  • 1. Data: 2003-12-31 20:11:10
    Temat: przepisywanie numeru karty
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Terminal drukuje kwitek z kilkoma ostatnimi cyframi z numeru karty.
    Jednak sprzedawca czekajac na koniec transakcji bierze karte, leci do
    swojego komputera na ktorym drukuje paragon i przepisuje caly numer
    karty. Jak wszczalem protest to powiedzial ze musi to robic, bo inaczej
    nie moze pozniej dojsc ktory paragon do ktorego kwitka z POS'a podpiac.
    Powiedzialem mu, ze moze przepisac numer transakcji - bo co on zrobi jak
    ja wykonam dwie transakcje na ta sama kwote tego samego dnia ? . A on
    nie, "szef kazal" ...

    Czy w ogole mam jakies mozliwosci prawne zeby numer karty tak sie nie
    rozchodzil ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 2. Data: 2003-12-31 22:17:09
    Temat: Re: przepisywanie numeru karty
    Od: "sas" <s...@p...pl>

> [...]
    >nie, "szef kazal" ...
    >
    >Czy w ogole mam jakies mozliwosci prawne zeby numer karty tak sie nie

    Skandal, zupełnie bezprawny!
    Nie możesz absolutnie pozwolić, aby jakaś niepowołana osoba przepisywała obie
    numer Twojej karty. To nadaje się do sądu, bo można to potraktować, jako
    zamierzoną czynność, któa prowadzić moż do nadużycia Twojej karty.
    Najlepiej poproś szefa sklepu i poinformuj go, że w njbliższym czasie
    spotkacie się w sądzie.Cekawe ja zareaguje? Mówię poważnie.
    Z pozdrowieniami
    SAS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2004-01-01 01:03:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Czy w ogole mam jakies mozliwosci prawne zeby numer karty tak sie nie
    > rozchodzil ?

    Z tego co wiem, to takie zachowanie nie jest karalne. Z tym, że może
    wzbudzać podejrzenie nieuczciwości ze strony sprzedawcy. Skoro później ma
    kłopot z dopasowaniem transakcji kartą do paragonu, to niech sobie na
    wydrukach z POS wpisuje numer paragonu. Tego mu nikt nie zabroni. Ja bym
    na Twoim miejscu informację o tym procederze przesłał na adres podany na
    stronie http://www.kgp.gov.pl/kontak.html , ponieważ warto się przyjrzeć
    temu sklepowemu. Zresztą, jeśli już chce sobie to porządkować, to niech
    sobie przepisze do komputera numer transakcji z wydruku POS. Bardzo to
    dziwne!

  • 4. Data: 2004-01-01 10:35:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 31 Dec 2003 21:11:10 +0100, KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
    wrote:

    >Czy w ogole mam jakies mozliwosci prawne zeby numer karty tak sie nie
    >rozchodzil ?

    Nie. I nie panikuj, bo numer karty + data ważności są jawne.

    Dlatego też w normalnych bankach każda transakcja Mo/Io/To (czyli bez
    fizycznej obecności karty) jest natychmiast i skutecznie reklamowalna.
    --

  • 5. Data: 2004-01-01 10:35:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 31 Dec 2003 23:17:09 +0100, "sas" <s...@p...pl> wrote:

> [...]
    >Najlepiej poproś szefa sklepu i poinformuj go, że w njbliższym czasie
    >spotkacie się w sądzie.Cekawe ja zareaguje? Mówię poważnie.

    Możesz podac podstawę prawną, niegrzesząca wiedzą istoto?
    --