno zapytać ?

    Przeciez magnat napisal, ze 10k zł to okolo 15% tego kredytu...

    > Czy nie liczyłeś może, że bardziej by Ci się opłacało te 10K
    > przeznaczyć na wcześniejszą spłatę ? może płaciłbyś mniejszy % bo od
    > pozostałego kapitału do spłaty...

    Bilansowanie dziala tak jak linia kredytowa odnawialna. Wiec idea
    wczesniejszej splaty jest bezsensowna (moze byc sensowna w
    szczegolnych przypadkach, na przyklad ucieczki przed egzekucja,
    poprzez sprowadzenie kwoty dostepnej ponizej poziomu kwoty wolnej od
    zajecia). Jednakze taka wczesniejsza splata jest nieodwracalna, a po
    co sobie w standardowych przypadkach dobrowolnie zmniejszac poziom
    dostepnosci srodkow ?

    marekz