  • 1. Data: 2002-04-29 20:16:57
    Temat: przesyłanie lirów do Polski
    Od: <z...@p...onet.pl>

    Witam. Mam problem. Od nowego roku akademickiego zacznę studia w Rzymie. Będę
    dostawał stypendium. Nie wszystko wydam. Jak miałbym nadwyżki finansowe
    przysyłać do kraju, z jakiego banku tam korzystać i do jakiego banku przesyłać.
    Proszę o parę podpowiedzi na ten temat. Pozdrawiam. Zenon

  • 2. Data: 2002-04-29 20:25:15
    Temat: Re: przesyłanie lirów do Polski
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    przesyłać.
    > Proszę o parę podpowiedzi na ten temat. Pozdrawiam. Zenon

    A wlochy to nie w Eurozonie??? :)

    Od pazdziernika bedziesz mogl miec konto zagranica normalnie - wiec to
    ulatwi w sposob znaczny transfer.
    A co do nadwyzek - moze wyrob sobie do ichnego konta druga karte - przeslija
    ja do Polski, pin telefonicznie - i zobacz gdzie najtaniejs wyplacac :) Bo
    czeki itp - to za duzo roboty.

  • 3. Data: 2002-04-29 21:59:36
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostawał stypendium. Nie wszystko wydam. Jak miałbym nadwyżki finansowe
    > przysyłać do kraju, z jakiego banku tam korzystać i do jakiego banku

    Odnoszę wrażenie, że zbyt optymistycznie patrzysz na ten temat.
    Moja córka studiowała na uniwersytecie w Wiedniu, też miała stypendium, ale
    po zapłaceniu za akademik oraz jakichś innych opłat związanych ze studiami,
    na życie zostawało jej tak niewiele, że to ja musiałem ją finansowo zasilać.
    A wracając do Twojego pytania: najlepiej załóż sobie na miejscu konto w
    banku (dla studentów bywają specjalne promocyjne warunki), dostaniesz kartę
    płatniczą (będzie Ci potrzebna), a gdy będziesz wracał to zlikwidujesz konto
    i przywieziesz gotówkę do domu.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 4. Data: 2002-04-29 22:02:00
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Od pazdziernika bedziesz mogl miec konto zagranica normalnie - wiec to
    > ulatwi w sposob znaczny transfer.

    Zmieniaja przepisy? Na jakiej podstawie?

  • 5. Data: 2002-04-30 05:00:30
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Zmieniaja przepisy? Na jakiej podstawie?

    Bo Polska ongis zobowiazala do liberalizcji obrotu kapitalowego, i bo podobno
    wchodzimy do Unii

    PS
    I nie wszedzie za granica

    gren